A 2001-es idény cikkeit itt olvashatod.

A 2002-es idény cikkei
itt találhatók.

A 2003-as idény cikkeit itt olvashatod.

 



Autocross 8.futam
Nyírád, 2004.10.16-17.


A szombaton el-eleredő esőben még senki sem gondolta, hogy vasárnap tenger várja a versenyzőket. Pedig ez történt, bizonyítékul íme egy kép:

Nos ilyen pályaviszonyok mellett (járhatatlan nyomvonal) csak a verseny felfüggesztése, lefujása lehetett a döntés. A szakág tagjai, versenyzői a későbbi (november 13.)lebonyolítási időponthoz nem járultak hozzá, így a bajnokság az előző,debreceni futammal ért véget.
Ez egy ritka, de érthető döntés volt a versenyzők részéről, hiszen novemberben akár fagy is,vagy hó is lehet.
Találkozunk a díjkiosztón!
 


Autocross OB 7.futam
ROWE RS SYNT kupa
Debrecen, 2004.09.26.

A debreceni Simararing volt a helyszíne az Autocross OB utolsó előtti futamának.

A rendező BGM Motorsport igazán mindent megtett, hogy egy valóban pörgős versenyt láthasson a kilátogató közönség. Nos ebben nem volt hiány, hiszen a bajnokság vége felé közeledve minden versenyző megpróbált minél több pontot szerezni.

A Juniorok döntőjében Szekeres Szidor jó rajtját követően csak arra figyelt, az őt követő Makovics Ádám ne tudja megelőzni. Ez sikerült is neki, így mindketten azonos pontszámmal várják a mindent eldöntő nyírádi futamot. A harmadik helyért is parázs csata volt Nagy László, Siroki Máté és Lind Zsolt között. Az utolsó kör utolsó méterei döntötték el ennek sorsát, mert az addig dobogós helyen autózó Nagy az utolsó kanyarban hibázott, csakúgy, mint Siroki, ezzel a dobogó alsó fokára Lind állhatott fel.

A DIV 1-ben ismét rajthoz állt Kárai Tamás, akinek a dömsödi futamon ment szét az S2-es motorja. Az előfutamokban szinte ellenfél nélkül körözött a pályán, ám a döntőben Kiss-Tarsoly Gyula parádés rajtot véve állt az élre. Kiss-Tarsoly öröme nem tartott sokáig, mert a harmadik kanyarban Kárai kiforgatta, ezzel visszaesett az utolsó helyre. Kárai ezt követően egyre növelte előnyét, de a táv felénél a turbó leállt, és előnye fokozatosan csökkent Kecskés Roland és Madarász András előtt. Az első helyet Kecskés vette át és győzelmével már biztos bajnoknak tekinthető a kategóriában. Kárai második helyen ért be a célba, de a versenyigazgató a Kiss-Tarsoly elleni megmozdulása miatt a futamból kizárta, így az ezüst koszorú Madarász Andrásé, míg a bronz Kiss-Tarsoly Gyuláé lett.

A DIV 3A kategóriában a jó napot kifogó Ábrahámot csak akkor lehetett volna legyőzni, ha technikai problémája adódott volna. Mivel ez elkerülte egész nap, így a döntőben is biztos autózással tartotta vezető pozícióját, annak ellenére, hogy Makovics Ádám megpróbált mindent, hogy megelőzze. A harmadik helyen Egri Zoltán végzett, akivel azonos pontszámmal áll Ábrahám a tabella élén.

A DIV 3 esélyesének az előfutamok alapján Szabó Kálmán tűnt, aki szédületes tempót diktált. A döntő rajtja is neki sikerült a legjobban, ám az első kanyarnál motorja sűrű fehér füstöt eregetve megadta magát. Az élre Varga Csaba került, akinek nem volt könnyű dolga, hiszen egy olyan tapasztalt pilóta üldözte, mint Darázs Antal. Darázs nagyon sportszerűen igyekezett őt leelőzni, de Varga okosan zárta az íveket. Az utolsó körben Darázs lelassult, mert szétment az első difije, így Nagy György érkezett a második helyre, míg Darázs csak harmadikként haladt át a célvonalon.

A MNASZ-kupáért versenyző DIV 3N mezőnyében nem lehetett előre sejteni ki lesz ezen a versenyen a legjobb, az előfutamok alatt sokszor körről-körre változott a sorrend. A rajt után Töltl Krisztián állt az élre és Sarlós Jánostól szorongatva ezt meg is tudta őrizni a befutóig. Harmadik helyen Keresztes Gábor haladt, de az utolsó kör neki is soknak bizonyult, mert a két körrel előbb elszakadt vízcsöve miatt a motor csapágyas lett, így harmadikként Miklósi Ritát intette le a kockás zászló.

