A 2001-es idény cikkeit
itt olvashatod.

A 2002-es idény cikkei
itt találhatók.



Autocross OB 8. Futam
Debrecen,Simararing, 2003. 09.20-21.

Mindössze egy héttel a szlovákiai verseny után került sor az Autocross Országos Bajnokság záró futamára a debreceni Simararingen. Többen hiányoztak a mezőnyből, akik nem tudták a losonci versenyen meghibásodott autójukat megjavítani.
Így is 30 versenyző várta a rajtjelet, kiegészítve az amatőr kategória 46 versenyzőjével, akik szintén élvezetes szórakozást nyújtottak a mintegy 2 ezer nézőnek.

A felnőtt kategóriákban már csak matematikailag volt esély az élen állóktól elvenni a bajnoki címet, ám a Junioroknál még kérdéses volt a bajnoki cím sorsa, hiszen a két éllovas, Makovics Ádám(Pap Motorsport,Honda) és Balta Ferenc(Botka Team,Yamaha) között mindössze egy pont volt a különbség. Talán ennek tudható be, hogy már az előfutamokban is parázs csatát vívtak, melyek után Balta várhatta az első rajtkockából a döntő futam rajtját. A rajt Makovicsnak sikerült jobban, körökön keresztül ő ment az élen, szorosan a nyomában Baltával. Balta kihasználva Makovics egy apró hibáját, az élre állt és minden tudását összeszedve megőrizte első helyét, elnyerve ezzel a bajnoki címet. Makovics mögött Hell Gergely (Szt.Lőrinc ASC,Hollós-Suzuki) ért harmadik helyen a célba.

A DIV 1-ben már szinte biztos volt a bajnoki cím sorsa, Kiss-Tarsoly Gyula (Simara 2000 SE,Ford Cosworth) így nyugodtan állhatott rajthoz ezen a versenyen. Az előfutamok során Bereczki Imre (Simara 2000 SE,Ford Cosworth) brillírozott, majd a döntőben is a leggyorsabbnak bizonyult. A versenyt követő technikai ellenőrzésen azonban fennakadt az autója, így megfosztották helyezésétől.
A hivatalos végeredmény szerint az első helyet Kecskés Roland (ASC Dömsöd, BMW 325ix), a másodikat Kiss-Tarsoly Gyula, míg a harmadikat Kalmár Attila (Szt.Lőrinc ASC,Audi) szerezte meg.

A DIV 3a-ban Ábrahám Károly (Pap Motorsport,VW) ismét motorhiba miatt volt kénytelen csomagolni már az edzések után. Szintén technikai problémái voltak Darázs Áginak (Szegedi Roller, VW), neki a vezérlése ment el az első előfutamban, ám édesapja kemény munka árán motort cserélt, így a harmadik előfutamban már újra a rajtnál láthattuk.
A döntőben Pap László állt az élre (Pap Motorsport,Honda) és végig vezetve megőrizte azt. A második helyért Darázs Ági és a már bajnokként rajthoz álló ifj.Orosz István (ASC Dömsöd,Honda) küzdöttek egymással. A nagy igyekezetben Ági megpördült, amit Orosz már nem tudott kivédeni, és összeütköztek. Darázs Ági tudta hamarabb folytatni a versenyt, ám eközben Miklósi Rita (Hór-völgye AMSE,VW) és Töltl Krisztián (Royalcomp SE,Audi) megelőzték őket. Ági minden erejét összeszedve visszaelőzte Töltl Krisztiánt, így végül a harmadik helyen ért célba Miklósi Rita mögött.

A DIV 3-ban Jelinek távollétében nyílt volt a küzdelem, de Nagy György (Pap Motorsport,Honda) már majdnem bajnokként állt a rajtvonalra.
Az előfutamok után Darázs Antal (Szegedi Roller,Porsche) várhatta első helyről a döntő rajtját, de egyáltalán nem volt nyugodt, mert az első hajtást le kellett kötni, mivel az első difi eltört a harmadik előfutamban. Mellőle indult Nagy Gyuri, és az újra visszatérő Tóth Sándor (ASC Dömsöd,BMW). Ahogy az az előzmények után várható volt, a rajt után Darázs csak visszafogott tempóban tudott autózni, köze nem volt az élen haladókhoz. Az élre Nagy György állt és Willy Gruber (Szegedi Roller,Honda S2000) támadásait kellett ügyesen hárítania, mígnem Gruber a harmadik körben átugrott az egy méter magas gumifalon és feladta a küzdelmet. Második helyen ettől kezdve a bivaly erős BMW-motoros szöcskével Tóth szántotta a pályát. Harmadik helyre volt jó ezen a versenyen a szebb napokat megélt helikopter motoros autó, volánjánál Keresztes Gáborral (Royalcomp SE,Heli-Cross).

A csapatversenyt a Pap Motorsport nyerte.

Gerlei Sándor

 


Autocross OB 7. Futam + FIA Közép-Európai Zóna Trófea

Losonc (SK), 2003.09.13-14.

