A 2001-es idény cikkeit itt olvashatod.

A 2002-es idény cikkei
itt találhatók.

A 2003-as idény cikkeit itt olvashatod.
 

A 2004-es idény cikkeit itt olvashatod
 


AUTOCROSS OB 7.futam

Nyirád, 2005.10.08-09.

Utolsó futamához érkezett az Autocross OB 2005.évi versenysorozata.

A magyar indulókon kívül cseh, szlovák és osztrák versenyzők is résztvettek a versenyen, mert a rendezvény a FIA Közép-Európai Zóna Trófeába is beleszámított.
A hazai bajnokságban a DIV 3 kivételével még nyitott volt a bajnoki cím és a helyezések sorsa, így minden versenyző bizonyítani akart a jobb helyezések reményében.

A már említett DIV 3 kategóriában Varga Csaba már a bajnoki cím birtokosaként állt rajthoz, és az előfutamok során is látszott versenyzésén, hogy nem vette félvállról ezt a futamot sem, mert a Zóna Trófeában is esélyes volt a bajnoki címre, melyet végül szintén megszerzett. Az újabb futamgyőzelmét azonban Pap László hiúsította meg, aki egy vadonatúj építésű, kis kategóriájú motorral szerelt szöcskével utasította maga mögé az egész mezőnyt. A harmadik helyért Szabó Kálmán és Madarász András csatáztak, mígnem Szabó hibáját kihasználva, a sárga BMW-t terelő Madarásznak jutott a dobogó legalsó foka.

Nagy csata volt várható a DIV 3A bajnoki címéért, hiszen Ábrahám Károly és Makovics Ádám között mindössze két pont volt a különbség, az utóbbi javára. Makovics okos, taktikus versenyzéssel a második helyen ért célba ezen a versenyen Ábrahám mögött, de ez elég volt ahhoz, hogy a bajnoki címet megszerezze, mindössze egy pont különbséggel. Harmadikként, az év közben több versenyt kihagyó Balta Ferenc ért a célba.

A DIV 1-ben Kecskés Roland volt a legnyugodtabb, mert neki csak a döntőbe kellett kerülnie ahhoz, hogy ismét megszerezze a kategória bajnoki győzelmét. Ennek megfelelően nem ment bele semmilyen kétes manőverbe a selejtezők során, de a döntőben már újra önmagát hozva az élre állt. Sajnos egy technikai probléma azonban megakadályozta, hogy győzelemmel ünnepelje bajnokságát. A verseny esélye az EB futamok után hazai pályán ismét rajthoz álló Kárai Tamás volt, de őt sem kímélte a technika ördöge, a döntő rajtjának pillanatában felrobbant autójának első difije, így csak szemlélője volt a többiek versengésének. Madarász Zoltán kihasználva a többiek gyengélkedését, Kiss-Tarsoly Gyula előtt szerezte meg futamgyőzelmét, míg a harmadik helynek, a leporolt Audi S2-sel rajtoló Kárai Mátyás (Tamás édesapja) örülhetett.

A DIV Junior kategória első három helyezettjét mindössze egy-egy pont választotta el egymástól, így ennek a versenynek nem kevesebb volt a tétje, mint a helyezések eldöntése, aki itt nyerni tud, az lesz a 2005.évi bajnok. Az első rajtot piros zászlóval visszaintették, mert egy cseh versenyző felborult, majd a második rajtot követően Siroki Máté állt az élre. Mögötte Lind Zsolt próbált előbbre jutni, ám erre nem volt lehetősége. Harmadikként a mindössze 9 éves Béki Martina hozta be autóját a célba.

A DIV 3N mezőnye az idei évben már bajnoki címért küzdött, és itt is nyílt volt a küzdelem, néhány pont választotta el a versenyzőket egymástól. A rajtot követően Wéber Tamás állt az élre, mely pozíciót a leintésig meg is tudott tartani, ezzel biztosítva magának a bajnokság második helyét. A második helyen célba érő Keresztes Gábor az évvégi összesítésben a harmadik lett, míg mostani harmadik helye is elég volt a bajnokság megnyeréséhez Töltl Krisztiánnak.

A csapatversenyben a Pap Motorsport diadalmaskodott, és ezzel mindössze egy pont előnnyel megnyerték a csapatbajnokságot.

Vélemények a verseny után:

Madarász Zoltán (DIV1, BMW):
A szezon felénél kapcsolódtam be a bajnokságba, azt hiszem az eredménnyel elégedett lehetek, természetesen ennek a győzelmemnek is rendkívül örülök. Szeretném megköszönni a segítőimnek, családomnak, hogy támogatásukkal biztosították az én versenyzésem. Jövőre újult erővel, nagyobb célok elérése a cél, remélem az is sikerülni fog.

Kecskés Roland(DIV 1 bajnok, BMW 325 iX):
Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megvédenem a bajnoki címet, de a jövőt illetőleg nem ilyen rózsás a kedvem. Sajnos még nem tudom, hogy jövőre rajthoz tudok-e állni, mert hiányoznak a szponzorok, így kétséges a triplázás lehetősége.

Ábrahám Károly (DIV 3A, VW):
Tetszett a verseny, jó volt a pálya, de kissé csalódott vagyok, hogy bár a futamot megnyertem, a bajnoki címet nem sikerült megőriznem. Gratulálok Makovics Ádámnak, de igérem jövőre revansot veszek. Köszönöm az egész éves segítséget szerelőimnek, támogatóimnak.