 

Gerlei Sándor

 

Eredmények:

DIV 1(karosszériás autók):

  1. Kecskés Roland Plasticon AC Team BMW 325ix
  2. Madarász András Plasticon AC Team BMW
  3. Kiss-Tarsoly Gyula Szt.Lőrinc ASC Ford Escort Cw
  4. Somogyi Gyula Botka Team Lada
  5. Kalmár Attila Szt.Lőrinc ASC Audi

DIV 3A (speciál cross 1600 ccm-ig):

  1. Ábrahám Károly Pap Motorsport VW
  2. Makovics Ádám Pap Motorsport Honda
  3. Egri Zoltán Szt.Lőrinc ASC Honda
  4. Darázs Ágnes Szegedi Roller SE VW

DIV 3 (speciál cross 4000 ccm-ig):

  1. Varga Csaba Szt.Lőrinc ASC Audi V8
  2. Nagy György Botka Team Yamaha
  3. Darázs Antal Szegedi Roller SE Porsche
  4. Tóth Sándor ASC Dömsöd BMW
  5. Bőhm Zoltán Royalcomp SE Mercedes
  6. Szabó Kálmán Túrkevei VSE VW

DIV Junior (speciál cross 600 ccm-ig):

  1. Szekeres Szidor Botka Team Honda
  2. Makovics Ádám Pap Motorsport Honda
  3. Lind Zsolt Pap Motorsport Honda
  4. Ifj.Böröcz Árpád Plasticon AC Team Honda

DIV 3N (speciál cross széria VW Golf) MNASZ Kupa:

  1. Töltl Krisztián Royalcomp SE VW
  2. Sarlós János Royalcomp SE VW
  3. Miklósi Rita Hór-völgye AMSE VW
  4. Meggyes Péter Royalcomp SE VW
  5. Keresztes Gábor Royalcomp SE VW
  6. Wéber Tamás Royalcomp SE VW



 


Autocross OB 6.futam

Losonc,2004.09.04-05.

A szlovákiai Losonc adott otthont a hazai autocross 6.futamának. Az EB szintű pálya helyt adott egyben a Közép-Európai Zóna Trófea eseményének is, ám a cseh versenyzők távollétében (nekik bajnoki fordulójuk volt) csak szlovák-magyar viadal lett belőle. Most nem kívánok foglalkozni a Zóna eredményekkel, csak a mieink küzdelméről számolok be.

A Juniorok mezőnyében Nagy Laci okozott meglepetést, ha csak rövid időre is. A döntőben mindenkit lerajtolva, majd egy körig vezette a mezőnyt, de a frissen locsolt pálya megtréfálta és nekipördült a pályaszélén a bírói posztnak, ahonnan már aztán nem volt tovább. Makovics Ádám és Szekeres Szidor ütköztek, de azonnal a többiek nyomába eredtek, ami meg is hozta az eredményt, ebben a sorrendben haladtak át a célvonalon, míg a harmadik Lind Zsolt lett.

A DIV 3A nagy csatát sejtetett az előfutamok alapján Ábrahám Károly és az ebben a kategóriában is jeleskedő Makovics Ádám között. A döntő rajtja Ábrahámnak sikerült jobban, Makovics csak harmadikként fordult az első kanyarba Egri Zoltán mögött. Nem sokáig örülhetett azonban Egri az ezüstös pozíciónak, mert Makovics (valljuk meg jobb az autója) megelőzte, és ez is lett a befutó a célban.

A DIV 3-ban a rajt utáni porfelhőből Varga Csaba bukkant elő elsőként, mögötte Szabó Kálmán és Darázs Antal autóztak. Darázs nem sokáig elégedett meg a harmadik hellyel, még az első körben leelőzte Szabót, majd a második kör elején már Varga is az ő porát volt kénytelen nyelni. Szabó és Varga kakaskodásából Szabó került ki győztesen, mely pozíciót meg is tartották a leintésig.

A DIV 1-ben igazi meglepetés született, Somogyi Gyula Ladájával megszerezte a harmadik helyet. Az élen Kecskés Roland haladt a rajttól kezdve, mögötte Zsiba Mihály rótta a köröket, míg Somogyi a harmadik helynek örülhetett.

A DIV 3N kategória legpechesebbje Miklósi Rita volt, akinek a rajthoz állás közben romlott el a motorja, így nélküle vágtak neki a távnak az ellenfelei. Wéber Tamás nagyszerű rajt után az első kanyarban megpördült, ezzel szertefoszlottak győzelmi reményei. A vezető helyen Keresztes Gábor autózott, szorosan a nyomában Töltl Krisztiánnal, aki az ötödik körben kihasználva Keresztes hibáját, az élre állt, amit meg is őrzött a leintésig. A harmadik helyre Sarlós János érkezett be.