Szokatlan helyen, az országhatáron túl, Szlovákiában találkozott a magyar autocross mezőny, hogy az utolsó előtti erőpróbát is teljesítse.
A versenyen induló versenyzők felét a magyar mezőny alkotta, ami igazán elismerésre méltó.
A pálya nem volt ismeretlen a magyaroknak, hiszen már tavaly is, igaz akkor nem ekkora létszámmal, de részt vettek a Zóna Trófea futamon, ami már akkor is beleszámított a magyar bajnokságba.
A szombati edzéseken még kissé csúszós volt a pálya a két napos esőt követően, ám egyre javult az állapota, ahogy a “szöcskék” letúrták a sarat a felszínéről.

A DIV 1-ben (karosszériás autók) meglepetésre Kecskés Roland (ASC Dömsöd,BMW 325 ix) indulhatott az első rajtkockából a döntőben. A rajtot azonban a szlovák Vlcko Roman (Nissan Sunny) csípte el jobban, ám a fiatal dömsödi legény biztosan védte második helyét az őt szorongató Kiss-Tarsoly Gyulával (Simara 2000 SE,Ford Cosworth) szemben. A magyar bajnoki futam harmadik helyét Kalmár Attila (Szt.Lőrinc ASC,Audi) szerezte meg, akinek az indulását a szlovák technikai ellenőrök nem akarták engedélyezni egy félreérthető szabály miatt.

A DIV 3a-ban (spec.crossautók 1600 ccm-ig) az EB-n is jól teljesítő Vlasaty Igor (SK,Seat) már az előfutamok alatt értésére adta a többieknek, hogy csak egy technikai hiba esetén lehet őt legyőzni. A döntőben rajt-cél győzelmet aratva szerezte meg nem csak a futam elsőséget, hanem a Közép-Európai Zóna Trófeát is. Mögötte már a rajt után nagy volt a verseny, ennek látta kárát Ábrahám Károly (Pap Motorsport,VW), aki az első kanyar után a pálya szélére kényszerült, mert csapattársa, Pap László (Honda) hátulról nekiment. Pap még folytatta a versenyt, ám jobb első kereke minden irányba próbált menni, csak egyenesen nem, így ő a mezőny közepén végzett. A második helyet , illetve a magyar értékelés első helyét nagy csata után a higgadtan versenyző, az ütközéseket elkerülő ifj.Orosz István (ASC Dömsöd,Honda) szerezte meg, nagy lépést téve ezzel a magyar bajnoki cím elérése felé. Mögötte Winninger Andreas (Szegedi Roller SE,VW), majd a cseh Ociepka Adam (CZ,Honda) és a magyarok közül harmadikként Darázs Ágnes (Szegedi Roller SE,VW) volt a befutási sorrend.

A DIV 3-ban (spec.crossautók 4000 ccm-ig) egy igazi nagy ágyú, az EB futamokat látogató Svabensky Roman (CZ, Sadev-Peugeot) képviselte hazáját. A döntő első helyéről rajtolva megnyerte a futamot, de azért nem volt sima a győzelme. A rajt utáni első kanyarban Jelinek Zsolt (Orosházi TSE,BMW) hátulról felmászott az autójára. Jelinek a manőver hatására utolsó helyről eredt a mezőny nyomába. Lehet ez is volt az oka, hogy előbb az útjába kerülő Darázs Antal (Szegedi Roller SE,Porsche), majd később - a szeghalmi versenyen már egyszer megmászott - Nagy György (Pap Motorsport, Honda) autójára ugratott fel. A helyszínen jelenlévő FIA megfigyelő is értetlenül kérdezte, hogy lehet ezt engedni. Jelineket ezekért a manőverekért kizárták a futamból, pedig második helyen ért célba Svabensky mögött. Mivel a már említett szeghalmi eset miatt volt egy felfüggesztése, az Autocross Szakági Bizottság a licencét bevonta, amivel odalettek bajnoki esélyei. A kizárást követően a második helyet ezen a versenyen a szlovák Milos Marton(Ford Cosworth), míg a harmadikat és ezzel a magyar első helyet Nagy György szerezte meg, Darázs Antal és Keresztes Gábor (Royalcomp SE,Heli-Cross) előtt.

A Junior mezőny első három helyén a három cseh versenyző, Ales Hrdinka, Petr Glombica és Ales Samohyl osztoztak, de az őket követő magyaroknak sem volt szégyenkezni valójuk, az előfutamok során bizonyították, hogy nekik is helyük van az európai élmezőnyt képviselő cseh fiatalok között. Sajnos technikai hiba (váltó) miatt a legesélyesebb magyar, Balta Ferenc (Botka Team,Yamaha) a döntő rajtja után feladni kényszerült a versenyt. A magyar értékelés első helyét Hell Gergely (Szt.Lőrinc ASC,Hollós Suzuki), a másodikat Makovics Ádám (Pap Motorsport,Honda), a harmadikat Gombár Gábor (Szt.Lőrinc ASC,Honda) szerezte meg.