Makovics Ádám (DIV 3A bajnok, Honda):
Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megszereznem a bajnoki címet. A verseny előtt dilemmában voltam, hogy melyik autóval induljak, a régivel, vagy a Pap Laci által elkészült újjal. A régi mellett döntöttem, mert ennek már minden rezdülését ismertem, nem akartam kockáztatni, és bevált a taktika. Azt kissé sajnálom, hogy a Zóna Bajnokságot nem sikerült megnyerni, de a második hely is szép egy igen erős mezőnyben.

Siroki Máté (DIV Junior bajnok,Suzuki):
Tavaly az év végén, még úgy gondoltuk, hogy abbahagyjuk, de hála Istennek, másképp döntöttünk. Nagyon boldog vagyok, annak ellenére, hogy most még valóban nem látom a jövő évi lehetőséget, sajnos szponzor hiányában lehetséges, hogy egy évet ki kell hagynom.

Varga Csaba (DIV 3 magyar és zóna bajnok,Audi V8):
Nem úgy álltam rajthoz, hogy nekem mindegy, mert már bajnok vagyok, jelen versenyen a cél a zóna bajnokság elhódítása volt, amit a második helyemmel biztosítottam be. 

Pap László (DIV 3, Kawasaki):
Tét nélküli verseny volt számomra, sőt egy vadonatúj autóval érkeztem, melynek ez volt az első próbája. Mivel a 3A-ban éles volt a küzdelem a bajnoki címért, ezért döntöttem úgy, hogy inkább a nagyok között indulok. Nem gondoltam, hogy ilyen jól fogok szerepelni, de ez nagy részben köszönhető az autónak is, mely jelesre vizsgázott.

Wéber Tamás (DIV 3N,VW):
Nagyon boldog vagyok, végre egy olyan verseny volt, amire egész évben vártam. Az előfutamok után a döntőben is minden rendben volt, sőt még Töltl Krisztiánnak is tudtam segíteni, akinek az első előfutamban elgörbült a hátsó felfüggesztése. Mivel nekem volt belőle tartalék, kölcsönadtam neki, amivel végül sikerült neki a bajnokság megnyerése. Köszönöm a segítőimnek az egész éves munkát, jövőre a bajnoki cím a cél, amit remélem sikerül megszereznem.

Töltl Krisztián (DIV 3N bajnok, VW):
Boldog vagyok, hogy sikerült a kategória első bajnoki címét megszereznem. Talán nekem volt a llegkevesebb műszaki problémám az év közben és ennek is köszönhető az eredmény, bár a mostani versenyen szertefoszlani láttam az álmokat, amikor  hátsó felfüggesztésem elgörbült. Külön köszönöm Wéber Tamásnak a segítséget, mert nélküle nem lettem volna bajnok.

Gerlei Sándor
 


Autocross OB 6.futam
Losonc, 2005.09.03-04.
 

Ismét a szlovákiai Losoncra látogatott a hazai autocross mezőnye, lévén ez a verseny egyben a Közép-Európai Zóna Trófea futama is volt.

A nemzetközi verseny eredményeit tekintve sem kell szégyenkeznie a mieinknek, mert minden kategóriában volt dobogós helyezettünk, sőt a DIV 3-ban teljes magyar siker született.

A döntők a DIV 3A kategóriával kezdődtek, melyet a rajt utáni karambol miatt, melyben 3-an is érintettek voltak, piros zászlóval leállították. A 3 résztvevőn kívül Ábrahám Károly autója is sérülést szenvedett, miután örömmel vették tudomásul szerelői, hogy nem kell a Parc Fermébe tenni a sérült autókat, hanem a depóban lehetett javítani, amíg a következő futam, a juniorok döntője zajlott. Nos eme könnyítés ellenére is 3 versenyző nem állt rajthoz, viszont Ábrahám a magyarok örömére ismételten elfoglalta helyét a rajtrácson. A rajtja is jól sikerült, a szlovák Vlasaty mögött autózott. Szorosan a nyomában azonban Makovics Ádám nyomta a gázt, akinek fontos volt a győzelem, mind a magyar bajnokság, mind a Zóna Trófea elnyerése érdekében. Körről köre közelebb került Ábrahámhoz, akinek autóját nem igazán sikerült megjavítani, mert látszott, hogy óvatosan tereli azt. Nos 3 körrel a leintés előtt Makovics befogta és simán meg is előzte, és bár Vlasatyt már nem sikerült utolérnie, a magyar első hely és a Zóna második helyével nagy lépést tett mindkét bajnoki cím elérése érdekében. Eközben Ábrahám tovább kínlódott bal első felfüggesztésének törése miatt egyre lassuló autójával, olyannyira, hogy a teljes mezőny leelőzte az utolsó körben. A magyar második helyet a nap folyamán többször is szerelni kénytelen Egri Zoltán szerezte meg szoros, mindössze 7 tized mp előnnyel, az ismét versenyautóba ülő Balta Ferenc előtt.

A Juniorok döntője sem múlt el ütközés nélkül, az első kanyar után 4-en voltak ennek részesei. A külföldi versenyzőknek immár méltó ellenfelei a magyar fiatalok, annak ellenére, hogy az élen egy cseh és egy szlovák versenyző végzett a nemzetközi megmérettetésben. A hazaiak becsületét Lind Zsolt védte meg, aki okos versenyzést követően szerezte meg a Zóna Trófea harmadik helyét, míg a hazai értékelésben első helyen végzett. Mögötte a végére lelassuló Siroki Máté és a technikai gondokkal küszködő ifj.Szabó Kálmán végzett.

