A 2001-es idény cikkeit itt olvashatod.
A 2002-es idény cikkei itt találhatók.
A 2003-as idény cikkeit itt
olvashatod.
A 2004-es idény cikkeit
itt olvashatod
AUTOCROSS
OB 7.futam
Nyirád, 2005.10.08-09.
Utolsó
futamához érkezett az Autocross OB 2005.évi versenysorozata.
A
magyar indulókon kívül cseh, szlovák és osztrák versenyzők is résztvettek a versenyen, mert a rendezvény a FIA
Közép-Európai Zóna Trófeába is beleszámított.
A
már említett DIV 3 kategóriában Varga Csaba már a bajnoki cím birtokosaként
állt rajthoz, és az előfutamok során is látszott versenyzésén, hogy nem vette
félvállról ezt a futamot sem, mert a Zóna Trófeában is esélyes volt a bajnoki
címre, melyet végül szintén megszerzett. Az újabb futamgyőzelmét azonban Pap
László hiúsította meg, aki egy vadonatúj építésű, kis kategóriájú motorral
szerelt szöcskével utasította maga mögé az egész mezőnyt. A harmadik helyért
Szabó Kálmán és Madarász András csatáztak, mígnem Szabó hibáját kihasználva, a
sárga BMW-t terelő Madarásznak jutott a dobogó legalsó foka.
Nagy
csata volt várható a DIV 3A bajnoki címéért, hiszen Ábrahám Károly és Makovics Ádám között mindössze két pont volt a különbség,
az utóbbi javára. Makovics okos, taktikus
versenyzéssel a második helyen ért célba ezen a versenyen Ábrahám mögött, de ez
elég volt ahhoz, hogy a bajnoki címet megszerezze, mindössze egy pont
különbséggel. Harmadikként, az év közben több versenyt kihagyó Balta Ferenc ért
a célba.
A
DIV 1-ben Kecskés Roland volt a legnyugodtabb, mert neki csak a döntőbe kellett
kerülnie ahhoz, hogy ismét megszerezze a kategória bajnoki győzelmét. Ennek
megfelelően nem ment bele semmilyen kétes manőverbe a selejtezők során, de a
döntőben már újra önmagát hozva az élre állt. Sajnos egy technikai probléma
azonban megakadályozta, hogy győzelemmel ünnepelje bajnokságát. A verseny
esélye az EB futamok után hazai pályán ismét rajthoz álló Kárai Tamás volt, de
őt sem kímélte a technika ördöge, a döntő rajtjának pillanatában felrobbant
autójának első difije, így csak szemlélője volt a többiek versengésének.
Madarász Zoltán kihasználva a többiek gyengélkedését, Kiss-Tarsoly
Gyula előtt szerezte meg futamgyőzelmét, míg a harmadik helynek, a leporolt
Audi S2-sel rajtoló Kárai Mátyás (Tamás édesapja) örülhetett.
A
DIV Junior kategória első három helyezettjét mindössze egy-egy pont választotta
el egymástól, így ennek a versenynek nem kevesebb volt a tétje, mint a
helyezések eldöntése, aki itt nyerni tud, az lesz a 2005.évi
bajnok. Az első rajtot piros zászlóval visszaintették, mert egy cseh versenyző
felborult, majd a második rajtot követően Siroki Máté
állt az élre. Mögötte Lind Zsolt próbált előbbre
jutni, ám erre nem volt lehetősége. Harmadikként a mindössze 9 éves Béki Martina hozta be autóját a célba.
A
DIV 3N mezőnye az idei évben már bajnoki címért küzdött, és itt is nyílt volt a
küzdelem, néhány pont választotta el a versenyzőket egymástól. A rajtot
követően Wéber Tamás állt az élre, mely pozíciót a
leintésig meg is tudott tartani, ezzel biztosítva magának a bajnokság második
helyét. A második helyen célba érő Keresztes Gábor az évvégi
összesítésben a harmadik lett, míg mostani harmadik helye is elég volt a
bajnokság megnyeréséhez Töltl Krisztiánnak.
A
csapatversenyben a Pap Motorsport diadalmaskodott, és ezzel mindössze egy pont
előnnyel megnyerték a csapatbajnokságot.
Vélemények
a verseny után:
Madarász
Zoltán (DIV1, BMW):
A szezon felénél kapcsolódtam be a bajnokságba, azt hiszem az eredménnyel elégedett lehetek, természetesen ennek a győzelmemnek is
rendkívül örülök. Szeretném megköszönni a segítőimnek, családomnak, hogy
támogatásukkal biztosították az én versenyzésem. Jövőre újult erővel, nagyobb
célok elérése a cél, remélem az is sikerülni fog.
Kecskés
Roland(DIV 1 bajnok, BMW 325 iX):
Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megvédenem a bajnoki címet, de a jövőt
illetőleg nem ilyen rózsás a kedvem. Sajnos még nem tudom, hogy jövőre rajthoz
tudok-e állni, mert hiányoznak a szponzorok, így kétséges a triplázás
lehetősége.