Gerlei Sándor


Autocross OB 6. futam
Túrkeve, 2003.08.30-31.

A szombati edzést még a por uralta, de a vasárnapi versenyre – hála az éjszakai esőnek is – már ideális pálya várta a versenyzőket.
A helyi viszonylatban rekordszámú közönség (az a hír terjedt el a városban, hogy ez lesz az utolsó autócross verseny a pályán, amit a polgármester és a szervezők is cáfoltak) igazán jó küzdelmeket láthatott, sőt hazai sikernek is tapsolhattak, lévén Ábrahám Károly (Pap Motorsport, VW) a város szülötte és jelenleg is itt él. Erre a versenyre egyébként egy régebbi bajnok, és szintén helyi illetőségű versenyző, Szabó Kálmán is készült, ám a versenyt megelőző napon tesztelés közben a szlovákoktól bérelt autó motorja felmondta a szolgálatot.
De haladjunk sorjában.

A DIV 1-ben “új” versenyzővel gyarapodott a mezőny. Botka Dávid (Botka Team,Proton) ebben az évben először állt rajthoz ebben a szakágban, mert a rallye szakágban bontogatta eddig a szárnyait. Ahogy az tőle várható volt, minden futamát fölényesen nyerte, csak úgy mint a döntőt. Mögötte Kecskés Roland (ASC Dömsöd,Audi) végzett, aki az egyik előfutamban kissé leamortizálta a BMW-t, amikor felborult, ám ez nem hátráltatta a döntőben. A harmadik hely Lipóth Zoltáné (Red Pig Rallye Team,Ford Sierra) lett, akinek szintén kissé “viseltes” volt az autója a döntő rajtjánál, magán hordozva az előfutamok nyomait.

Mint a bevezetőben már említettem, a hazai közönség nem hiába jött drukkolni a versenyre, mert a DIV 3a kategóriát Ábrahám Károly nyerte, komoly csatát víva csapattársával, Pap Lászlóval (Pap Motorsport,Honda), akinek meg kellett elégednie a második hellyel. A harmadik helyen Andreas Winninger (Szegedi Roller,VW) ért célba, akire már ráfért a siker, a sok műszaki probléma után.

A DIV 3-ban az eddig a bajnokság élén álló Jelinek Zsolt (Orosházi TSE,BMW) autója már az edzésen meghibásodott, így a nagy csata elmaradt közte, és az előző verseny győztese, Botka Krisztián (Botka Team,Audi) között. Hogy most mégsem Botka nyert, annak az az oka, hogy a harmadik előfutamban Botka egy defektet követően hatalmasat bukott, és a technikai ellenőrök nem engedték a sérült bukócsöves autóval a döntőben rajthoz állni. Ezek után az volt a kérdés, képes-e Nagy György (Pap Motorsport,Honda) - aki mindössze 1080 ccm-es motorral hajtott autóval versenyez - borsot törni az igazán nagy autókkal versenyző társai orra alá.
Sokáig úgy tűnt, hogy sikerül a bravúr, ám egy elfáradó első felfüggesztés miatt előbb az egyik első kereke, majd amikor a lassuló, már-már irányíthatatlan autó koccanásos előzését követően a másik első kerék is önálló életre kelt, meg kellett barátkoznia a tisztes második hellyel, ám a bajnokság vezető helyét így is sikerült megszereznie. Amíg az élen haladt, mögötte Darázs Antal (Szegedi Roller,Porsche), Kriston Zoltán (Ferr-Vill Dymoto,Alfa Rómeó) és Willy Gruber (Szegedi Roller,Honda S2000) “aprították” egymást. Két körrel a vége előtt állt az élre a hazai autocross “atyja” Darázs Antal, aki ez alkalommal örömautózást mutatott be. A harmadik helyet végül a többiek “szélárnyékában” autózó és nem hibázó Keresztes Gábor (Royalcomp,Heli-Cross) szerezte meg helikopter motorral hajtott autójával.

A Junior kategóriában ismét nem talált legyőzőre Balta Ferenc (Botka Team,Yamaha), bár a legjobb pozícióból Makovics Ádám (Pap Motorsport,Honda) indult a döntőben. A rajt után három körön keresztül vezette is Ádám a mezőnyt, ám egy hibát követően Balta állt az élre és már nem engedte ki a kezéből a győzelmet. Harmadikként Hell Gergelyt (Szt.Lőrinc ASC,Hollós Suzuki) intették le, aki végre komolyabb műszaki hiba nélkül autózhatott ezen a versenyen.

A csapatversenyt a Pap Motorsport nyerte.

Gerlei Sándor


Autocross OB 5. futam
Dömsöd, 2003.08.03.

Három héttel az előző verseny után ismét az autocross versenyzők autóitól volt hangos a dömsödi autocross pálya. Az egynapos rendezvény a bajnokság ötödik fordulója volt és rekordszámú induló vett részt rajta.

