Autocross Országos Bajnokság 5.futama a Kevi 2001-kupáért szerző:Gerlei Sándor
Túrkeve,2001.július 28.
A túrkevei rendező immár 20(!)
alkalommal rendezte meg az Autocross OB futamát.
A viszonylag kevés (31) induló ellenére, élvezetes futamokat
láthatott a közönség.
A DIV 1-ben az esélyes Kárai Tamás (Orosházi TSE,Audi S2)
rossz napot fogott ki.
Az első selejtezőben a bal oldali ajtaja kinyílt menet
közben, és energiájának legjavát ennek tartása emésztette
fel, így elúszott a futamgyőzelem. A második selejtezőben
mindjárt a rajt után szenvedett autója maradandó sérülést,
versenyzőtársa, Zsiba Mihály (Plasticon AC Team) -erre a
versenyre kölcsönkapott- Mercedesétől, ami miatt a harmadik
selejtezőt ki kellett hagynia, hogy a döntőre
felkészíthessék a hátsó futómű sérült autót. Ilyen
előzmények után mindenki kiváncsian várta, hogy a döntőben
megláthassa mire képes a tűzpiros Audi.
Nos a döntőben az utolsó helyről rajtoló Kárai mindent egy lapra feltéve rajtolt, feljött a harmadik helyre, ám az utolsó előtti körben a jobb első felfüggesztés önállósította magát, ezzel oda lett a dobogós helyezés. A kategória győztese ifj.Somogyi Géza (Orosházi TSE,Audi) lett, aki taktikus versenyzéssel tartotta a rajtnál megszerzett vezető pozícióját az őt támadó Zsibával szemben, aki néha-néha megkocogtatta az előtte haladó autó hátulját. Harmadikként Rácz János (VW Golf 4x4) haladt át a célvonalon.
A DIV 3/1(1600 ccm)-ben, a
Túrkevén élő Ábrahám Károlynak (Pap Motorsport SE,VW)
szurkolt a közönség, ám az edzésen, és a selejtező
futamokban is csapattársának, Pap Lászlónak (Honda) feküdt
jobban a technikás pálya. A döntőben Karesz túlzott
akarással vágott neki a versenynek, melynek egy megpördülés,
majd partoldal járás lett a következménye az első körben.
Ezt követően feljött a harmadik helyre, de a negyedik körben
kiszakadó első felfüggesztés miatt egyre hátrább került.
Az egész nap folyamán kiegyensúlyozottan versenyző Pap,
megérdemelt rajt-cél győzelmet aratott, nyomában Botka
Dáviddal (Botka Team,Suzuki) és Winninger Andreassal (Szegedi
Roller SE,VW).
A "nagyoknál", a DIV 3/2 -ben (4000 ccm) már az első pályára lépésekor Jelinek Zsolt (Orosházi TSE,BMW) megmutatta, hogy mire képes, ha jó az autója, új pályacsúcsot autózott. A nap további részében is hozta csúcsformáját, ezek után nem volt meglepő rajt-cél győzelme a döntőben. Mögötte többen is csatáztak, de ezekből a harcokból Botka Krisztián (Botka Team,Audi)került ki győztesen, míg a harmadik helyre ezen a napon az örökifjú Darázs Antal (Szegedi Roller SE,Porsche) érkezett "vasszöcskéjével".
A Junior mezőnyben is volt
látnivaló bőven. A Balta Ferenc (Botka Team,Honad),Gombár
Gábor (Szt.Lőrinc ASC,Honda), Hell Gergely (Szt.Lőrinc
ASC,Honda) és Szabó István (Hór-völgye AMSE,Honda) nevével
fémjelzett élmezőny élvezetes csatákat produkált a
selejtező futamok során. Gombárnak, még a felnyíló
orr-résszel is küzdenie kellett az egyik futamban, mely igen
csak akadályozta a szabad kilátásban. Szabó motorja nem
bírta a fokozott igénybevételt, és a második futamban
kilehelte lelkét, akarom mondani a hajtókart.
A döntő felállásnál Balta, Hell és Gombár volt az első
sor, ám az első körben már a Gombár, Hell, Balta felállás
alakult ki, ami meg is maradt a leintésig. Itt kell még
megemlítenem az egyszem lány, Darázs Ágnes szereplését, aki
két kerék hajtású autójával, egyre szebb versenyzéssel a
fiúk méltó ellenfeleként, a negyedik helyen ért célba.
Eredmények:
DIV 1 (karosszériás
autók)
1. ifj.Somogyi Géza Orosházi TSE Audi
2. Zsiba Mihály Plasticon AC Team Mercedes
3. Rácz János Orosházi TSE VW Golf 4x4
DIV 3/1 (speciál cross 1600
ccm-ig)
1. Pap László Pap Motorsport SE Honda
2. Botka Dávid Botka Team Suzuki
3. Winninger Andreas Szegedi Roller SE VW
DIV 3/2 (speciál cross 4000
ccm-ig)
1. Jelinek Zsolt Orosházi TSE BMW
2. Botka Krisztián Botka Team Audi
3. Darázs Antal Szegedi Roller SE Porsche
DIV Junior
1. Gombár Gábor Szt.Lőrinc ASC Honda
2. Hell Gergely Szt.Lőrinc ASC Honda
3. Balta Ferenc Botka Team Honda
Csapatverseny
1.Orosházi Technikai
Sportok Egyesülete
2. Gombár-Unix Autósport
3.Szegedi Roller Se II.