MAGYAR NEMZETI AUTOSPORT SZÖVETSÉG /MNASZ /

 AUTOCROSS II. OSZTÁLYÚ, KUPA VERSENYÉNEK 2002. ÉVI KIÍRÁSA

  1. A MNASZ AUTOCROSS Szakág II. o. kupaversenye

Az MNASZ Autocross Szakága kiírja az Autocross II. o., kupaversenyt a 2002. évben Duna Kupa néven,

  • melynek szervezésével megbízza a Kupa Szervező Bizottságát.
  • A kupaversenyek kiírásai a szervezőknél szerezhető be, az önálló alapkiírás mellékletét képezik.

    A versenyek időpontjai a kupaversenyek kiírásainak mellékleteként és a MNASZ Autocross Szakág versenynaptárában is megjelennek.

    2.) Nevezői licenc

    Amely jogosít az MNASZ AUTOCROSS Szakág II. osztályú, kupa versenyein való részvételre, versenyző nevezésére:

    Váltania kell: - minden bejegyzett egyesületnek.

    Azoknak a nevezőknek, akik a 2002.évre AUTOCROSS szakágra érvényes, I. osztályú, nevezői licenccel rendelkeznek, fenti díjat nem kell fizetni.

    Díja: MNASZ díjjegyzék

    3.) Versenyzői licenc, C II. AC

    Amely jogosít az MNASZ AUTOCROSS Szakág II. osztályú, kupa versenyein, versenyzőként való részvételre.

    Váltania kell: minden AC I. osztályú licenccel nem rendelkező versenyzőnek, aki az AC. II. o. Duna Kupában versenyzőként kíván indulni (a licenc nem jogosít az I. o-ban való versenyzésre),

    Kiváltása a MNASZ által kiadott és ide benyújtott licenc igénylő lap kitöltése után a díjak egyidejű befizetésével lehetséges.

    Mindazoknak, aki 2001. évre nem rendelkeztek valamilyen AC licenccel, minimumvizsgát kell tenniük. A licenc csak a minimumvizsgával együtt érvényes.

    Díja: MNASZ díjjegyzék

    A licenc szerves része a versenyzői balesetbiztosítás díja, melynek nagysága MNASZ körlevélben kerül kiadásra.

    4.) Rendező (k)

    Az a nevező lehet, aki 2002. évre érvényes AC. I. illetve AC II. osztályú nevezői licenccel rendelkezik és aki felelősséget vállal a rendezvény lebonyolításáért, illetve a versenypályáért és az AC II. o.Duna Kupa felelős képviselőivel egyeztetett naptár szerinti versenyt lebonyolítja.

    Ezekre a rendezvényekre a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség az AUTOCROSS Szakággal és a Bírói Kollégiummal egyetértésben vezetőbírót és felügyelőt jelöl ki, akiknek munkáját a rendező köteles segíteni, valamint részükre a (hatályos előírások szerinti) útiköltség térítést + bírói díjat kell helyben kifizetni. A verseny végén a kötelező felelősségbiztosítások díját, az ehhez mellékelt gépátvételi jkv-t, valamint a verseny végeredményét is nevezett vezetőbírónak kell átadni.

    Akadályoztatás esetén a fenti dokumentumokat és a biztosítási díjat a MNASZ titkárságra kell 24 órán belül megküldeni, vagy részére eljuttatni.

    A rendező köteles a versenyeken legalább 3 fő érvényes sportbírói igazolvánnyal (nem közreműködői) rendelkező sportbírót foglalkoztatni.

    5.) Kötelező felelősségbiztosítás

    A rendezvényeken a nevezési díjon felül kell kötni, díját MNASZ körlevél tartalmazza.2002. évi díj: 3000.-.

    Ez a biztosítás harmadik személynek okozott kár esetére nyújt fedezetet, azonban a versenyzők egymás között nem értelmezendők harmadik személyeknek. (Befizetése az előző pontban leírtak szerint.)

    6.) A kupák díjazása

    Az AC II. o.Duna Kupa versenyenkénti díjazását a rendezők, év végi díjazását a kupa szervezői biztosítják, az eseményeknek megfelelő színvonalon.

    7. Egyebek

    Az AC II. o. Duna Kupában elért eredmény lehetőséget ad, az AUTOCROSS Országos Bajnokságban való licenc megszerzésre és versenyzőként indulásra a következő évben.

    A Duna Kupa Szervezői:

  • Kalmár Tibor 7143 Őcsény, Kinizsi utca 13.

    Tel: 06/20/3357-118 fax: 74/311-243

  • Nevezői részről:

  • Sereg János 7026 Madocsa, Kossuth u. 1.

    Tel: 06/75/330-564

    Mob. 06/20/9135-763

  • Versenyzői részről:

  • Szabó Norbert 2424 Előszállás, Főtér 1/A.

    Tel: 06-25/484-735

    06/20/541-89-04

  • Duna Kupa szabályok

    Pálya adatok:

    Hossz: 600-2000 méterig

    Széles. Minimum 10 méter, rajthely 16 méter

  • A pálya teljes hosszában az előzési lehetőségeknek meg kell lenni.

    A leghosszabb egyenes maximum 200 méter.

    A pályát szalaggal kell jelölni (gumival nem lehet).

  • Nézők védelme:

    A pálya szélétől minimum 3 méteren belül nézők nem tartózkodhatnak, abban az esetben sem, ha a pálya szélén gumifal van építve.