Gerlei Sándor

Eredmények:

DIV 1(karosszériás autók):

  1. Kecskés Roland Plasticon AC Team BMW 325 ix
  2. Zsiba Mihály Plasticon AC Team Mercedes
  3. Somogyi Gyula Botka Team Lada
  4. Madarász András Plasticon AC Team BMW
  5. Béki Imre Szt.Lőrinc ASC Ford Sierra Cw
  6. Kiss-Tarsoly Gyula Szt.Lőrinc ASC Ford Escort Cw

 

DIV 3A (speciál cross 1600 ccm-ig):

  1. Ábrahám Károly Pap Motorsport VW
  2. Makovics Ádám Pap Motorsport Honda
  3. Egri Zoltán Szt.Lőrinc ASC Honda
  4. Darázs Ágnes Szegedi Roller SE VW

DIV 3 (speciál cross 4000 ccm-ig):

  1. Darázs Antal Szegedi Roller SE Porsche
  2. Szabó Kálmán Túrkevei VSE VW
  3. Varga Csaba Szt.Lőrinc ASC Audi V8
  4. Tóth Sándor ASC Dömsöd BMW
  5. Nagy György Botka Team Yamaha

DIV Junior (speciál cross 600 ccm-ig):

  1. Makovics Ádám Pap Motorsport Honda
  2. Szekeres Szidor Botka Team Honda
  3. Lind Zsolt Pap Motorsport Honda
  4. Ifj.Böröcz Árpád Plasticon AC Team Honda
  5. Nagy László Szt.Lőrinc ASC Kawasaki

DIV 3N (speciál cross széria VW Golf) MNASZ Kupa:

  1. Töltl Krisztián Royalcomp SE VW
  2. Keresztes Gábor Royalcomp SE VW
  3. Sarlós János Royalcomp SE VW
  4. Wéber Tamás Royalcomp SE VW
  5. Meggyes Péter Royalcomp SE VW

Csapatverseny:

  1. Pap Motorsport-Túrkevei VSE
  2. Plasticon AC Team
  3. Szegedi Roller SE
  4. Botka Team
  5. Béki Motorsport

 


AUTOCROSS OB 5.futama

Túrkeve,2004.08.21-22.

  

A szombati, meglehetősen nagy por után senki sem gondolta, hogy vasárnap jet-ski versenyre lesz inkább alkalmas a pálya, mintsem autocrossra. Az egész éjszaka szakadó és napközben is egyre szemerkélő eső már-már annyira "átszabta" a pályát, hogy eleinte az is kérdéses volt, lesz-e egyáltalán verseny ilyen körülmények között. A rendező kitett magáért, és a városban fellelhető szivattyúkkal, valamint a nyomvonal kis átalakításával versenyre alkalmassá tette a pályát, ami azért "kellőképpen" sáros volt.

A sárnak köszönhetően a DIV 3N, a széria kategória versenyzői meg sem próbálták a versenyzést, ráadásul az ő autóik csak hátsó kerék hajtással rendelkeznek, ami szintén nem előny a nagy sárban.

A többi kategória azonban igencsak látványos futamokat produkált már az előfutamok során is. Az igazsághoz tartozik, hogy nem minden induló tudta értékelhetően teljesíteni az előfutamokat, mely szintén a sár rovására írható, akárcsak a rajtrácsok összetétele is.

A DIV 1-ben például Somogyi Gyula a döntőben első sorból indulhatott a Ladával, ami nem szokványos. Sajnos nem tudta meg a közönség, mire is lett volna képes az addig igazán bravúrosan teljesítő versenyző, mert a depóból jövet a nagy sár miatt tönkrement a váltó. Az első körtől kezdve Dombi Imre vezette a mezőnyt, mesteri módon terelve a diesel Golfot. Sokszor úgy tűnt, mintha ő nem is sárban autózott volna. Mögötte kezdetben Kiss-Tarsoly Gyula haladt, ám neki a harmadik körtől műszaki gondja támadt és egyre hátrébb került. A második helyet így Madarász András kaparintotta meg, harmadikként pedig az utolsó helyről rajtoló Zsiba Mihály örülhetett a célban.

A DIV 3A kategóriában a junior korú Makovics Ádám ismét rajthoz állt ebben a kategóriában is, készülve a jövő évre, amikor már a felnőtt korúak között fog indulni. Nos Ádám, csöppet sem tisztelve a már sokat látott ellenfeleket, megmutatta, hogy neki itt a helye. Még a sokat tapasztalt, EB-ket megjárt Ábrahám Károly sem tudott ezen a versenyen eléje kerülni, és ez még a későbbi váltóhibának sem tudható be. Amíg lehetett Ábrahám megpróbált mindent, de ezen a napon bebizonyosodott, hogy Makovics a sárban legyőzhetetlen. Másodikként Egri Zoltán ért célba, megelőzve Darázs Ágnest.