A speciálisan csak magyar DIV 3N kategória is érdekes küzdelmet hozott. A rajt után élre álló Sarlós János rövidesen a pálya szélére kényszerült egy technikai hiba miatt. Keresztes Gábor élve a lehetőséggel, őrizte első helyét, annak ellenére, hogy Töltl Krisztián egyre jobban megközelítette. Harmadikként Wéber Tamás láthatta meg a kockás zászlót.

A DIV 3-ban mondhatni házi, magyar verseny volt, ha az egy szem szlovák versenyzőt, aki a 3.körben feladta a küzdelmet, nem számítjuk. Varga Csaba semmit nem akart a véletlenre bízni, rögtön az élre állt és meggyőző fölénnyel utasította maga mögé a többieket. Ezzel a győzelmével már eldőlt, hogy idén ő lett a „királykategória  bajnoka, és a Zóna Trófeától is csak egy aprócska szereplés választja el. Mögötte azért történtek „érdekes” dolgok, az első kanyarban Madarász András és Willy Gruber ütköztek, minek következtében Gruber autója megszabadult a „ruhájától”. Nem sokkal később Tóth Sándor mutatott be egy „leszúrt Rittbergert”, minek következtében autója hátsó felfüggesztése kiszakadt. Gruber miután elengedte az őt leköröző Madarászt, féktávon egész egyszerúen átgázolt rajta , madarász legnagyobb megrökönyödésére. Nos ennyi történetet követően a második helyen Szabó Kálmán ért célba, aki a nap folyamán többször is szerelésre kényszerült, míg harmadikként Böhm Zoltán haladt át a célvonalon, akinek öröme felhőtlen volt, ha azt is tudjuk, hogy a „szerelőcsapatának” összéletkora mindössze 26 év volt, lévén kislánya és annak 2 unokatestvére látta el ezt a feladatot.

A DIV 1-be Kecskés Roland volt az esélyes,ha az előfutamokat figyelte az ember, ám a technika ezúttal is közbeszólt, csakúgy, mint Dömsödön. Jó rajtot követően az egyik kanyarban ment szét az egyik difi, amitől megpördült és máris Kiss-Tarsoly Gyula haladt az élen, akinek szintén nem volt teljesen ép az autója, kérdéses volt, hogy kibírja-e végig a versenynapot a hengerfejtömítés. Mint az ábra mutatja, Kiss-Tarsolynak ezúttal szerencséje volt, mely után boldogan állt a dobogó legfelső fokára, Kecskés és Lipóth Zoltán előtt.

A csapatversenyt a Béki Motorsport csapata nyerte.

Gerlei Sándor
 


Autocross OB 5.futam, Dömsöd 2005.08.14.

Ezen a futamon ismét szlovák pilóták is bővítették a mezőnyt, lévén a szlovák bajnokság futamaként is szolgált a verseny.

Ráfért a magyar mezőnyre az ilyen “bővítés”, hiszen az egy héttel korábbra tervezett verseny miatt többen nyaralásukat ütemezték erre az időpontra, és nem tudtak részt venni a versenyen. Az egy hetes halasztásra a kiadós eső miatt használhatatlan pálya, illetve depó miatt volt szükség, mert a rendező nem tudott megbirkózni a néhol 30 cm-es vízzel.
A nehéz előzmények ellenére egy tökéletesen előkészített pályán vághattak neki a versenyzők az újabb megmérettetésnek. A program részeként amatőr versenyzők is színesítették az egész napos rendezvényt.

A DIV 1-ben igazi meglepetés született, melynek főszereplője a helyi Madarász Zoltán volt, aki élete második bajnoki versenyén győzelmet szerzett. Ehhez kellett a többiek problémája is, de a lényeg, amit az utókor majd olvasni fog, hogy ezt a versenyt ő nyerte. A rajt után Kecskés Roland, Madarász, Kiss-Tarsoly Gyula volt a sorrend, ám Kiss-Tarsoly a második körben már Kecskés mögött volt. Talán ennek is köszönhető, hogy mindkét versenyző autója meghibásodott, Kecskésnek a hajtás adta meg magát, míg Kiss-Tarsoly furcsán álló jobb első kerékkel lassult egyre jobban. Madarász ezt kihasználva állt az élre és Lipóth Zoltán előtt biztosan vezetve haladt át elsőként a célvonalon, míg a harmadik hely Kecskés Rolandé lett.

A Madarász család folytatta diadalmenetét a DIV 3-ban, ahol Madarász András diadalmaskodott. Pedig a papírforma nem sokat ígért a bmw-s versenyzőnek, mert Szabó Kálmán és Varga Csaba is esélyesebbnek tűnt a döntő előtt. Sikerének talán egyik összetevője, hogy az autó volt gazdája, Jelinek Zsolt is lelátogatott a versenyre, és az ő instrukciói alapján hangolták be a motort, ami azóta nem szólt olyan szépen, mióta Zsolt abbahagyta a versenyzést. A rajtnál Szabó kissé elaludt, Madarász állt az élre, nyomában Vargával, aki egy pillanatnyi Madarász hiba miatt az élre állt. Madarász ezután a feléledő Szabóval vívott csatát, mígnem Szabó motorja kilehelte a lelkét. Az utolsó körben jött el Madarász ideje, aki a lassuló Vargát megelőzve megérdemelten szerezte meg a győzelmet. Harmadikként Willy Grubert intette le e kockás zászló.