A legnagyobb csatákat ismét a DIV 3a (spec.cross 1600 ccm-ig) futamai alatt láthatta a közönség, ahol a két csapattárs, Ábrahám Károly (Pap Motorsport,VW) és Pap László (Pap Motorsport,Honda) kergették egymást. Talán ennek tudható be, hogy Pap az egyik előfutam leintése után a már körök óta a pályán veszteglő Andreas Winninger autójának nekiment, amitől Pap autójának jobb hátsó felfüggesztése leszakadt, és a nézőtérre repült. Szerencsére komolyabb sérülés nem történt, de az autókban tetemes kár keletkezett. A szorgos munka eredményeként azonban mindkét autó már a következő futamában rajthoz állt.
Az igazi versenyt mindenki a döntőtől várta, mely 2 körön keresztül tartott, mert Pap bal hátsó defektje miatt a második hely megtartása lett számára a legfontosabb. Miközben Ábrahám az élen rótta a köröket, ifj. Orosz (ASC Dömsöd,Honda) állt a második helyre, ám mindössze egy körön keresztül örülhetett ennek, mert elszakadt az első hajtást biztosító lánc, és Pap ismét másodikként fejezte be a kört. Paphoz egyre közelebb ért Farkas Tibor (Royalcomp SE, SpeedLine) aki azt figyelte, hol lehetne Papot megelőzni. Ezt a törekvését azonban nem koronázta siker, mert a célba, igaz csak mindössze 4 tized másodperccel, de előbb futott be Pap. A közönség vastapssal jutalmazta a látottakat.

A DIV 3 (spec.cross 4000 ccm-ig) mezőnyében Jelinek Zsolt (Orosházi TSE,BMW) várta a legjobb pozícióból a döntő rajtját. A rajtja jól sikerült, ám az első kör utolsó kanyarjában a bal hátsó felnije önállósította magát, és a pályán kívül landolt.
Az élen Botka Krisztián (Botka Team,Audi) haladt, kétséget nem hagyva afelől, hogy ezen a napon nem volt ellenfele. Másodikként Nagy György (Pap Motorsport,Honda) haladt a mindössze 1150 ccm-es szöcskével, nyomában a helikopter motoros autóval Keresztes Gábor (Royalcomp SE,Heli-cross), aki Darázs Antallal (Szegedi Roller SE,Porsche) viaskodott. Ennek a harcnak a nagyobb rutinnal rendelkező Darázs lett a győztese, mert Keresztes nagy igyekezetében az egyik kanyarban hibázott, amit Darázs azonnal kihasznált és megszerezte a harmadik helyet.

A DIV 1-ben (karosszériás autók) ismét az újonc Kecskés Roland (ASC Dömsöd,BMW 325 ix) diadalmaskodott, maga mögé utasítva több, erősebb autóval induló ellenfelét. A rajtnál még Kiss-Tarsoly Gyula (Simara 2000 SE,Ford RS Cosworth) győzelmére voksolt volna a közönség nagy része, ám a Ford ismét, csak úgy mint az előző dömsödi versenyen, rakoncátlankodott, ezúttal az elektronika mondott csődöt. Roland élt a lehetőséggel és rögtön az élre állt, szorosan a nyomában a másik újonc, Kalmár Attilával (Szt.Lőrinc ASC,Audi) és a “meglepetés ember”, Somogyi Gyulával (Orosházi TSE, Lada), aki mintha nem is Ladával versenyezne, sokszor igazi ellenfele az összkerék hajtású autóknak. A kockás zászlóig ez maradt a sorrend.

A Junior kategória meglepetését Makovics Ádám (Pap Motorsport, Honda) szolgáltatta, aki 8. helyről rajtolva az első kanyarban már a második helyen fordult Balta Ferenc (Botka Team,Yamaha) nyomában.. A harmadik helyen sokáig Siroki Máté (Szt.Lőrinc ASC,Honda) haladt, ám egy hibát követően a dobogós helyet Gombár Gábor (Szt.Lőrinc ASC,Honda) szerezte meg, amit a leintésig meg is őrzött. A kategória utolsó helyén ért célba Hell Gergely (Szt.Lőrinc ASC,Hollós-Suzuki), ám hogy mégis említést érdemel, azt annak “köszönheti”, hogy kitartásból jelesre vizsgázott. A döntőben csak(!) a bal hátsó keréknek volt hajtása, de így is végig küzdötte a távot, nem kis nehézségek árán.

A csapatversenyt ezúttal a Pap Motorsport nyerte.

Gerlei Sándor

 


Autocross OB 4. Futam, Közép-Európai Zóna Trófea

Dömsöd, 2003.07.12-13.