A DIV 3 döntőjének első körében szinte mindenki állt az élen, de egy kanyar mindig átrendezte a sorrendet. Legszerencsésebb Nagy György volt, aki elsőként teljesítette az első kört, majd ezt a pozícióját mindvégig megőrizve győztesként haladhatott át a célvonalon. A második hely sorsa korántsem volt ilyen biztos, azért Szabó Kálmán, Varga Csaba és Darázs Antal viaskodtak. A táv felénél Darázs került a második helyre, melyet aztán a leintésig megőrzött a harmadikként befutó Varga Csaba előtt.

A Junioroknál a már egyszer bizonyított Makovics Ádám vitte a prímet, míg a többiek csak statisztáltak újabb győzelméhez. A kockás zászlót rajta kívül Lind Zsolt látta meg, a harmadik helyen az utolsó körben kicsúszó Siroki Máté végzett. A többi versenyző már előbb a pálya szélére kényszerült az embert próbáló körülmények miatt.

A csapatversenyt a Pap Motorsport –Túrkeve közös csapat nyerte.

Gerlei Sándor

 

Versenyzői vélemények:

 

Makovics Ádám , Pap Motorsport, Honda (DIV 3A és DIV Junior győztes):

Nagyon boldog vagyok, főleg hogy a felnőttek között tudtam nyerni. Az autó nagyon jó, valószínűleg jövőre ezzel az autóval fogok a DIV 3A-ban menni.
A junior győzelem is fontos volt, mert így még ott vagyok a bajnoki cím közelében, holtversenyben az első helyen.

 
Nagy György , Botka Team, Yamaha (DIV 3 győztese):

Itt nagy szerepe volt a szerencsének is, én nem mentem bele bizonytalan csatákba, csak autóztam a saját tempómat, ügyelve arra, hogy ne hibázzak. Ez sikerült, természetesen boldog vagyok, bár nem győzöm hangsúlyozni, nekem csak egy szórakozás a versenyzés, nincs kitűzött cél.

 

Dombi Imre, BGM Motorsport, VW Golf TDI 4x4 (DIV 1 győztese):

Végre most sikerült, megmutathattam mire képes az autóm. A verseny nem kezdődött valami jól, hiszen elkéstem a gépátvételről, de aztán minden úgy működött, ahogy már régóta szerettem volna.

 


Autocross Országos Bajnokság 4. futama és Szlovák bajnoki futam

Dömsöd, 2004.08.07-08.

 

Csakúgy, mint az előző debreceni futam, ez is közös magyar-szlovák verseny volt.
A megjelent 63 I.osztályú versenyző, kiegészülve a közel 20 amatőr versenyzővel jó versenyt sejtetett, amiben nem is szenvedett hiányt a közönség.
Sajnos a verseny késéssel kezdődött, mert a mentő nem érkezett meg időben, ezáltal a feszített programnak köszönhetően a nap vége felé sűrűn pillantottak a versenyzők és a szervezők az óráikra, vajon sikerül-e világosban befejezni a versenyt. (sikerült!)

A DIV 1-ben az egyik esélyes, Béki Imre már az előfutamok alatt technikai hiba miatt kénytelen volt a versenyt feladni. A döntő első sorában két szlovák "vitéz"- Jozef Zimmermann (Toyota Corolla) valamint Milan Troska (Ford Puma) - mellett Kecskés Roland várta a rajtjelet. A rajtot legjobban talán a harmadik sorból rajtoló Dombi Imre (VW Golf TDI) kapta el, mert rövid időn belül a két szlovák mögött a harmadik helyen autózott legjobb magyarként. Sajnos a technika őt is cserbenhagyta, mert a 4.körben a motor kilehelte lelkét. Ezt követően Kecskés Roland vette át a helyét, melyet meg is tartott a leintésig, pedig a harmadik kör után már csak hátsó kerék hajtással autózott, miközben a két szlovák kemény csatát vívtak egymással, ami végül Troska győzelmével zárult. A magyarok közül a második helyen Madarász András ért célba, megelőzve Kalmár Attilát.

A DIV 3A nagy esélyese Igor Vlasaty volt, aki az EB összesítésben az 5. helyen áll. Riválisa, Ábrahám Károly azonban úgy gondolta, ezen a versenyen neki is teremhet babér, és már az előfutamok során is keményen támadta Vlasatyt, melyet a közönség élvezett igazán. A döntő rajtja Vlasatynak sikerült jobban, szorosan követte őt Ábrahám, akinek be kellett most érnie ezzel a helyezéssel, pedig sokszor csak centikre volt ellenfelétől. A magyar mezőny második helyén az igazán kitűnő formában lévő Darázs Ági haladt, akinek az utolsó körben motor problémája adódott, átengedve az ezüst koszorút Egri Zoltánnak, míg neki a bronz jutott.