Ábrahám
Károly (DIV 3A, VW):
Tetszett a verseny, jó volt a pálya, de kissé csalódott vagyok, hogy bár a
futamot megnyertem, a bajnoki címet nem sikerült megőriznem. Gratulálok Makovics Ádámnak, de igérem
jövőre revansot veszek. Köszönöm az egész éves
segítséget szerelőimnek, támogatóimnak.
Makovics Ádám (DIV 3A bajnok, Honda):
Nagyon boldog vagyok, hogy sikerült megszereznem a bajnoki címet. A verseny
előtt dilemmában voltam, hogy melyik autóval induljak, a régivel, vagy a Pap
Laci által elkészült újjal. A régi mellett döntöttem, mert ennek már minden
rezdülését ismertem, nem akartam kockáztatni, és bevált a taktika. Azt kissé
sajnálom, hogy a Zóna Bajnokságot nem sikerült megnyerni, de a második hely is
szép egy igen erős mezőnyben.
Siroki Máté (DIV Junior bajnok,Suzuki):
Tavaly az év végén, még úgy gondoltuk, hogy abbahagyjuk, de hála Istennek,
másképp döntöttünk. Nagyon boldog vagyok, annak ellenére, hogy most még valóban
nem látom a jövő évi lehetőséget, sajnos szponzor hiányában lehetséges, hogy
egy évet ki kell hagynom.
Varga
Csaba (DIV 3 magyar és zóna bajnok,Audi V8):
Nem úgy álltam rajthoz, hogy nekem mindegy, mert már bajnok vagyok,
jelen versenyen a cél a zóna bajnokság elhódítása volt, amit a második
helyemmel biztosítottam be.
Pap
László (DIV 3, Kawasaki):
Tét nélküli verseny volt számomra, sőt egy vadonatúj autóval érkeztem,
melynek ez volt az első próbája. Mivel a 3A-ban éles volt a küzdelem a
bajnoki címért, ezért döntöttem úgy, hogy inkább a nagyok között indulok. Nem
gondoltam, hogy ilyen jól fogok szerepelni, de ez nagy részben köszönhető az
autónak is, mely jelesre vizsgázott.
Wéber Tamás (DIV 3N,VW):
Nagyon boldog vagyok, végre egy olyan verseny volt, amire egész évben vártam.
Az előfutamok után a döntőben is minden rendben volt, sőt még Töltl Krisztiánnak is tudtam segíteni, akinek az első
előfutamban elgörbült a hátsó felfüggesztése. Mivel nekem volt belőle tartalék,
kölcsönadtam neki, amivel végül sikerült neki a bajnokság megnyerése. Köszönöm
a segítőimnek az egész éves munkát, jövőre a bajnoki cím a cél, amit remélem
sikerül megszereznem.
Töltl Krisztián (DIV 3N bajnok, VW):
Boldog vagyok, hogy sikerült a kategória első bajnoki címét megszereznem. Talán
nekem volt a llegkevesebb műszaki problémám az év
közben és ennek is köszönhető az eredmény, bár a mostani versenyen
szertefoszlani láttam az álmokat, amikor hátsó felfüggesztésem elgörbült.
Külön köszönöm Wéber Tamásnak a segítséget, mert
nélküle nem lettem volna bajnok.
Gerlei Sándor
Autocross OB 6.futam
Ismét a szlovákiai Losoncra látogatott a hazai autocross mezőnye, lévén ez a verseny egyben a Közép-Európai Zóna Trófea futama is volt.
A nemzetközi verseny eredményeit tekintve sem kell szégyenkeznie a mieinknek, mert minden kategóriában volt dobogós helyezettünk, sőt a DIV 3-ban teljes magyar siker született.
A döntők a DIV 3A kategóriával kezdődtek, melyet a rajt utáni karambol miatt, melyben 3-an is érintettek voltak, piros zászlóval leállították. A 3 résztvevőn kívül Ábrahám Károly autója is sérülést szenvedett, miután örömmel vették tudomásul szerelői, hogy nem kell a Parc Fermébe tenni a sérült autókat, hanem a depóban lehetett javítani, amíg a következő futam, a juniorok döntője zajlott. Nos eme könnyítés ellenére is 3 versenyző nem állt rajthoz, viszont Ábrahám a magyarok örömére ismételten elfoglalta helyét a rajtrácson. A rajtja is jól sikerült, a szlovák Vlasaty mögött autózott. Szorosan a nyomában azonban Makovics Ádám nyomta a gázt, akinek fontos volt a győzelem, mind a magyar bajnokság, mind a Zóna Trófea elnyerése érdekében. Körről köre közelebb került Ábrahámhoz, akinek autóját nem igazán sikerült megjavítani, mert látszott, hogy óvatosan tereli azt. Nos 3 körrel a leintés előtt Makovics befogta és simán meg is előzte, és bár Vlasatyt már nem sikerült utolérnie, a magyar első hely és a Zóna második helyével nagy lépést tett mindkét bajnoki cím elérése érdekében. Eközben Ábrahám tovább kínlódott bal első felfüggesztésének törése miatt egyre lassuló autójával, olyannyira, hogy a teljes mezőny leelőzte az utolsó körben. A magyar második helyet a nap folyamán többször is szerelni kénytelen Egri Zoltán szerezte meg szoros, mindössze 7 tized mp előnnyel, az ismét versenyautóba ülő Balta Ferenc előtt.