 

Új rendező mutatkozott be a tradícionálisnak mondható dömsödi autocross arénában a Plasticon Autocross Team révén.
Lévén ez a verseny egyben a Közép-Európai Zóna Trófea állomása is volt, a teljes szlovák mezőny képviseltette magát, kiegészülve 4 cseh versenyzővel.
Szombaton az edzések alatt a porral is viaskodtak a versenyzők, nem csak az órával. Vasárnap azonban minden nagyszerűen kezdődött. Már a selejtező futamok alatt is igazán parázs küzdelmeket láthatott a szép számú közönség.
A junior kategória kivételével nem érződött a vendégfölény, a mi versenyzőink megállták helyüket a külföldiekkel szemben.
A döntők közeledtével a felhők egyre gyűltek az égen, mindenki azt latolgatta, megismétlődik-e a tavalyi sárdagasztás. Nos az eső csak két döntőt kímélt meg, kettőben már ez is ellenfele volt a versenyzőknek.

A döntők sorát a DIV 3A (1600 ccm-ig spec.cross) mezőnye nyitotta meg, ahonnan hiányzott az egyik esélyes, Ábrahám Károly (Pap Motorsport, VW), aki a szombati edzést követő motorcserével sem volt szerencsés, mert az első selejtezőfutamban felrobbant az is.
Az EB-n is jól szereplő Igor Vlasaty (SK, Seat) és Pap László (Pap Motorsport,Honda) csatáját nehezen fogják elfelejteni a szemtanúk. A rajt utáni kanyart Vlasaty csipte el jobban, szorosan a nyomában Pap-pal. Az ifjú magyar minden lehetséges helyzetben megpróbálta megelőzni, ám a rutinos szlovák minden idegszálával összpontosítva, sikeresen zárta az íveket. A két autó egymástól centikre autózott hét körön keresztül, külön versenyt futva a többiektől. Az utolsó kanyarnál már-már úgy tűnt, hogy Pap kísérleteit siker koronázza, ám a kigyorsítást követően Vlasaty haladt át elsőként a célvonalon, a közönség vastapsa közepette, mindössze 2 tized (!) másodperccel megelőzve Pap-ot,. A harmadik helyre ifj.Orosz István (ASC Dömsöd,Honda) érkezett.

A DIV 3 (4000 ccm-ig spec.cross) mezőnyéből hiányoztak a külföldiek, ám látványban itt sem volt hiány. Jelinek Zsolt (Orosházi TSE,BMW), akinek a rajt nem a legjobban sikerült, a mezőnyön átverekedve magát - előbb Darázs Antal (Szegedi Roller SE,Porsche) látta kárát, majd az élen haladó Botka Krisztián (Botka Team,Audi) kapott egy kicsit - az első kör végén már az élen állt. Innen egyenes út vezetett a kockás zászlóig, míg a többiek mögötte csatáztak. Botka az ütközéstől megroggyant hátsó kerekétől 2 körrel a futam vége előtt vált meg, kissé sántára véve a figurát, de tovább rótta a köröket. A megörökölt második helyet Kriston Zoltán (Ferr-Vill Dymoto SE, Alfa Romeo) szerezte meg, míg harmadikként Keresztes Gábor (Royalcomp SE, HeliCross) haladt át a célon. Keresztes öröme nem tartott sokáig, mert sárga zászló hatálya alatti előzésért kizárták a futamból, átadva harmadik helyét a három kerékkel célba érkező Botka Krisztiánnak.

A következő kategória, a Juniorok futamát már az eső is "színesítette", a sártól egytől-egyig fekete ábrázatot kaptak a versenyzők.
A sárnak tudható be az is, hogy már az első körben 3 versenyző kényszerült a verseny feladására. A cseh Hrdinka (Kawasaki) megmozdulása olyan szerencsétlenre sikeredett, hogy ő az autója megsérült, míg Siroki Máté (Szt.Lőrinc ASC,Honda) és Gombár Gábor (Szt.Lőrinc ASC,Honda) egy kis domb fogságába estek. Ráadásul Gombár ki sem tudott szállni az autójából, így benne ülve várta a verseny végét. Az utolsó körben azonban szintén a sár "jóvoltából" Balta Ferenc (Botka Team,Yamaha) nagy tempónál megcsúszott és a már körök óta veszteglő Gombár autójának rohant, nem kis anyagi kárt okozva mindkét versenyautóban.
A versenyt végül a mindvégig vezető Martin Samohyl (CZ, Yamaha) nyerte a szintén cseh Petr Glombica (Honda) és a szlovák Pavol Adam (Honda) előtt. A legjobb magyar a negyedik helyen célba érkező Makovics Ádám (Pap Motorsport, Honda) lett.

A DIV 1 (karosszériás autók) mezőnyének is a legnagyobb feladatot a sár leküzdése okozta. A rajthoz állók közül Kiss-Tarsoly Gyula (Simara 2000 SE, Ford Escort Cosworth) tünt esélyesnek, annál is inkább mert az ő autóján bütykös gumi volt. Aztán a rajt után elszálltak győzelmi esélyei, mert az első kanyar után félreállt. Némi várakozás után elindult, de lassú tempóban körözött csak. A verseny végén elmondta, hogy az ablakmosó kiverte a biztosítékot, így semmit sem látott, ezért kényszerült lassítani. A rajt után élre álló szlovák Roman Vlcko (Nissan Sunny) technikai problémákkal küzdve visszaesett a negyedik helyre. A vezetést az élete első versenyét teljesítő Kecskés Roland (ASC Dömsöd,BMW 325 iX) vette át és cseppet sem megilletődve utasította maga mögé az egész mezőnyt. A második helyen is egy ifjú versenyző (16 éves), Kalmár Attila (Szt.Lőrinc ASC,Audi) végzett, harmadikként pedig a szlovák Roman Blasko (Lancia) látta meg a kockás zászlót.