A DIV 3A győztese, Makovics Ádám is egy fantasztikus napot tudhatott le, mert az edzés után motort kellett cserélni autójában, ami kétségessé tette a döntőbe való kerülést is. Nos a szerelői csodát tettek, mert időben elkészültek a munkával, így két előfutam sikeres teljesítése után Ádám a vezető pozícióból várta a döntő rajtját.
Mondhatni simán nyert Ábrahám Károly előtt, aki eleinte mindent megpróbált az előzés érdekében, ám belátta, hogy ma Makovics a nyerő, így a második helyre összpontosított, az őt támadó Egri Zoltánnal szemben. Szerencséjére csak a leintést követően mondta fel a szolgálatot a hajtása, biztosítva ezzel a dobogó második fokát.

A DIV 3N-ben Töltl Krisztián ismét győzelemmel zárta a versenyt. A rajt is neki sikerült a legjobban, nyomában Keresztes Gáborral, aki az utolsó előtti körig támadta az élen haladót. Számára akkor ért véget a verseny, mikor eltört a jobb hátsó lengéscsillapítója, a pálya szélére kényszerítve őt. A megörökölt második helyre az egész nap motor problémákkal küszködő Miklósi Rita került, aki érthetően nagyon örült ennek. Harmadikként az utolsó helyről előretörő Meggyes Péter ért be a célba.

A Junior kategóriában Siroki Máté biztosan nyert, ám ami mögötte történt sokáig emlékezetes marad. Ifj.Szabó Kálmán vezette az üldöző bolyt, Béki Martina és Szilvási Milán társaságában. Az utolsó körben azonban Szabó jobb első lengéscsillapítója kiszakadt a helyéből, ezáltal csökkent a sebessége. Ő sportszerűen a pálya ideális ívéről lehúzódva elengedte az üldözőket, így a második helyre Béki Martina, míg harmadiknak Szilvási Milán haladt át a célvonalon. Ezután történt a fordulat, a versenyigazgató mindkét versenyzőt kizárta a futamból, sárga zászló hatálya alatti előzés miatt, mert az adott pályaszakaszon már az első körben a pályaszélére kényszerült Lind Zsolt, aki miatt a sárga zászló "működésben" volt.
A verseny felügyelő testülete hosszas meghallgatás után - a felek és azt hiszem az egész autocross mezőny megelégedésére - hatályon kívül helyezte a kizárást, nem előzésnek minősítve az esetet, így a pályán elért helyezések lettek a hivatalosak.

Gerlei Sándor

 

Eredmények:

Divizió 1.

1. Madarász Zoltán Plasticon AC Team BMW

2. Lipóth Zoltán Pap Motorsport Ford Fiesta

3. Kecskés Roland 9; Plasticon AC Team BMW 325 iX

4. Kiss-Tarsoly Gyula Szt.Lőrinc ASC Ford Escort Cosworth

Divizió 3 (4000 ccm-ig)

1. Madarász András Plasticon AC Team BMW

2. Varga Csaba Szt.Lőrinc ASC Audi V8

3. Willy Gruber Botka Team Honda

4. Böhm Zoltán Royalcomp SE Mercedes

5. Szabó Kálmán Túrkevei VSE VW

6. Tóth Sándor ASC Dömsöd BMW

7. Lux János ASC Dömsöd BMW

Divizió 3A (1600 ccm-ig)

1. Makovics Ádám Pap Motorsport Honda

2. Ábrahám Károly Pap Motorsport VW

3. Egri Zoltán Szt.Lőrinc ASC Honda

4. Nagy László Szt.Lőrinc ASC Kawasaki

DIV Junior Buggy

1. Siroki Máté Szt.Lőrinc ASC Suzuki

2. Béki Martina Szt.Lőrinc ASC Honda

3. Szilvási Milán Hór-völgye AMSE Honda

4 . ifj.Szabó Kálmán Túrkevei VSE Honda

5. Lind Zsolt Pap Motorsport Honda

Divizió 3/N (széria Golf Gti motor)

1. Töltl Krisztián Royalcomp SE VW

2. Miklósi Rita Hór-völgye AMSE VW

3. Meggyes Péter Royalcomp SE VW

4. Wéber Tamás Royalcomp SE VW

5. Keresztes Gábor Royalcomp SE VW

6. Sarlós János Royalcomp SE VW

Csapatverseny

1. Béki Motorsport (Varga Csaba, Kiss-Tarsoly Gyula, Béki Martina )

2. Pap Motorsport ( Lind Zsolt, Ábrahám Károly,Lipóth Zoltán )

3. Gombár-Túrkeve Autósport (Egri Zoltán, ifj. Szabó Kálmán,Szabó Kálmán)

 

 


AUTOCROSS OB 4.FUTAM
DARÁZS ANTAL Emlékverseny
Túrkeve, 2005.07.16-17.


A túrkevei pálya volt a helyszíne az autocross OB 4.futamának, mely egyben a múlt hónapban súlyos betegség következtében elhunyt Darázs Antalnak állított emléket.
A verseny megnyitóján a versenyzők és a közönség 1 perces csenddel tisztelgett a hazai autocross megalapítójának, a nyolcszoros bajnoknak emléke előtt.
Több éves pályamódosítás után a versenypályának ismét részét képezte a legendás „kevi domb”, igaz kissé megkurtítva a régmúlt évekhez képest.