A Juniorok döntője sem múlt el ütközés nélkül, az első kanyar után 4-en voltak ennek részesei. A külföldi versenyzőknek immár méltó ellenfelei a magyar fiatalok, annak ellenére, hogy az élen egy cseh és egy szlovák versenyző végzett a nemzetközi megmérettetésben. A hazaiak becsületét Lind Zsolt védte meg, aki okos versenyzést követően szerezte meg a Zóna Trófea harmadik helyét, míg a hazai értékelésben első helyen végzett. Mögötte a végére lelassuló Siroki Máté és a technikai gondokkal küszködő ifj.Szabó Kálmán végzett.
A speciálisan csak magyar DIV 3N kategória is érdekes küzdelmet hozott. A rajt után élre álló Sarlós János rövidesen a pálya szélére kényszerült egy technikai hiba miatt. Keresztes Gábor élve a lehetőséggel, őrizte első helyét, annak ellenére, hogy Töltl Krisztián egyre jobban megközelítette. Harmadikként Wéber Tamás láthatta meg a kockás zászlót.
A DIV 3-ban mondhatni házi, magyar verseny volt, ha az egy szem szlovák versenyzőt, aki a 3.körben feladta a küzdelmet, nem számítjuk. Varga Csaba semmit nem akart a véletlenre bízni, rögtön az élre állt és meggyőző fölénnyel utasította maga mögé a többieket. Ezzel a győzelmével már eldőlt, hogy idén ő lett a „királykategória” bajnoka, és a Zóna Trófeától is csak egy aprócska szereplés választja el. Mögötte azért történtek „érdekes” dolgok, az első kanyarban Madarász András és Willy Gruber ütköztek, minek következtében Gruber autója megszabadult a „ruhájától”. Nem sokkal később Tóth Sándor mutatott be egy „leszúrt Rittbergert”, minek következtében autója hátsó felfüggesztése kiszakadt. Gruber miután elengedte az őt leköröző Madarászt, féktávon egész egyszerúen átgázolt rajta , madarász legnagyobb megrökönyödésére. Nos ennyi történetet követően a második helyen Szabó Kálmán ért célba, aki a nap folyamán többször is szerelésre kényszerült, míg harmadikként Böhm Zoltán haladt át a célvonalon, akinek öröme felhőtlen volt, ha azt is tudjuk, hogy a „szerelőcsapatának” összéletkora mindössze 26 év volt, lévén kislánya és annak 2 unokatestvére látta el ezt a feladatot.
A DIV 1-be Kecskés Roland volt az esélyes,ha az előfutamokat figyelte az ember, ám a technika ezúttal is közbeszólt, csakúgy, mint Dömsödön. Jó rajtot követően az egyik kanyarban ment szét az egyik difi, amitől megpördült és máris Kiss-Tarsoly Gyula haladt az élen, akinek szintén nem volt teljesen ép az autója, kérdéses volt, hogy kibírja-e végig a versenynapot a hengerfejtömítés. Mint az ábra mutatja, Kiss-Tarsolynak ezúttal szerencséje volt, mely után boldogan állt a dobogó legfelső fokára, Kecskés és Lipóth Zoltán előtt.
A csapatversenyt a Béki Motorsport csapata nyerte.
Gerlei Sándor
Autocross OB 5.futam, Dömsöd 2005.08.14.
Ezen a futamon ismét szlovák pilóták is bővítették a mezőnyt, lévén a szlovák bajnokság futamaként is szolgált a verseny.
Ráfért a magyar mezőnyre az ilyen “bővítés”, hiszen az egy héttel korábbra tervezett verseny miatt többen nyaralásukat ütemezték erre az időpontra, és nem tudtak részt venni a versenyen. Az egy hetes halasztásra a kiadós eső miatt használhatatlan pálya, illetve depó miatt volt szükség, mert a rendező nem tudott megbirkózni a néhol 30 cm-es vízzel.
A nehéz előzmények ellenére egy tökéletesen előkészített pályán vághattak neki a versenyzők az újabb megmérettetésnek. A program részeként amatőr versenyzők is színesítették az egész napos rendezvényt.
A DIV 1-ben igazi meglepetés született, melynek főszereplője a helyi Madarász Zoltán volt, aki élete második bajnoki versenyén győzelmet szerzett. Ehhez kellett a többiek problémája is, de a lényeg, amit az utókor majd olvasni fog, hogy ezt a versenyt ő nyerte. A rajt után Kecskés Roland, Madarász, Kiss-Tarsoly Gyula volt a sorrend, ám Kiss-Tarsoly a második körben már Kecskés mögött volt. Talán ennek is köszönhető, hogy mindkét versenyző autója meghibásodott, Kecskésnek a hajtás adta meg magát, míg Kiss-Tarsoly furcsán álló jobb első kerékkel lassult egyre jobban. Madarász ezt kihasználva állt az élre és Lipóth Zoltán előtt biztosan vezetve haladt át elsőként a célvonalon, míg a harmadik hely Kecskés Rolandé lett.