A csapatversenyben az ASC Dömsöd érdemelte ki az arany babérkoszorút.

Gerlei Sándor




Autocross OB 3. futam a 4.HÍDI SPED Kupáért
Szeghalom, 2003.06.21-22.

A szombati edzés során az alföldi város határában található pályán nem csak a meleggel kellett megküzdeniük a versenyzőknek, hanem az erős szélben sűrűn kavargó porral is.

Többen már temetni kezdték a szakágat a kevés induló miatt, ám az a 27 versenyző, aki erre a versenyre nevezett, teljes erőbedobással küzdött, látványos futamokkal kápráztatva el a közönséget. Az amatőrök is csak fokozták a hangulatot, apai-anyait beleadva hajszolták Ladáikat.

A DIV 3A -1600 kategóriában Pap László (Pap Motorsport, Honda) új autóval állt rajthoz, amit rögtön győzelemmel koronázott meg. A döntőben nagy csatát vívott először Ábrahám Károllyal (Pap Motorsport, VW), ami nem tartott sokáig, mert Ábrahám autójának kereke kitörött, aki ezzel feladta a küzdelmet. Ezután ifj.Orosz István (ASC Dömsöd, Honda) volt az ellenfél, akit a táv felénél megelőzött, a harmadik helyen Miklósi Rita (Hór-völgye AMSE, VW) ért célba.

A DIV 1-ben Kiss-Tarsoly Gyula (Simara 2000 SE, Ford Cosworth) simán nyert, igaz nem volt igazi ellenfele. A második helyért azonban parázs csatának örülhetett a közönség, Kalmár Attila (Szt.Lőrinc ASC,Audi) és Kiss Zoltán (Pap Motorsport, Audi) jóvoltából. A fiatal Kalmár végül megszerezte a második helyet, míg harmadikként Kisst intették le.

A Juniorok versenyének Balta Ferenc (Botka Team,Yamaha) volt az esélyese, aki élt is a lehetőséggel, megszerezve újabb győzelmét. A második helyen sokáig Hell Gergely (Szt.Lőrinc ASC, Hollós-Suzuki) autózott, de az egyre jobb formát mutató Gombár Gábor (Szt.Lőrinc ASC, Honda) átvette azt tőle. Időközben Hell defektet kapott, ezért egyre lassúbb lett a tempója, amit Makovics Ádám (Pap Motorsport,Honda) kihasznált, és már ő autózott a harmadik helyen. Az utolsó méterek is tartogattak azonban meglepetést, mert az utolsó kanyarban Gombár első kerék felfüggesztése eltört, aki ennek következtében a korláttal kötött közelebbi ismeretséget, átadva biztos második helyét Makovicsnak, majd harmadikként Hell is a dobogóra állhatott.

A nap fénypontjának ígérkezett a DIV 3 - 4000 kategória döntője. A rajtnál az esélyes Jelinek Zsolt (Orosházi TSE, BMW) elváltotta magát és csak a középmezőnyben eredt az élre álló, egész nap jó teljesítményt mutató Nagy György (Pap Motorsport, Honda) nyomába. Az első kör végén Jelinek már ott robogott Nagy nyomában a második helyen. A célegyenesre forduló kanyarban Nagy keresztbe fordult, Jelinek pedig hátulról, a már keresztben álló autóra felugrott, majd mintegy 50 métert maga előtt tolta. Mire kigabalyodtak egymásból az autók, előbb Keresztes Gábor (Royalcomp SE,Heli-Cross), majd őt leelőzve Botka Krisztián (Botka Team, Audi) állt az élre. Korai volt azonban az öröm az első helyen , mert Jelinek újult erővel száguldott a többiek után és 4 kör után ismét ő vezette a mezőnyt, amit a célig meg is tartott. Másodikként Botka, míg harmadikként az első kör szenvedő alanya, Nagy futott át a célvonalon.

A csapatversenyt az Orosházi TSE nyerte.

Gerlei Sándor


Autocross OB 2. futam, Közép-Európai Zóna Trófea 1. futam
Orosháza, 2003.05.24-25.