A DIV 3N kategória döntőivel kezdődött a nap fő programja, ahol a rajt utáni tülekedést követően Töltl Krisztián állt az élre, szorosan a nyomában Keresztes Gáborral. Mögöttük kissé leszakadva Sarlós János hárította Wéber Tamás támadásait, és ez maradt a befutási sorrend.

A DIV 3A-ban a hazai pályán versenyző Ábrahám Károly mondhatni simán győzött az őt üldöző Makovics Ádám előtt. A dobogós helyezésért Egri Zoltán vívott eleinte Nagy Györggyel, ám a befutóra előnyét növelve biztosította be magának a harmadik helyet.

A DIV 1 mezőnyéből ismét hiányzott Kárai Tamás, ezzel elúsztak bajnoki reményei, ám bízunk benne, hogy az Európa Bajnokságon előkelő helyen tud végezni az év végén. Távollétében Kecskés Roland és Kiss-Tarsoly Gyula között volt várható a csat. Nos a döntőben Kecskés rossz rajthelyet választott, melyet a mellőle rajtoló Kiss-Tarsoly azonnal kihasznált és az élre állt. Kecskés az utolsó előtti körben megpróbálta ellenfelét körbeautózni, ami már-már sikerült, de még Kiss-Tarsoly vissza tudta venni a vezető pozíciót, melyet aztán az utolsó körben kénytelen volt átengedni az üldözőnek. Kecskés a hátralévő métereken biztosan megőrizve elsőségét, győztesként ünnepelt. Harmadik helyre az első versenyét teljesítő Madarász Zoltán futott be.

A Juniorok rajtja után a mezőny legfiatalabbja, Béki Martina állt az élre, nem csak a közönséget, hanem fiú versenyző társait is meglepve. Becsületére legyen mondva (meg az állandó edzésnek is köszönhető) , hogy amikor Lind Zsolt a második körben megelőzte, a második helyet a leintésig biztosan meg tudta tartani ifj.Szabó Kálmán előtt.

A nap döntője címet érdemelte ki a DIV 3 viadala. A legerősebb autók versenyében az előző futam győztese, a túrkevei illetőségű Szabó Kálmán esélyesként állt a rajthoz, bár mellette találhattuk a bajnokságot vezető Varga Csabát és az EB-ken edződő és egyre gyorsabb Willy Grubert. Szabó jó rajtja után a kissé sokat vállaló és az élre autózó Varga Csaba megpördült, majd rögtön a harmadik helyen találta magát Gruber mögött. Ezután az utolsó körig ebben a felállásban „vonatoztak”, mígnem Szabó sokallt be egy kanyarban, akibe Gruber belecsúszott, majd Varga is érintőt vett Gruber visszacsapódó autóján. Ebből a meccsből mégis ő, a három kerekűvé vált Audit terelgető Varga Csaba került ki győztesen, másodikként Gruber, míg harmadiknak, ennek a futamnak nagy vesztese, Szabó Kálmán gurult át a célvonalon.
A csapatversenyt a Pap Motorsport csapata nyerte.


Gerlei Sándor

Eredmények:
 

Divizió 1.(karosszériás autók)

1. Kecskés Roland

Plasticon AC Team

BMW 325 iX

2. Kiss-Tarsoly Gyula

Szt.Lőrinc ASC

Ford Escort Cosworth

3. Madarász Zoltán

Plasticon AC Team

BMW

4. Lipóth Zoltán

Pap Motorsport

Ford Fiesta

5. Somogyi Gyula

Botka Team

Lada

Divizió 3 (4000 ccm-ig)

1. Varga Csaba

Szt.Lőrinc ASC

Audi V8

2. Willy Gruber

Botka Team

Honda

3. Szabó Kálmán

Túrkevei VSE

VW

4. Madarász András

Plasticon AC Team

BMW

5. Tóth Sándor

ASC Dömsöd

BMW

6. Böhm Zoltán

Royalcomp SE

Mercedes

Divizió 3A (1600 ccm-ig)

1. Ábrahám Károly

Pap Motorsport

VW

2. Makovics Ádám

Pap Motorsport

Honda

3. Egri Zoltán

Szt.Lőrinc ASC

Honda

4. Nagy György

Botka Team

Yamaha

5. Nagy László

Szt.Lőrinc ASC

Kawasaki

6. Darázs Ágnes

Szegedi Roller SE

VW

DIV Junior Buggy

1. Lind Zsolt

Pap Motorsport

Honda

2. Béki Martina

Szt.Lőrinc ASC

Honda

3. ifj.Szabó Kálmán

Túrkevei VSE

Honda

4. Szilvási Milán

Hór-völgye AMSE

Honda

Nem értékelhető

Siroki Máté

Szt.Lőrinc ASC

Suzuki

Divizió 3/N  (széria Golf Gti motor)

1. Töltl Krisztián

Royalcomp SE

VW

2. Keresztes Gábor

Royalcomp SE

VW

3. Sarlós János

Royalcomp SE

VW

4. Wéber Tamás

Royalcomp SE

VW

5. Meggyes Péter

Royalcomp SE

VW

6. Miklósi Rita

Hór-völgye AMSE

VW

Csapatverseny

1. Pap Motorsport  ( Makovics Ádám, Ábrahám Károly,Lipóth Zoltán )

2. Béki Motorsport (Varga Csaba, Kiss-Tarsoly Gyula, Siroki Máté )

3. Plasticon AC Team (Kecskés Roland, Madarász András, Madarász Zoltán)

4. Gombár-Túrkeve Autósport (Egri Zoltán, ifj. Szabó Kálmán,Szabó Kálmán)

 


AUTOCROSS OB 3.futam
Nyirád, 2005.06.18-19.