A Madarász család folytatta diadalmenetét a DIV 3-ban, ahol Madarász András diadalmaskodott. Pedig a papírforma nem sokat ígért a bmw-s versenyzőnek, mert Szabó Kálmán és Varga Csaba is esélyesebbnek tűnt a döntő előtt. Sikerének talán egyik összetevője, hogy az autó volt gazdája, Jelinek Zsolt is lelátogatott a versenyre, és az ő instrukciói alapján hangolták be a motort, ami azóta nem szólt olyan szépen, mióta Zsolt abbahagyta a versenyzést. A rajtnál Szabó kissé elaludt, Madarász állt az élre, nyomában Vargával, aki egy pillanatnyi Madarász hiba miatt az élre állt. Madarász ezután a feléledő Szabóval vívott csatát, mígnem Szabó motorja kilehelte a lelkét. Az utolsó körben jött el Madarász ideje, aki a lassuló Vargát megelőzve megérdemelten szerezte meg a győzelmet. Harmadikként Willy Grubert intette le e kockás zászló.
A DIV 3A győztese, Makovics Ádám is egy fantasztikus napot tudhatott le, mert az edzés után motort kellett cserélni autójában, ami kétségessé tette a döntőbe való kerülést is. Nos a szerelői csodát tettek, mert időben elkészültek a munkával, így két előfutam sikeres teljesítése után Ádám a vezető pozícióból várta a döntő rajtját.
Mondhatni simán nyert Ábrahám Károly előtt, aki eleinte mindent megpróbált az előzés érdekében, ám belátta, hogy ma Makovics a nyerő, így a második helyre összpontosított, az őt támadó Egri Zoltánnal szemben. Szerencséjére csak a leintést követően mondta fel a szolgálatot a hajtása, biztosítva ezzel a dobogó második fokát.
A DIV 3N-ben Töltl Krisztián ismét győzelemmel zárta a versenyt. A rajt is neki sikerült a legjobban, nyomában Keresztes Gáborral, aki az utolsó előtti körig támadta az élen haladót. Számára akkor ért véget a verseny, mikor eltört a jobb hátsó lengéscsillapítója, a pálya szélére kényszerítve őt. A megörökölt második helyre az egész nap motor problémákkal küszködő Miklósi Rita került, aki érthetően nagyon örült ennek. Harmadikként az utolsó helyről előretörő Meggyes Péter ért be a célba.
A Junior kategóriában Siroki Máté biztosan nyert, ám ami mögötte történt sokáig emlékezetes marad. Ifj.Szabó Kálmán vezette az üldöző bolyt, Béki Martina és Szilvási Milán társaságában. Az utolsó körben azonban Szabó jobb első lengéscsillapítója kiszakadt a helyéből, ezáltal csökkent a sebessége. Ő sportszerűen a pálya ideális ívéről lehúzódva elengedte az üldözőket, így a második helyre Béki Martina, míg harmadiknak Szilvási Milán haladt át a célvonalon. Ezután történt a fordulat, a versenyigazgató mindkét versenyzőt kizárta a futamból, sárga zászló hatálya alatti előzés miatt, mert az adott pályaszakaszon már az első körben a pályaszélére kényszerült Lind Zsolt, aki miatt a sárga zászló "működésben" volt.
A verseny felügyelő testülete hosszas meghallgatás után - a felek és azt hiszem az egész autocross mezőny megelégedésére - hatályon kívül helyezte a kizárást, nem előzésnek minősítve az esetet, így a pályán elért helyezések lettek a hivatalosak.
Gerlei Sándor
Eredmények:
Divizió 1.
1. Madarász Zoltán Plasticon AC Team BMW
2. Lipóth Zoltán Pap Motorsport Ford Fiesta
3. Kecskés Roland 9; Plasticon AC Team BMW 325 iX
4. Kiss-Tarsoly Gyula Szt.Lőrinc ASC Ford Escort Cosworth
Divizió 3 (4000 ccm-ig)
1. Madarász András Plasticon AC Team BMW
2. Varga Csaba Szt.Lőrinc ASC Audi V8
3. Willy Gruber Botka Team Honda
4. Böhm Zoltán Royalcomp SE Mercedes
5. Szabó Kálmán Túrkevei VSE VW
6. Tóth Sándor ASC Dömsöd BMW
7. Lux János ASC Dömsöd BMW
Divizió 3A (1600 ccm-ig)
1. Makovics Ádám Pap Motorsport Honda
2. Ábrahám Károly Pap Motorsport VW
3. Egri Zoltán Szt.Lőrinc ASC Honda
4. Nagy László Szt.Lőrinc ASC Kawasaki
DIV Junior Buggy
1. Siroki Máté Szt.Lőrinc ASC Suzuki
2. Béki Martina Szt.Lőrinc ASC Honda
3. Szilvási Milán Hór-völgye AMSE Honda
4 . ifj.Szabó Kálmán Túrkevei VSE Honda
5. Lind Zsolt Pap Motorsport Honda
Divizió 3/N (széria Golf Gti motor)
1. Töltl Krisztián Royalcomp SE VW
2. Miklósi Rita Hór-völgye AMSE VW
3. Meggyes Péter Royalcomp SE VW
4. Wéber Tamás Royalcomp SE VW
5. Keresztes Gábor Royalcomp SE VW
6. Sarlós János Royalcomp SE VW
Csapatverseny
1. Béki Motorsport (Varga Csaba, Kiss-Tarsoly Gyula, Béki Martina )
2. Pap Motorsport ( Lind Zsolt, Ábrahám Károly,Lipóth Zoltán )
3. Gombár-Túrkeve Autósport (Egri Zoltán, ifj. Szabó Kálmán,Szabó Kálmán)
AUTOCROSS OB 4.FUTAM
A verseny megnyitóján a versenyzők és a közönség 1 perces
csenddel tisztelgett a hazai autocross
megalapítójának, a nyolcszoros bajnoknak emléke előtt.