Meglepően kevés külföldi versenyző (mindössze 5 szlovák) részvételével kezdődött meg az Autocross Közép-Európai Zóna Trófea sorozata.
A hazaiak egy-két kivételtől eltekintve rajthoz álltak, sőt Ábrahám Károly (Pap Motorsport,VW) a tavalyi autójával a DIV 3 mezőnyét erősítette, míg az idei autójával a megszokott kategóriájában, a DIV 3a-ban láthattuk.
Kárai Tamásnak (Orosházi TSE,Audi S2) most sem volt szerencséje, mert a motorja csakúgy, mint Debrecenben itt is meghibásodott az edzésen.
Az edzés nem csak neki jelentett fiaskót, hanem a junior kategória tavalyi bajnokának, Hell Gergelynek (Szt.Lőrinc ASC,Hollós-Suzuki) is, ő egy hatalmas bukást követően került kórházba megfigyelésre, szerencsére egy kisebb agyrázkódáson kívül semmi komolyabb baja nem esett.

A junior kategóriánál maradva, a döntő első rajtkockájából az új autóval induló Balta Ferenc (Botka Team,Yamaha) indulhatott, aki már a selejtezők alatt, sőt az edzésen is bizonyította, hogy ebben a mezőnyben az övé a legjobb versenygép. Az edzésideje az abszolút második idő volt, nála csak Jelinek Zsolt (Orosházi TSE,BMW), a nagy kategória bajnoka volt gyorsabb mindössze 1 tized(!) másodperccel.
A rajt után Balta rögtön az élre állt és végig vezetve megérdemelten győzött a szlovák Adam Pavol (Honda), és Makovics Ádám (Pap Motorsport, Honda) előtt.

A DIV 1-ben(Karosszériás autók) a hazai versenyzők az előfutamok alatt sorozatos műszaki problémákkal küszködtek, így nem volt meglepetés, hogy a döntő első két helyéről szlovák versenyzők várták a rajtjelet. A rajt utáni második kanyarban a hátsó régióból rajtoló Somogyi Gyula (Orosházi TSE,Lada) és Wladimir Packa (SK,Lancia) viaskodtak, teljesen szabályosan, de a szlovák fiú a pálya szélét jelölő domb segítségével óriásit esett, így részéről - szerencsére személyi sérülés nélkül - befejeződött a verseny.
Az új rajt után a szintén szlovák Roman Blasko (Lancia) haladt az élen, egészen a célig. A versenyt követő technikai ellenőrzés során azonban autója nem felelt meg az előírásoknak, ezért a versenyből kizárták. A győzelmet így a helyi színekben versenyző Rácz János (Orosházi TSE, VW Golf TDI) szerezte meg, másodikként Lipóth Zoltán (Red Pig Rally Team,Ford Sierra), míg harmadikként a mindössze 15 éves Kalmár Attila (Szt.Lőrinc ASC,Audi 80) vehette át a helyezetteknek járó koszorúkat.

A legkevesebb, mindössze 6 induló a DIV 3a-ban (Speciál crossautók 1600 ccm-ig) volt, ezért ez a kategória nem is számított bele a Zóna Trófeába.
Az élről ifj.Orosz István (ASC Dömsöd,Honda) indult, ám öröme nem tartott sokáig, mert az első kanyar után autója megadta magát. Ábrahám Károly követte őt a sorban, de neki is problémái adódtak (elment az első hajtás), így a második körben már Darázs Ági (Szegedi Roller SE,VW) vezette a mezőnyt, nyomában Ábrahámmal.
Ági talán kissé izgatottabb volt a kelleténél, hogy ő van az élen, no meg a meglocsolt pálya is közrejátszott, a negyedik körben hibázott, amit Ábrahám ki is használt. Már-már úgy látszott, Ági ismét az élre áll, ám a rajt utáni kanyar őt is megtréfálta, néhány pörgés után a menetiránnyal szemben találta magát, miközben a motort nem tudta újra indítani. A nagy lehetőségnek ezzel vége lett, pedig megérdemelte volna a győzelmet.
Ábrahám mögött Töltl Krisztián (Royalcomp SE,Audi) és Miklósi Rita (Hór-völgye AMSE,VW) értek a dobogóra.

A nagy kategória (DIV 3) első helye nem volt kétséges, már az előfutamok alatt is kitünő teljesítményt nyújtott, a hazai pályán versenyző Jelinek Zsolt (Orosházi TSE,BMW).
Mögötte azonban éles csata volt Botka Krisztián (Botka Team,.Audi), Kriston Zoltán ( Fer-vill Dymoto SE,Alfa Romeo), Szerezla Zsolt (Cuplung SE,Lancia) és Darázs Antal (Szegedi Roller SE,Porsche) között.
Botka autója a 4.körig bírta, majd kiállni kényszerült, míg Szerezla is egyre lassult, így Kriston és Darázs harcoltak egymással. A leintésig nem változott a helyzet, nyert Jelinek, másodikként Kristont, majd őt követve Darázst intették le.

A csapatversenyt az Orosházi TSE nyerte.


AUTOCROSS ORSZÁGOS BAJNOKSÁG

1.futam Debrecen Simararing, 2003.05.03-04.

 

Az Autocross OB nyitó futamának a Debrecen melletti Simararing adott otthont.
Az évkezdet meglátszott a mezőny létszámán, mindössze 28 versenyző állt rajthoz a négy kategóriában.
Az alacsony létszám azonban nem jelentette azt, hogy unalmas futamok lettek volna, sőt.