Különös érzés kerített hatalmába, mikor megérkeztem a pályára. Eszembe jutottak a régi, péceli EB futamok, melyeken az európai élmezőnyt láthattuk testközelből. Elképzeltem, milyen is lenne, ha ezen a pályán száguldoznának.

Nos ez azért történt, mert a mostani verseny előszobája volt egy jövőbeni EB futamnak, hiszen a közös magyar – szlovák OB egyben EB kandidáló verseny is volt, melyet megtekintett az FIA megfigyelője is. Nem szeretném elkiabálni, de a verseny utáni összegzését hallgatva, nagy valószínűséggel jövőre a nyirádi pályán fogadhatjuk Európa legkiválóbb autocross versenyzőit.

A DIV 3A-ban úgy látszik a hazai pálya nem jelentett előnyt Ábrahám Karcsinak,mert míg Szlovákiában, Losoncon legyőzte Vlasaty-t, az most nem sikerült neki. Azért a magyar bajnokság értékelése szerinti első helyet megszerezte a Makovics Ádámmal vívott csata után. A harmadik helyre Egri Zoltán hozta be autóját.

A DIV 1-ben hiányzott a versenyről az EB érmeit (arany és ezüst) “fényesítő” Kárai Tamás (ezúton is gratulálunk az eredményekhez), aki az előző heti EB “megpróbáltatásait” állította helyre az autóján, hogy a következő EB futamon remélhetőleg ismét jól szerepeljen. Ezzel nagy esélyt adott a többieknek a bajnoki cím elnyerésére,de még messze a bajnokság vége, és semmi sem lehetetlen, reméljük láthatjuk még itthon is versenyen.

Távollétét kihasználva a két szlovák EB menő mögött Kecskés Roland magabiztosan utasította maga mögé Lipóth Zoltánt és az egész nap durrogó Escortját terelgető Kiss-Tarsoly Gyulát.

A DIV 3 kategória magyar sikert hozott, melynek legjobban Szabó Kálmán örült, akinek végre sikerült a versenyt befejeznie az eddigi fiaskók után. A második helyért Varga Csaba és Madarász András viaskodtak egymással, majd ebben a sorrendben is futottak át a célvonalon.

A Junior kategóriából a nap kedvence a nézőközönségnél minden bizonnyal Béki Martina lett, nem csak azért mert mindössze 9 éves kislány, hanem azért mert okosan zárva a kanyarokat, a rutinosabb (és idősebb) fiúk nem tudták megelőzni. A fiúk (Lind Zsolt és ifj.Szabó Kálmán) nagy igyekezetükben még ütköztek is egymással, megkönnyítve ezzel Martina helyzetét. A győzelemre még azonban még várnia kell a kislánynak, mert csakúgy, mint Losoncon Siroki Máté diadalmaskodott Tina és Szilvási Milán előtt.

A DIV 3N döntőjében Meggyes Péter a jó rajtot követően biztosan nyerte a futamot Töltl Krisztián és Sarlós János előtt.

Nyilatkozatok a verseny után:

Szabó Kálmán (DIV 3)

Nagyon boldog vagyok, hogy végre kijött a lépés, és nem volt semmi probléma az autóval. Remélem, a jövő is ilyen eredményes lesz.

Ábrahám Károly (DIV 3A)

Nagyon jó verseny volt, elismerésem a rendezőnek, remélem jövőre hazai pályán is zajlik majd EB futam. A mai versenyen semmi extra nem volt, az autóm jó volt, ezt a pályát meg különösen kedvelem.

Siroki Máté (DIV Junior)

Nagyon örülök az ismételt győzelmemnek, már 10 pont az előnyöm a bajnokságban. Remélem a folytatás is sikeres lesz.

 

Eredmények:

DIV 1 (karosszériás autók)

  1. Kecskés Roland Plasticon AC Team BMW 325 ix
  2. Lipóth Zoltán Pap motorsport Ford Fiesta
  3. Kiss-Tarsoly Gyula Szt.Lőrinc ASC Ford Escort Cw
  4. Somogyi Gyula Botka Team Lada

DIV 3A (speciál cross 1600 ccm-ig)

  1. Ábrahám Károly Pap Motorsport VW
  2. Makovics Ádám Pap Motorsport Honda
  3. Egri Zoltán Szt.Lőrinc ASC Honda
  4. Nagy György Botka Team Yamaha
  5. Nagy László Szt.Lőrinc ASC Kawasaki

DIV 3 (speciál cross 4000 ccm-ig)

  1. Szabó Kálmán Túrkevei VSE VW
  2. Varga Csaba Szt.Lőrinc ASC Audi V8
  3. Madarász András Plasticon AC Team BMW
  4. Tóth Sándor ASC Dömsöd BMW
  5. Vörös Tibor ASC Dömsöd Audi
  6. Bőhm Zoltán Royalcomp SE Mercedes

DIV 3N (speciál cross széria VW Golf 1600)

  1. Meggyes Péter Royalcomp SE VW
  2. Töltl Krisztián Royalcomp SE VW
  3. Sarlós János Royalcomp SE VW
  4. Wéber Tamás Royalcomp SE VW
  5. Keresztes Gábor Royalcomp SE VW

DIV Junior (speciál cross 600 ccm-ig)

  1. Siroki Máté Szt.Lőrinc ASC Suzuki
  2. Béki Martina Szt.Lőrinc ASC Honda
  3. Szilvási Milán Hór-völgye AMSE Honda
  4. Lind Zsolt Pap Motorsport Honda
  5. Ifj.Szabó Kálmán Túrkevei VSE Honda

Csapatverseny

  1. Pap Motorsport (Ábrahám, Makovics, Lipóth)
  2. Béki Motorsport (Siroki, Varga, Kiss-Tarsoly)
  3. Gombár-Túrkeve Motorsport (Szabó, Egri, ifj.Szabó)

Autocross OB 2.futam + Zóna Trófea
LOSONC (SK) 2005.05.28-29.