Több éves pályamódosítás után a versenypályának ismét részét
képezte a legendás „kevi domb”, igaz kissé megkurtítva
a régmúlt évekhez képest.
A DIV 3N kategória döntőivel kezdődött a nap fő programja, ahol a rajt utáni tülekedést követően Töltl Krisztián állt az élre, szorosan a nyomában Keresztes Gáborral. Mögöttük kissé leszakadva Sarlós János hárította Wéber Tamás támadásait, és ez maradt a befutási sorrend.
A DIV 3A-ban a hazai pályán versenyző Ábrahám Károly mondhatni simán győzött az őt üldöző Makovics Ádám előtt. A dobogós helyezésért Egri Zoltán vívott eleinte Nagy Györggyel, ám a befutóra előnyét növelve biztosította be magának a harmadik helyet.
A DIV 1 mezőnyéből ismét hiányzott Kárai Tamás, ezzel elúsztak bajnoki reményei, ám bízunk benne, hogy az Európa Bajnokságon előkelő helyen tud végezni az év végén. Távollétében Kecskés Roland és Kiss-Tarsoly Gyula között volt várható a csat. Nos a döntőben Kecskés rossz rajthelyet választott, melyet a mellőle rajtoló Kiss-Tarsoly azonnal kihasznált és az élre állt. Kecskés az utolsó előtti körben megpróbálta ellenfelét körbeautózni, ami már-már sikerült, de még Kiss-Tarsoly vissza tudta venni a vezető pozíciót, melyet aztán az utolsó körben kénytelen volt átengedni az üldözőnek. Kecskés a hátralévő métereken biztosan megőrizve elsőségét, győztesként ünnepelt. Harmadik helyre az első versenyét teljesítő Madarász Zoltán futott be.
A Juniorok rajtja után a mezőny legfiatalabbja, Béki Martina állt az élre, nem csak a közönséget, hanem fiú versenyző társait is meglepve. Becsületére legyen mondva (meg az állandó edzésnek is köszönhető) , hogy amikor Lind Zsolt a második körben megelőzte, a második helyet a leintésig biztosan meg tudta tartani ifj.Szabó Kálmán előtt.
A nap döntője címet érdemelte ki a DIV 3 viadala. A
legerősebb autók versenyében az előző futam győztese, a túrkevei
illetőségű Szabó Kálmán esélyesként állt a rajthoz, bár mellette találhattuk a
bajnokságot vezető Varga Csabát és az EB-ken edződő
és egyre gyorsabb Willy Grubert.
Szabó jó rajtja után a kissé sokat vállaló és az élre autózó Varga Csaba
megpördült, majd rögtön a harmadik helyen találta magát Gruber
mögött. Ezután az utolsó körig ebben a felállásban „vonatoztak”, mígnem Szabó
sokallt be egy kanyarban, akibe Gruber belecsúszott,
majd Varga is érintőt vett Gruber visszacsapódó autóján.
Ebből a meccsből mégis ő, a három kerekűvé vált Audit
terelgető Varga Csaba került ki győztesen, másodikként Gruber,
míg harmadiknak, ennek a futamnak nagy vesztese,
Szabó Kálmán gurult át a célvonalon.
A csapatversenyt a Pap Motorsport csapata nyerte.
Divizió 1.(karosszériás autók) |
||
1.
Kecskés Roland |
Plasticon AC Team |
BMW
325 iX |
2.
Kiss-Tarsoly Gyula |
Szt.Lőrinc ASC |
Ford
Escort Cosworth |
3. Madarász Zoltán |
Plasticon AC Team |
BMW |
4.
Lipóth Zoltán |
Pap
Motorsport |
Ford
Fiesta |
5. Somogyi Gyula |
Botka Team |
Lada |
Divizió 3 (4000 ccm-ig) |
||
1. Varga Csaba |
Szt.Lőrinc ASC |
Audi V8 |
2.
Willy Gruber |
Botka Team |
Honda |
3.
Szabó Kálmán |
Túrkevei VSE |
VW
|
4.
Madarász András |
Plasticon AC Team |
BMW |
5.
Tóth Sándor |
ASC
Dömsöd |
BMW |
6. Böhm Zoltán |
Royalcomp SE |
Mercedes |
Divizió 3A (1600 ccm-ig) |
||
1.
Ábrahám Károly |
Pap
Motorsport |
VW |
2.