A legtöbb új versenyző a karosszériások, a DIV 1 mezőnyét növelte, amire igazán nagy szükség volt. Ennek a kategóriának tavalyi bajnoka, Botka Dávid idén csak a nemzetközi porondon méretteti meg magát, a második helyezett Kárai Tamás (Orosházi TSE) is kényszerűen távol maradt ettől a futamtól, mert az edzésen elment az Audi vezérlése, így részére hamar befejeződött a debreceni futam.
Ugyancsak így járt a DIV 3A (1600 ccm alatti speciál autocross kategória) tavalyi győztese, Ábrahám Károly (Pap Motorsport, VW) is, neki a motorja ment tönkre.

Érdekes volt még, hogy Nagy György (Pap Motorsport, Honda) egy 1100 ccm-es (!) motorral épített autóval indult a "nagyok", a DIV 3 ( 4000 ccm-ig speciál autocross kategória) mezőnyében, és nem vallott szégyent, kezdjük is a beszámolót ezzel a kategóriával.

A tavalyi bajnok, Jelinek Zsolt (Orosházi TSE, BMW) indulása kétséges volt, mert egy új autót épít, de szerencsére szakított időt erre a futamra, és a régi autójával is bizonyította, hogy ebben az évben is esélyesként versenyezhet. A döntő rajtját kissé elszúrta, melléváltott, csak a 4. helyen fordulhatott az első kanyarba. Az élen a már említett Nagy György haladt, cseppet sem látszott, hogy kis motor hajtja a "szöcskéjét", két körön keresztül élvezhette a pormentes pozíciót.
A harmadik körben aztán érvényesült a papírforma, amikor Jelinek vette át a vezetést, és ezt meg is tartotta egészen a kockás zászlóig. A harmadik helyre Darázs Antal (Szegedi Roller SE, Porsche) küzdötte fel magát Szerezle Zsolttal (Cuplung SE,Lancia) vívott kemény csata után, ám Nagy második helyét már nem veszélyeztette. Ám a futam végén a lelkes közönségtől a legnagyobb tapsot nem ők, hanem az utolsó három kört három kerékkel teljesítő Bőhm Zoltán (Royalcomp SE, Mercedes) kapta.

A DIV 3A kategóriában a bajnok távollétében az osztrák nemzetiségű Andreas Winninger (Szegedi Roller SE, VW) már az előfutamok alatt jelezte, hogy ezen a versenyen nehéz lesz őt legyőzni. Nagyon biztos, okos versenyzéssel rajt-cél győzelmet aratott. Mögötte már nem volt ilyen egyértelmű a további helyezések sorsa, mert ifj.Orosz István (ASC Dömsöd, Honda), Farkas Tibor (Royalcomp SE,SpeedLine) és az egyre szebben versenyző Darázs Ágnes (Szegedi Roller SE,VW) is esélyesek voltak a második helyre. Ezt végül ifj.Orosznak sikerült megszereznie, akit Fortuna is a kegyeibe fogadott, hiszen az utolsó 200 métert már csak lendületből (!) tette meg, a meghajtólánc elszakadása miatt. A harmadik helyért Darázs Ági és Farkas viaskodtak, ami végül az idén érettségiző ifjú hölgyé lett.

A DIV 1-ben szinte egy teljesen új mezőny állt rajthoz. A hazai pálya előnyét hárman is élvezték, hiszen az évek óta zajló amatőr versenyeken már megtanulták a pályát.
A rajt, ahogy az várható volt Kiss-Tarsoly Gyulának (Simara 2000 SE, Ford Cosworth) sikerült a legjobban, másodikként a szintén debreceni Lipóth Zoltán (Red Pig Rally Team,Ford Sierra 4x4) haladt, szorosan a nyomában a tavalyi mezőnyt is diesel autójával színesítő Rácz Jánossal (Orosházi TSE,VW Golf TDI 4x4). Rácz a harmadik körben megelőzte Lipóth-ot, ám az első fordítós kanyarnál a kormánymű megadta magát, amitől autója keresztbe fordulva, a pálya szélébe fúródott, és a mögötte haladó Lipóth is hagyott a Golfon néhány maradandó sérülést. A megörökölt második helyet így Kutasi Ferenc (Simara 2000 SE, BMW) szerezte meg, míg harmadikként Kiss Zoltán (Pap Motorsport, Audi) futott be.

A juniorok között az előfutamokban Makovics Ádám (Pap Motorsport, Honda) és Hell Gergely (Szt.Lőrinc ASC,Hollós-Suzuki) vívtak nagyon szoros csatát. Az új motorral rajthoz álló egykori bajnok, Balta Ferenc (Botka Team, Yamaha) most még nem tudott igazán beleszólni kettejük versenyébe, mert technikai problémákkal küszködött. A győzelmet Hell szerezte meg, második Makovics, a harmadik Balta lett.

A csapatversenyt a házigazda Simara 2000 SE nyerte.


Gerlei Sándor