Öröm Losoncra járni autócrosst nézni. Szeretnek minket /bár némelyikünk nem tud viselkedni/ az árusok túlnyomó többsége magyarul is beszél és a diszkói is többnyire magyar nyelven szól. Olcsó a sör meg a “kolbászka” is. Kulturált a mosdó és a WC , jó a depó beosztása, a víz és a villanyellátás.
Elkelne nálunk is pár ilyen pálya….

A döntők sorát az “egyhatosok” kezdték meg. Már az elődöntőkben is egymásra talált két rivális, nevezetesen Ábrahám Karcsi és a szlovák Igor Vlasaty. Míg az elődöntőkben Vlasaty, a döntőben Ábrahám vitte a prímet, szép győzelmet aratva. A Zóna dobogó harmadik helyére Makovics Ádám kapaszkodhatott fel, /26 ponttal Ő vezeti a Zónát/, míg a magyar értékelés 3. helyére Egri Zoli érkezett, feketébe öltözött gépével ./Nem hiába szerel neki Hellinger Guszti, hisz az Ő autója is fekete volt annó../

A junioroknál a szlovák Dibala volt az első kieső miután ütközött a cseh Samohyllal /aki még egy fél körig bírta/ majd a hátulról startoló Lind Zsolt is eltalálta. Az első körben esett még ki a nyírádi győztes Szivási Milán is. /Nem volt töltés és megállt a motorja/ Sokáig úgy nézett ki hogy sikerül a bravúr Siroki Máténak és Zóna dobogóra állhat a két cseh, Sekanina és Kuzelova mellé de végül is a szlovák Gabriel megelőzte. Maradt Sirokinak a magyar dobogó teteje aminek azért nagyon örült. Legjobb eredményét érte el ifj Szabó Kálmán aki a magyar értékelés 2-ik helyére ért be az ex Lind autóval.
Az igazi kis csodát azonban a 9 éves Béki Martina szolgáltatta, aki a magyar értékelésben a 3. lett.
Már az előfutamokban megmutatta hogy nem ijedt meg a fiuktól. Az utolsó körig az edzés legjobb magyarja Lind Zsolt előtt autózott, mikor is ütköztek. Látszik azért a kislányon hogy nagyon sokat autózik, hisz édesapja szinte minden elérhető amatőr versenyre elviszi. /amit meg is nyer/
Bár az ütközés után eltörött nála a mécses, a győzelmi dobogón már mosolygott.

A nagykategóriában /4000ccm/ Milos Marton kiesése után egy ideig Szabó Kálmán vezette a mezőnyt. Öröme nem tartott sokáig mert előbb Varga Csaba, majd Willy Gruber is megelőzte, majd autója véglegesen megállt. A harmadik helyre a bivalyerős ámde csak kétkerékhajtásu autójával a mezőny doaenje a dömsödi Tóth Sándor érkezett nem kis meglepetést okozva.

A DIV 1-ben /vagyis a kasznisoknál/ Kárai Tamás kétséget sem hagyva, nagy előnnyel nyerte a futamát. Az EB győzelem meghozta Kárai kedvét hisz várhatóan indulni fog még a Lett és Litván EB futamon is. Szurkolunk neki.
Az első körben még Zimerman próbálkozott a Toyotájával, de kiesett és átadta helyét a Nissanos Vlcko-nak. Kecskés Roli szépen és ésszel autózva szerezte meg a Zóna 3-ik, magyar 2. helyet. Az idén új autóval egy Ford Fiestával versenyző Lipoth Zoltán végzett a magyar dobogó legalján.

A "széria " (DIV 3N) crossautóknál a döntőben kijött a lépés az addig nem sokat mutató Wéber Tamásnak, aki jó rajtjának köszönhetően rajt-cél győzelmet aratott a nagyobb esélyesnek tartott Sarlós János, és a mindig kiegyensúlyozott formát mutató Töltl Krisztián előtt.

 

GáZ GéZa (és Gerlei Sándor)

 


AUTOCROSS ORSZÁGOS BAJNOKSÁG 2005
Nyirád, 2005.04.23-24.
 

Az évadnyitó versenynek Nyirád adott otthont, ahol ezúttal a rallycross mezőnye is bajnoki futamot bonyolított le, így a közönségnek akadt elég látnivaló.

A rendező (Kapitány AMSE) igazán kitett magáért, a tavaly elkezdett pálya felújítást gőz erővel folytatták, így egy még szebb pályával várták a mezőnyt.
A téli pihenő végeztével kíváncsian várták a crossosok, vajon ki milyen új technikával lép színre a 2005-ös évben. Nos sok újdonság nem készült, de a régi gépek megújított ruhában várták a rajtot. Az újak közül kiemelkedő volt nem csak az autó szépségével, hanem pilótájával is Béki Martina vadonatúj autója, melyet a mindössze 9 (!) éves kislány egyre bátrabban, sőt igazán elismerésre méltóan vezetett.
 