Makovics Ádám |
Pap
Motorsport |
Honda |
3.
Egri Zoltán |
Szt.Lőrinc ASC |
Honda |
4.
Nagy György |
Botka Team |
Yamaha |
5.
Nagy László |
Szt.Lőrinc ASC |
Kawasaki |
6.
Darázs Ágnes |
Szegedi
Roller SE |
VW |
DIV Junior Buggy |
||
1.
Lind Zsolt |
Pap
Motorsport |
Honda |
2.
Béki Martina |
Szt.Lőrinc ASC |
Honda |
3.
ifj.Szabó Kálmán |
Túrkevei VSE |
Honda |
4.
Szilvási Milán |
Hór-völgye AMSE |
Honda |
Nem értékelhető |
||
Siroki Máté |
Szt.Lőrinc ASC |
Suzuki |
Divizió 3/N (széria Golf Gti
motor) |
||
1.
Töltl Krisztián |
Royalcomp SE |
VW |
2.
Keresztes Gábor |
Royalcomp SE |
VW |
3.
Sarlós János |
Royalcomp SE |
VW |
4. Wéber Tamás |
Royalcomp SE |
VW |
5.
Meggyes Péter |
Royalcomp SE |
VW |
6.
Miklósi Rita |
Hór-völgye AMSE |
VW |
Csapatverseny |
||
1. Pap Motorsport ( Makovics Ádám, Ábrahám Károly,Lipóth
Zoltán ) |
||
2. Béki Motorsport (Varga Csaba, Kiss-Tarsoly
Gyula, Siroki Máté ) |
||
3.
Plasticon AC Team (Kecskés Roland, Madarász András, Madarász Zoltán) |
||
4.
Gombár-Túrkeve Autósport (Egri Zoltán, ifj. Szabó Kálmán,Szabó
Kálmán) |
AUTOCROSS OB 3.futam
Nyirád, 2005.06.18-19.
Különös érzés kerített hatalmába, mikor megérkeztem a pályára. Eszembe jutottak a régi, péceli EB futamok, melyeken az európai élmezőnyt láthattuk testközelből. Elképzeltem, milyen is lenne, ha ezen a pályán száguldoznának.
Nos ez azért történt, mert a mostani verseny előszobája volt egy jövőbeni EB futamnak, hiszen a közös magyar – szlovák OB egyben EB kandidáló verseny is volt, melyet megtekintett az FIA megfigyelője is. Nem szeretném elkiabálni, de a verseny utáni összegzését hallgatva, nagy valószínűséggel jövőre a nyirádi pályán fogadhatjuk Európa legkiválóbb autocross versenyzőit.
A DIV 3A-ban úgy látszik a hazai pálya nem jelentett előnyt Ábrahám Karcsinak,mert míg Szlovákiában, Losoncon legyőzte Vlasaty-t, az most nem sikerült neki. Azért a magyar bajnokság értékelése szerinti első helyet megszerezte a Makovics Ádámmal vívott csata után. A harmadik helyre Egri Zoltán hozta be autóját.
A DIV 1-ben hiányzott a versenyről az EB érmeit (arany és ezüst) “fényesítő” Kárai Tamás (ezúton is gratulálunk az eredményekhez), aki az előző heti EB “megpróbáltatásait” állította helyre az autóján, hogy a következő EB futamon remélhetőleg ismét jól szerepeljen. Ezzel nagy esélyt adott a többieknek a bajnoki cím elnyerésére,de még messze a bajnokság vége, és semmi sem lehetetlen, reméljük láthatjuk még itthon is versenyen.
Távollétét kihasználva a két szlovák EB menő mögött Kecskés Roland magabiztosan utasította maga mögé Lipóth Zoltánt és az egész nap durrogó Escortját terelgető Kiss-Tarsoly Gyulát.
A DIV 3 kategória magyar sikert hozott, melynek legjobban Szabó Kálmán örült, akinek végre sikerült a versenyt befejeznie az eddigi fiaskók után. A második helyért Varga Csaba és Madarász András viaskodtak egymással, majd ebben a sorrendben is futottak át a célvonalon.
A Junior kategóriából a nap kedvence a nézőközönségnél minden bizonnyal Béki Martina lett, nem csak azért mert mindössze 9 éves kislány, hanem azért mert okosan zárva a kanyarokat, a rutinosabb (és idősebb) fiúk nem tudták megelőzni. A fiúk (Lind Zsolt és ifj.Szabó Kálmán) nagy igyekezetükben még ütköztek is egymással, megkönnyítve ezzel Martina helyzetét. A győzelemre még azonban még várnia kell a kislánynak, mert csakúgy, mint Losoncon Siroki Máté diadalmaskodott Tina és Szilvási Milán előtt.
A DIV 3N döntőjében Meggyes Péter a jó rajtot követően biztosan nyerte a futamot Töltl Krisztián és Sarlós János előtt.
Nyilatkozatok a verseny után:
Szabó Kálmán (DIV 3)
Nagyon boldog vagyok, hogy végre kijött a lépés, és nem volt semmi probléma az autóval. Remélem, a jövő is ilyen eredményes lesz.