A DIV 3-ban nem volt szlovák induló, mely talán jelzi, mennyire nehéz helyzetben vannak szomszédaink a létszám tekintetében. Az előfutamok alatt úgy tűnt, Szabó Kálmán végre megmutathatja mit is tud valójában az autója, hiszen mindenkit leelőzve, első helyen fejezte be az első előfutamot. Sajnos csak eddig tartott sikere, mert a második futamban a motorja felmondta a szolgálatot. Nem került a döntőbe a másik esélyes, Botka Krisztián sem, neki egy technikai hiba , majd egy ütközés miatt kellett a pálya széléről néznie a többiek viadalát. A döntő rajtja Varga Csabának sikerült a legjobban, szorosan a nyomában Darázs Antallal, akinek minden rutinjára szükség volt, hogy megelőzze Vargát. Ez végül több próbálkozás után a negyedik körben sikerült, míg a harmadik helyre Nagy György futott be.

A Juniorok leiskolázták szlovák társaikat, akiknek technikai problémáik voltak a nap során. A döntőben Szekeres Szidor állt az élre, Siroki Mátéval a nyomában, aki szerette volna megelőzni, de sehogy sem sikerült neki. A harmadik helyen egy szlovák versenyző - Pavol Adam -, míg harmadik magyarként Lind Zsolt haladt át a célvonalon.

A MNASZ kupáért folyó küzdelemben a DIV 3N mezőnyében több technikai hiba is eredményezte, hogy hárman csak a pálya széléről kísérhették figyelemmel a döntőt. A rajttól Sarlós János jött el a leggyorsabban, ám előnye mindössze két körön keresztül tartott, mert az előfutamok legjobbja, Keresztes Gábor a harmadik körben megelőzte őt és ezt a pozíciót megtartva haladtak át a célvonalon, harmadikként Meggyes Péterrel a nyomukban.

A csapatversenyt a Szegedi Roller SE nyerte, a Darázs család sikeres szereplésének köszönhetően.

 

Versenyzői vélemények:

Darázs Antal (DIV 3)

Örülök az első helynek, főleg mert a döntőben igen kemény csatát vívtam. Szerencsére az előfutamokban előforduló technikai hiba (kormányszervó) a döntőben nem hátráltatott. A rendezvény maga jó volt, de a reggeli csúszás a mentő miatt mindvégig éreztette hatását.

Kecskés Roland (DIV 1)

Természetesen boldog vagyok, nagy lépést tettünk a bajnoki cím felé, mert a 17 pontos előny már jelentősnek mondható. Célom egyértelműen a bajnokság megnyerése.
Kemény csata volt ez is, most a szlovák versenyzők gyorsabbak voltak, bár engem igencsak visszafogott, hogy a 3.körtől elfogyott az első hajtás és csak arra összpontosítottam, hogy megőrizzem a magyar versenyzők között az első helyet.

Szekeres Szidor (DIV JUNIOR)

Végre ez a nap nem a szerelésről szólt. Minden rendben volt, az autóval nem volt semmi probléma. Nagyon boldog vagyok, mert előnyömet sikerült növelnem a bajnokságban, célom a junior bajnoki cím eknyerése.

Ábrahám Károly (DIV 3A)

Végre jól éreztem magam. Tetszett a pálya, nem volt technikai gondom, melyet ezúton is köszönök a szerelőimnek, ezen kívül igazán klassz meccset vívtam Igor Vlasatyval.

Keresztes Gábor (DIV 3N)

Boldog vagyok, hogy nyertem, ezzel én vezetem a kategória pontversenyét. Kis időbe telt, míg meg tudtam előzni Sarlóst, de kivártam a megfelelő pillanatot és sikerült. Jó verseny volt, bár a pálya állapota nem volt a legjobb.

 

Gerlei Sándor


AUTOCROSS ORSZÁGOS BAJNOKSÁG 3.FUTAM

DEBRECEN, 2004.06.26-27.

 

A bőség zavarával kellett küzdeniük a nézőknek, mert a rendező (Bubor Zoli) az OB mezőnyén kívül vendégül látta a teljes szlovák autocross mezőnyt, valamint az amatőrök igencsak népes mezőnyét. Ráadásként szikronpályás rallysprint bemutató is szerepelt a programban, ahol a többszörös rallye bajnok, ifj.Tóth János is futott néhány kört, a mitfahrere pedig Botka Dávid volt.