Az idén már bajnokságért küzdő DIV 3N kategória döntőjének rajtjánál Meggyes Péter autója megadta magát, így csak nézőként szemlélhette a többiek viadalát. A rajt után Sarlós János állt az élre, aki már a selejtezők alatt is a kategória legjobbja volt. Szorosan üldözte őt Keresztes Gábor, aki mindent megpróbált, hogy eléje kerüljön, ám Sarlós rendre visszaverte a támadásokat. A negyedik körtől aztán Keresztes is felhagyott a támadásokkal, és kényelmesen autózva lett övé a második hely, a harmadikként célba érkező Miklósi Rita előtt.

A DIV Junioroknál debütált a már a bevezetőben említett Béki Martina, aki - azt hiszem nem tévedek -, fog még meglepetést okozni. Ezen a versenyen még csak tanulta a technikát, de futamról-futamra érezhető volt, hogy egyre jobban összeszokik azzal.
A döntő rajtját Szilvási Milán kapta el a legjobban és rögtön az élre állt, szorosan a nyomában a selejtezőket nyerő Siroki Mátéval. Szilvási az ex-Makovics autóval szinte eggyé forrva rótta a köröket, esélyt sem adva ellenfeleinek. Siroki látva a reménytelen helyzetet, igyekezett a második helyet tartani, a döntőre feléledő autójával őt támadó Lind Zsolttal szemben. A kockás zászlót is ebben a sorrendben látták meg a szakág reménységei.

A DIV 1-ben újra a versenyzők között üdvözölhettük Kárai Tamást, aki a tavalyi év szinte teljes kihagyása után állt ismét rajthoz. Nem is akármilyen technikával, hiszen az EB mezőnyében is bizonyított ex-Botka Protonnal várta a rajtjelet. Nos a selejtezőkben látott „ámokfutás” után nem volt meglepő a döntőben is mutatott fölénye. Az „ámokfutás”-t arra értem, hogy a selejtező futamokban a biztos vezetés ellenére sem szállt le a gázról, hanem mintegy tesztelve a technikát végig teljes gázzal robogott.
Mögötte már érdekesebb volt a helyzet és igazi csatának örülhetett a közönség. A tavalyi bajnok, Kecskés Roland a selejtezőkben mutatott gyengébb szereplés után (váltó problémák) mindent egy lapra feltéve a második sorból az előtte lévőket lerajtolva a második helyen fordult az első kanyarba. Ezt a helyét mindvégig meg tudta őrizni a harmadik helyért csatázó Kiss-Tarsoly Gyula és Lipóth Zoltánnal szemben. Kiss-Tarsoly és Lipóth küzdelmének csak addig örülhetett a nagyérdemű, amíg Lipóth, Kiss-Tarsoly hibáját kihasználva megelőzte riválisát, majd utána már csak a szögeket kellett ügyesen zárnia a dobogó harmadik fokáért.

A nap legjobb párharcát a DIV 3A mezőnye produkálta. Nyílt volt a küzdelem alakulása a selejtezők során, Makovics Ádám és Ábrahám Károly között. Mindkét versenyző esélyes volt az első helyre, mind tudásuk, mind az autóik teljesítménye tekintetében. Nos, véleményem szerint aki ezt a párharcot látta, sokáig nem fogja elfelejteni e két versenyző párharcát. A rajt Makovicsnak sikerült jobban, ám egy pillanatra sem lehetett nyugodt, hiszen Ábrahám ott autózott (ha lenne a crossautókon, azt mondanám, a lökhárítóján) centikre mögötte, várva az alkalmat az előzésre. Makovics, aki tavaly még juniorként versenyzett, (de kipróbálva ezt a kategóriát is) idén már teljesen felnőtt lett. Érett versenyzőket idézően rendre visszaverte a rutinosabb Ábrahám támadásait, egy pillanatra sem lehetett érezni, hogy meg lenne illetődve a több EB futamon is eredményesen szereplő ellenfelétől.
A krónikához tartozik, hogy Ábrahám bizony nagy igyekezetében még néha hibázott is, de a végén ő is elismerte, hogy egy igazi jó versenyt vívtak, melynek lesz még folytatása. A harmadik helyért is nagy csata volt Nagy György és Darázs Ágnes között, ami az előbbi sikerével zárult.

 A DIV 3-ban is emlékezetes marad ez a verseny, legalábbis a díjkiosztó, ahol véget nem érő tapssal ünnepelték a hazai autocross alapítóját, Darázs Antalt, aki betegséggel küszködve is első helyre hozta be autóját. Ebben a kategóriában a selejtezők során többen már elvéreztek, autójuk nem bírta a megpróbáltatásokat. A második helyen célba érkező Varga Csaba szerelőinek köszönheti az eredményt, hiszen a selejtezők során Willy Gruberral történt ütközése során már-már javíthatatlan sérüléseket szerzett. Ennek a fényében már nagyobb fegyverténynek minősül az ezüst babérkoszorú elnyerése. Harmadik helyezettként Tóth Sándor gördült át a célvonalon az autocross évnyitóján.

Következő verseny 2005.május 28-29-én lesz a szlovákiai Molcaban (Besztercebánya mellett), mely egyben a Közép-Európai Zóna Trófea egyik állomása is.

 Gerlei Sándor