Ábrahám Károly (DIV 3A)
Nagyon jó verseny volt, elismerésem a rendezőnek, remélem jövőre hazai pályán is zajlik majd EB futam. A mai versenyen semmi extra nem volt, az autóm jó volt, ezt a pályát meg különösen kedvelem.
Siroki Máté (DIV Junior)
Nagyon örülök az ismételt győzelmemnek, már 10 pont az előnyöm a bajnokságban. Remélem a folytatás is sikeres lesz.
Eredmények:
DIV 1 (karosszériás autók)
DIV 3A (speciál cross 1600 ccm-ig)
DIV 3 (speciál cross 4000 ccm-ig)
DIV 3N (speciál cross széria VW Golf 1600)
DIV Junior (speciál cross 600 ccm-ig)
Csapatverseny
Autocross OB 2.futam + Zóna Trófea
LOSONC (SK) 2005.05.28-29.
Öröm Losoncra járni autócrosst nézni. Szeretnek minket /bár némelyikünk nem tud viselkedni/ az árusok túlnyomó többsége magyarul is beszél és a diszkói is többnyire magyar nyelven szól. Olcsó a sör meg a “kolbászka” is. Kulturált a mosdó és a WC , jó a depó beosztása, a víz és a villanyellátás.
Elkelne nálunk is pár ilyen pálya….
A döntők sorát az “egyhatosok” kezdték meg. Már az elődöntőkben is egymásra talált két rivális, nevezetesen Ábrahám Karcsi és a szlovák Igor Vlasaty. Míg az elődöntőkben Vlasaty, a döntőben Ábrahám vitte a prímet, szép győzelmet aratva. A Zóna dobogó harmadik helyére Makovics Ádám kapaszkodhatott fel, /26 ponttal Ő vezeti a Zónát/, míg a magyar értékelés 3. helyére Egri Zoli érkezett, feketébe öltözött gépével ./Nem hiába szerel neki Hellinger Guszti, hisz az Ő autója is fekete volt annó../
A junioroknál a szlovák Dibala volt az első kieső miután ütközött a cseh Samohyllal /aki még egy fél körig bírta/ majd a hátulról startoló Lind Zsolt is eltalálta. Az első körben esett még ki a nyírádi győztes Szivási Milán is. /Nem volt töltés és megállt a motorja/ Sokáig úgy nézett ki hogy sikerül a bravúr Siroki Máténak és Zóna dobogóra állhat a két cseh, Sekanina és Kuzelova mellé de végül is a szlovák Gabriel megelőzte. Maradt Sirokinak a magyar dobogó teteje aminek azért nagyon örült. Legjobb eredményét érte el ifj Szabó Kálmán aki a magyar értékelés 2-ik helyére ért be az ex Lind autóval.
Az igazi kis csodát azonban a 9 éves Béki Martina szolgáltatta, aki a magyar
értékelésben a 3. lett.
Már az előfutamokban megmutatta hogy nem ijedt meg a fiuktól. Az utolsó körig az edzés legjobb magyarja Lind Zsolt előtt autózott, mikor is ütköztek. Látszik azért a kislányon hogy nagyon sokat autózik, hisz édesapja szinte minden elérhető amatőr versenyre elviszi. /amit meg is nyer/
Bár az ütközés után eltörött nála a mécses, a győzelmi dobogón már mosolygott.
A nagykategóriában /4000ccm/ Milos Marton kiesése után egy ideig Szabó Kálmán vezette a mezőnyt. Öröme nem tartott sokáig mert előbb Varga Csaba, majd Willy Gruber is megelőzte, majd autója véglegesen megállt. A harmadik helyre a bivalyerős ámde csak kétkerékhajtásu autójával a mezőny doaenje a dömsödi Tóth Sándor érkezett nem kis meglepetést okozva.
A DIV 1-ben /vagyis a kasznisoknál/ Kárai Tamás kétséget sem hagyva, nagy előnnyel nyerte a futamát. Az EB győzelem meghozta Kárai kedvét hisz várhatóan indulni fog még a Lett és Litván EB futamon is. Szurkolunk neki.
Az első körben még Zimerman próbálkozott a Toyotájával, de kiesett és átadta helyét a Nissanos Vlcko-nak. Kecskés Roli szépen és ésszel autózva szerezte meg a Zóna 3-ik, magyar 2. helyet. Az idén új autóval egy Ford Fiestával versenyző Lipoth Zoltán végzett a magyar dobogó legalján.
A "széria " (DIV 3N) crossautóknál a döntőben kijött a lépés az addig nem sokat mutató Wéber Tamásnak, aki jó rajtjának köszönhetően rajt-cél győzelmet aratott a nagyobb esélyesnek tartott Sarlós János, és a mindig kiegyensúlyozott formát mutató Töltl Krisztián előtt.
GáZ GéZa (és Gerlei Sándor)
AUTOCROSS ORSZÁGOS
BAJNOKSÁG 2005
Az évadnyitó versenynek Nyirád adott otthont, ahol ezúttal a rallycross mezőnye is bajnoki futamot bonyolított le, így a közönségnek akadt elég látnivaló.