A Juniorok futamával kezdődtek a döntők, ahol az első rajtkockából Szekeres Szidor - mint az előfutamok legjobbja – indulhatott. A rajt utáni első kanyarban – mely ezen a pályán aszfaltozott – Siroki Máté (aki az első helyre is esélyesként pályázhatott) és Lind Zsolt összeakadtak és tetemes hátránnyal eredtek a többiek után. Az élen Szekeres haladt, mögötte Makovics Ádám kereste a lehetőséget az előzésre. Szekeres szépen zárta az íveket, majd előnye egyre nőtt Makovics-csal szemben, aki megelégedett a biztos második hellyel. Harmadikként a mezőny végéről egyre jobban előretörő Siroki Máté haladt át a célvonalon.

A DIV 1-ben ismét ádáz csatát láthatott a közönség. Újra, több év kihagyás után láthattuk a rajtnál ifj.Dombi Imrét, aki egy diesel VW Golffal várta az első helyről a döntő rajtjelét, mellette a legutóbbi futam győztese, Béki Imre és az új computerrel felszerelt Ford Escorttal Kiss-Tarsoly Gyula alkották az első sort.
A rajtnál Béki váltója meghibásodott, így csak asszisztált a többiek versenyéhez, míg az élre Kiss-Tarsoly állt, őt ifj.Dombi üldözte, majd Kecskés Roland következett. Ifj.Dombi autójának kuplungja a 3.körben meghibásodott, így feladni kényszerült a versenyt. A hatodik körben Kiss-Tarsoly autója lassulni kezdett – mint később kiderült,egy gumicső nem bírta a megterhelést – és Kecskés a BMW-vel, némi kakaskodás után leelőzte. A harmadik helyet Madarász András szerezte meg.

A DIV 3A indulói között köszönthettük a tavaly évvégi, kecskeméti bemutatón megsérült Pap Lászlót, aki Balta Feri távolléte miatt tudott indulni az autóval. Nos nem hiába állt rajthoz Pap, hiszen már az előfutamok során is látszott, mit sem kopott vezetési tudása, az elszenvedett sérülésnek nem maradt hatása. A döntőben az első pozícióból indulva, magabiztos rajt-cél győzelmet aratott, aminek értékéből az sem von le semmit, hogy ezen a versenyen a rivális, Ábrahám Károly csak az edzésig jutott, ahol a versenyautó kardántengelye elszakadt, jelentős “átalakítást” végezve az autón. A második helyen mindvégig Darázs Ági haladt, míg harmadikként Egri Zoltán örülhetett a pontoknak.

A DIV 3 kategóriában Darázs Antal, a legutóbbi szlovákiai futamon viselt rajtszámmal állt rajthoz, mondván, talán most is szerencsét hoz neki a 307-es szám.
Nos a mezőny örökifjú tagjának tényleg kabalaszámává vált, mert ezen a hétvégén is aranykoszorúval jutalmazták teljesítményét. Az őt követő Varga Csaba mindent megtett az elsőségért, ez azonban most kevésnek bizonyult Darázs-zsal szemben. Harmadikként Nagy György látta meg a kockás zászlót.
Ebben a kategóriában még igazán nagy csaták várhatók, ha minden autó ütőképes lesz, hiszen Botka Krisztián (Mitsubishi), Rácz János a Jelinek féle BMW-vel, és Szabó Kálmán (VW) is esélyesek lehetnek az első helyre, ha nem hagyja őket cserben a technika.

A MNASZ kupáért folyó DIV 3N kategória ismét bővült két versenyzővel, akik le is tették névjegyüket ezen a versenyen. A döntő rajtját Töltl Krisztián kapta el legjobban, de öröme csak 3 körig tartott, mert utána technikai hiba miatt a pálya mellől figyelte Keresztes Gábor és Wéber Tamás csatáját. Wéber mindenhol megpróbálkozott az előzéssel, de ez megbosszulta magát, mert a célegyenes előtti kanyarban megpördült, átadva a dobogós helyeket a két újoncnak, Meggyes Péternek és Sarlós Jánosnak.

Versenyzői vélemények:

Szekeres Szidor (DIV Junior, Honda):

A mostani motor egy felerősített széria motor volt, aminek köszönhetően igazán jókat küzdöttem már az előfutamok során is Siroki Mátéval. Nagyon örülök ennek a győzelemnek, ha egy ponttal is, de én vezetem a Junior Bajnokságot.

 

Kecskés Roland (DIV 1, BMW):

Megint kemény csatát vívtunk Kiss-Tarsoly Gyulával, aki szerintem ismét kissé erőszakosan versenyzett. Természetesen örülök az újabb győzelmemnek, célom a bajnoki cím elhódítása.

 

Darázs Antal (DIV 3, Porsche):

Bejött a kabalaszám! A múltkori (secovcei) futamon kapott rajtszámot megtartottam kabalából, ebben az évben már ezzel megyek. Talán ez is hozzásegít a bajnoki cím elnyeréséhez, mert úgy érzem minden trükkre szükség lesz ebben a mezőnyben. Nagyon boldog vagyok, ez a hétvége igazán sikeres volt, hiszen lányom, Ági a DIV 3A-ban második lett, és a csapatversenyt is megnyertük.

 

Pap László (DIV 3A, Honda):

Jó volt újra a hazai mezőnyben menni. Sajnálom, hogy most elmaradt az összecsapás Ábrahám Karcsival.

Keresztes Gábor (DIV 3N, VW):

Ezen a versenyen nekem jött ki a lépés, aminek örülök. Ebben a kategóriában éppen ezt szeretem, hogy nem lehet biztosra megtippelni a győztest, hiszen az autók egyformák, itt tényleg bárki nyerhet.


Gerlei Sándor


AUTOCROSS OB 2.FUTAM

Secovce(SK), 2004.06.12-13.

 

A szombat ebédutáni, özönvízszerű eső után már mindenki azon gondolkodott, vajon lesz-e egyáltalán verseny. Talán a pálya talajának köszönhető, de az eső elállta után 2 órával, már az edzés köröket rótták a szlovák és magyar autocrossosok.

A szlovákiai helyszín a szakágvezetés új pályák bevonására irányuló törekvésének első állomása volt. Mivel mindkét országban csökkent a versenyzői létszám, ezzel próbálják látványosabbá tenni a versenyeket.

A DIV 3-ban Botka Krisztián technikai gondokkal küszködött, így elmaradt egy vélhetően látványos csata közte és Darázs Antal között.

Darázsnak így is volt ellenfele ezen a versenyen, a szlovák Milos Marton személyében, aki megpróbálta megkeseríteni a győzelemre vágyó Darázs életét.

A hazai versenyzők még közül Szabó Kálmán okozott meglepetést jó szereplésével, aki Darázs mögött végzett a magyar értékelésben. A harmadik helyet ebben a kategóriában Nagy György szerezte meg.

A DIV 3A kategória szlovák sikert hozott, Igor Vlasaty kimagaslott a mezőnyből. A magyar értékelés szerint Ábrahám Károlyé lett az első hely, aki egész nap különféle technikai problémákkal küszködött, így öröme érthető volt a verseny végén. Másodikként Egri Zoltán fejezte be a kategória döntőjét, míg harmadikként Szabó Norbert örülhetett a pontoknak. A Balta-Ábrahám csata ezúttal elmaradt, mert a rajt utáni ütközéseket követően Balta Ferenc és Darázs Ágnes autója harcképtelenné vált, így csak a pálya széléről kísérhették figyelemmel a versenyt.

A Junioroknál is szlovák versenyző végzett az első helyen, Adam Pavolt nem sikerült megelőznie a magyar versenyzőknek, akik közül Makovics Ádám volt a legeredményesebb, majd őt követte, mindössze 8 tized másodperccel Siroki Máté, míg a magyar bajnokság harmadik helyére Szekeres Szidor futott be.

A DIV 1 kategóriában a magyar és szlovák versenyzők külön versenyeztek, nem zavarva egymás bajnokságát. Béki Imre autója az első futamban ráijesztett gazdájára, amikor sűrű gőzfelhőt okádva fejezte be a futamot. Kiderült, nem a hengerfej okozta a gondot, mint előző héten a Zóna versenyen, csupán a ventilátor nem kapcsolt be. A selejtezőkben is nagy csatákat vívott Kecskés Rolanddal, amit a döntőben folytattak. A rajt jobban sikerült Békinek, és végig megőrizve első helyét, szoros küzdelemben lett első Kecskés, illetve a harmadik helyre beérkező Kiss-Tarsoly Gyula előtt.

A DIV 3N kategória versenyzői közül - akik az MNASZ kupáért versenyeznek - ezen a megmérettetésen Töltl Krisztián bizonyult a legjobbnak, megelőzve Wéber Tamást és Keresztes Gábort.

Gerlei Sándor


Autocross Országos Bajnokság 1.futam a D Alto kupáért

Nagykanizsa, 2004.05.01.

 

Első versenyhez mérten meglepően nagy számmal rajzottak ki a “vasszöcskék” a kanizsai crosspályára.

Az időjárás is kegyes volt hozzájuk, így jól előkészített, bár néhol kissé túl locsolt pályán kezdhették meg a 2004.évi bajnokságot.

Most először láthatta a közönség az új kategória, a DIV 3N indulóit, akik egyelőre még nem bajnokságként, hanem MNASZ kupaként versenyeznek egymással.

Nagy várakozás előzte meg a többi kategória résztvevőit is, hiszen többen készültek új autóval.