A rendező (Kapitány AMSE) igazán kitett magáért, a tavaly
elkezdett pálya felújítást gőz erővel folytatták, így egy még szebb pályával
várták a mezőnyt.
A téli pihenő végeztével kíváncsian várták a crossosok, vajon ki milyen új technikával lép színre a
2005-ös évben. Nos sok újdonság nem készült, de a régi gépek megújított ruhában
várták a rajtot. Az újak közül kiemelkedő volt nem csak az autó szépségével,
hanem pilótájával is Béki Martina vadonatúj autója,
melyet a mindössze 9 (!) éves kislány egyre bátrabban, sőt igazán elismerésre
méltóan vezetett.
Az idén már bajnokságért küzdő DIV 3N kategória döntőjének rajtjánál Meggyes Péter autója megadta magát, így csak nézőként szemlélhette a többiek viadalát. A rajt után Sarlós János állt az élre, aki már a selejtezők alatt is a kategória legjobbja volt. Szorosan üldözte őt Keresztes Gábor, aki mindent megpróbált, hogy eléje kerüljön, ám Sarlós rendre visszaverte a támadásokat. A negyedik körtől aztán Keresztes is felhagyott a támadásokkal, és kényelmesen autózva lett övé a második hely, a harmadikként célba érkező Miklósi Rita előtt.
A DIV Junioroknál debütált a már a bevezetőben említett Béki Martina, aki - azt hiszem nem tévedek -, fog még
meglepetést okozni. Ezen a versenyen még csak tanulta a technikát, de
futamról-futamra érezhető volt, hogy egyre jobban összeszokik azzal.
A döntő rajtját Szilvási Milán
kapta el a legjobban és rögtön az élre állt, szorosan a nyomában a selejtezőket
nyerő Siroki Mátéval. Szilvási
az ex-Makovics autóval szinte eggyé forrva rótta a
köröket, esélyt sem adva ellenfeleinek. Siroki látva
a reménytelen helyzetet, igyekezett a második helyet tartani, a döntőre
feléledő autójával őt támadó Lind Zsolttal szemben. A
kockás zászlót is ebben a sorrendben látták meg a szakág reménységei.
A DIV 1-ben újra a versenyzők között üdvözölhettük Kárai
Tamást, aki a tavalyi év szinte teljes kihagyása után állt ismét rajthoz. Nem
is akármilyen technikával, hiszen az EB mezőnyében is bizonyított ex-Botka Protonnal várta a rajtjelet. Nos a selejtezőkben
látott „ámokfutás” után nem volt meglepő a döntőben is mutatott fölénye. Az
„ámokfutás”-t arra értem, hogy a selejtező futamokban
a biztos vezetés ellenére sem szállt le a gázról, hanem mintegy tesztelve a
technikát végig teljes gázzal robogott.
Mögötte már érdekesebb volt a helyzet és igazi csatának
örülhetett a közönség. A tavalyi bajnok, Kecskés Roland a selejtezőkben
mutatott gyengébb szereplés után (váltó problémák) mindent egy lapra feltéve a
második sorból az előtte lévőket lerajtolva a második helyen fordult az első
kanyarba. Ezt a helyét mindvégig meg tudta őrizni a harmadik helyért csatázó Kiss-Tarsoly Gyula és Lipóth
Zoltánnal szemben. Kiss-Tarsoly és Lipóth küzdelmének csak addig örülhetett a nagyérdemű, amíg
Lipóth, Kiss-Tarsoly
hibáját kihasználva megelőzte riválisát, majd utána már csak a szögeket kellett
ügyesen zárnia a dobogó harmadik fokáért.
A nap legjobb párharcát a DIV 3A mezőnye produkálta. Nyílt
volt a küzdelem alakulása a selejtezők során, Makovics
Ádám és Ábrahám Károly között. Mindkét versenyző esélyes volt az első helyre,
mind tudásuk, mind az autóik teljesítménye tekintetében. Nos, véleményem
szerint aki ezt a párharcot látta, sokáig nem fogja elfelejteni e két versenyző
párharcát. A rajt Makovicsnak sikerült jobban, ám egy
pillanatra sem lehetett nyugodt, hiszen Ábrahám ott autózott (ha lenne a crossautókon, azt mondanám, a lökhárítóján) centikre
mögötte, várva az alkalmat az előzésre. Makovics, aki
tavaly még juniorként versenyzett, (de kipróbálva ezt a kategóriát is) idén már
teljesen felnőtt lett. Érett versenyzőket idézően rendre visszaverte a
rutinosabb Ábrahám támadásait, egy pillanatra sem lehetett érezni, hogy meg
lenne illetődve a több EB futamon is eredményesen szereplő ellenfelétől.
A krónikához tartozik, hogy Ábrahám bizony nagy
igyekezetében még néha hibázott is, de a végén ő is elismerte, hogy egy igazi
jó versenyt vívtak, melynek lesz még folytatása. A harmadik helyért is nagy
csata volt Nagy György és Darázs Ágnes között, ami az előbbi sikerével zárult.
Következő verseny 2005.május 28-29-én lesz a szlovákiai Molcaban (Besztercebánya mellett), mely egyben a Közép-Európai Zóna Trófea egyik állomása is.