Az edzésen meglepetésre a tavalyi Junior bajnok Balta Ferenc - aki idén már a felnőttek között a DIV 3A (1600 ccm-ig) kategóriában indul -, érte el az abszolút legjobb időt.

Ennél a kategóriánál maradva, itt volt a legnagyobb arányú a technikai hiba, hiszen három versenyző nem jutott túl az előfutamokon, így a döntő létszáma mindössze 4 főből állt.

Ám ez nem befolyásolta, hogy kitűnő versenyt láthasson a közönség. A rajtot Balta Feri csípte el a legjobban, szorosan a nyomában - a portugáliai EB futamon 7.helyet szerző - Ábrahám Károllyal. Kettejük ádáz küzdelme öt körön keresztül tartott, amikor Balta bal hátsó defekt miatt kénytelen volt átengedni a vezető pozíciót Ábrahámnak, sőt az újonc, Egri Zoltán is megelőzte őt az utolsó előtti körben.

A DIV 1-ben (karosszériás autók) a tavalyi bajnok, Kiss-Tarsoly Gyula autója még nem teljesen készült el, de így is kemény csatákat vívott Kecskés Rolanddal, aki megerősítette, eddig sem gyenge BMW-jét. Az előfutamokban rendre Kecskés végzett az első helyen, ám a döntő rajtja Kiss-Tarsolynak sikerült jobban. Míg ők az első helyért küzdöttek, mögöttük Zsiba Mihály és Béki Imre alkottak külön párost.

A pálya adottságait jobban kihasználva Kecskésnek sikerült az élre állni, míg Béki is megkezdte a felzárkózást Zsiba megelőzése után Kiss-Tarsoly után. Az utolsó előtti körben aztán sikerült megelőznie Kiss-Tarsolyt, akinek autója szemlátomást lassult, de harmadik helyét nem veszélyeztette senki.

A DIV 3 (4000 ccm-ig) mezőnyében két igazi nagyágyú is rajthoz állt. Botka Krisztián egy 400 LE feletti Mitsubishi EVO VI-os motorral szerelt géppel, míg Varga Csaba egy Audi V8-as erőforrással épített autóval várták, hogy végre megtudják mire is elég mindez.

Az edzésen Varga Csaba volt a gyorsabb, ám az előfutamokban Botka kezdett barátságba kerülni autójával, és sorra ő diadalmaskodott.

A tavalyi bajnok, Nagy György a döntőben csak a pálya mellől szurkolhatott, mert az utolsó előfutamban egy osztrák versenyzőtársa leírta autójának komplett bal elejét.

A döntő rajtját is Botka kapta el jobban, mögötte Varga és Tóth Sándor volt a sorrend. Tóth csak három körön keresztül örülhetett a dobogós helynek, mert a komplett bal hátsó felfüggesztése önállósította magát, amiért ettől kezdve csak a pálya széléről figyelhette a többieket, köztük Darázs Antalt, aki megörökölte a harmadik helyet.

A Juniorok mezőnye is szolgált meglepetéssel. A tavalyi évadban mindössze egy versenyen induló Szekeres Szidor egy új autóval meglepte a többieket, és az edzés elsőség után az előfutamokban is ő volt a legeredményesebb. A döntőben az első rajtkockából indulva, itt sem hagyta cserben autója, és megérdemelten vehette át az első helyért járó koszorút. Az első pár körben Makovics Ádám még szorongatta Szekerest, ám láva a hiába való próbálkozást megelégedett a biztos második hellyel, míg a harmadik hely ezen a versenyen Siroki Máté-é lett.

Az új kategória, a DIV 3N bemutatkozása jól sikerült, és a szakág nem titkolt célja, hogy minél több versenyzőt csábítson az autocrossosok táborába, ezzel a kezdőknek, kevesebb pénzből gazdálkodó versenyzőknek kiírt kategóriával.

Az előfutamokban még csak ismerkedő versenyzők, a döntőben már bátran, igazi küzdelmet bemutatva versenyeztek.

Az élre Töltl Krisztián állt, akit Wéber Tamás és Keresztes Gábor üldözött. Keresztes nem akarta a végére hagyni a döntést, minden lehetséges, és lehetetlen helyen próbált előbbre jutni, leelőzni az előtte haladókat. Talán ennek tudható be, hogy a negyedik körben elszámította magát és autója a pálya elhagyás után már nem tudott visszatérni.

Rá két körre az addig vezető Töltl autója egyszerűen leállt – az AC-ről csúszott le egy vezeték – átadva a vezető helyet az élete első versenyén induló Wébernek, aki először nem is akarta elhinni, hogy ő megy az élen. Másodikként a szintén újonc Zsilka László, míg harmadiknak a három hengeressé “szelídült” autóval Miklósi Rita ért célba.

A csapatversenyt a Túrkeve - Pap Motorsport nyerte.

Gerlei Sándor