    Ott, ahol a nézők a pálya mellé tudnak állni, gumikorlátot kell építeni. A gumikat fektetve kell egymásra rakni, és összekötni legalább 3 sorban. Az így keletkezett kerítés nézők felőli oldalát fel kell tölteni homokkal. A versenypálya felöli oldalt nem szabad. A gumikorlát legyen kb. 1 méter magas és személyautó gumikból legyen. Ott, ahol a nézőtér a pálya fölött van minimum 1,5 méter magasan, merőleges partoldalnál, nincs szükség korlátra. A nézők elhelyezését a pálya szélétől, minden pálya tulajdonosának a pályalicencen kötelessége feltüntetni, úgy egyenes szakaszon és kanyarban. Mentőautó minden versenyen kötelező, orvossal.

    Pályabírók:

    Pályabírót minden olyan kanyarban, egyenesben, bukkanónál el kell helyezni ami veszélyes lehet. A bíróknak egymást és a vezetőbírót látni kell. Egymástól maximum 150 méterre lehetnek elhelyezve. Egy poszton legalább egy vizsgázott bíró és két segítő tartózkodjon. Minden bírói poszton a verseny rendezője köteles 1 db minimum 12 kg-os porral vagy minimum 6 l-es habbal oltót elhelyezni.

    Posztvédelem:

    A pályabírók védelmében a rendező köteles minden kijelölt ponton 1.5 méter magas földsáncot kiépíteni, vagy traktorgumiból kialakítani, aminek a belseje homokkal van megtöltve. A földsáncot úgy kell kialakítani, hogy a versenyautó ne tudjon rá fölmenni.

    Vezetőbíró:

    Olyan helyen kell elhelyezni ahonnan az egész pálya látható. A pályabírók jelentéseit a vezetőbírónak kell átadni. Dönt az esetleges figyelmeztetésekről, kizárásokról.

    A vezetőbírónál kell leadni a verseny befejezése után maximum 30 perccel az esetleges óvásokat.

    Panaszt csak a csapatvezető vagy megbízottja tehet. Ha a versenyző vagy a csapatvezető tiszteletlenül beszél, viselkedik a pályabírókkal, vagy a vezetőbíróval a versenyező, illetve a csapat eltiltható, büntethető pontlevonással (5-20 pontig).

    Kategóriák:

    Trabant kategória: 650 cm3-ig kizárólag eredeti fődarabokkal (karosszéria, motor, sebességváltó)

    Kiskategória: 0-1200 cm3-ig

    Középkategória: 1200 cm3-1600 cm3-ig

    Nagykategória: 1600 cm3-2000 cm3-ig

    Szuper kategória: 2000-3500 cm3-ig

    Megfelelő jelentkezés esetén 4 x 4-es és turbós kategóriát is indítunk.

    Zászlójelzések:

    Piros: A futam azonnali leállítása. Csak a vezetőbíró kezdeményezheti, utána minden poszton be kell mutatni.

    Kék: Gyorsabb autó van a közelben (csak lekörözött versenyzőnek mutatják be.)

    Fekete rajtszámmal:

    A versenyző kizárását jelenti a futamból. A legrövidebb időn belül el kell hagynia a pályát, és jelentkezni a versenyigazgatóságnál a csapatvezetővel.

    Fekete narancsszínű körrel, rajtszámmal:

    Műszaki hibát jelent, ki kell állni a depóba. A versenyző a depóban megjavíthatja az autó és utána visszaállhat a versenybe.

    Fekete-fehér átlósan osztott+rajtszám:

  • Utolsó figyelmeztetés: Ezután a versenyző kizárható a futamból, de a versenyből is.
  • Sárga: Veszély a pályán. Ez lehet baleset, idegen tárgy a pályán. Az esemény helyszínéig előzési tilalmat jelent. Lassítani és fokozott figyelemmel kell áthaladni az esemény helyszínén.

    Kockás (fekete-fehér): A verseny leintése.

    Nemzetiszínű:

    Rajt(indítózászló). Az indítóbíró 10 másodperces tábla bemutatása után felemeli, maximum 4 másodperci fent tartja. Amikor a zászló megindul lefele, akkor lehet elindulni

    A verseny lebonyolítása:

    Minden Duna kupa verseny rendezőjének biztosítani kell, minimum 30 perc szabadedzést, a midenkori vezetőbíró utasítása szerint !!!

    Időmérő edzés:

  • 2-3 kör, ebből egy kör mért.

    Időmérő edzés sorrendje nevezés alapján. Egyszerre három autó lehet a pályán. Minden versenyzőnek

  • legalább egy mért kört kell megtenni.

    Futamok:

    Az elő- és a döntő futamok körszáma a pálya hosszától függően kerül megállapításra, de a teljes távnak 3-5 km közé kell esni az előfutamok, és 5-7 km közé a döntő futamok esetén. Előfutamok max. 5 kör, döntő max.10 kör.

    Az edzés alapján a versenyen való indulási jogot – 1 mért kör – megszerzett versenyzők számától függően a versenyt a következő futamrendszer szerint kell lebonyolítani, az edzésidők figyelembevételével.

    Lebonyolítás:

    Előfutamok: A versenyzők 3 előfutamban indulhatnak.

  • Az előfutamok besorolása és lebonyolítása divíziónként és géposztályonként a következő:
  • rajtrácsa 3 soros, úgy, hogy mindegyik sorban max. 3 kocsi állhat, a versenyzők helyet nemválaszthatnak.

  • Az előfutamok rajtbesorolását úgy kell összeállítani, hogy mindegyik versenyző egyszer az első egyszer

    A második, egyszer a harmadik sorból induljon, és lehetőleg ugyanazokkal a versenyzőkkel csak

    egyszer kerüljön össze.

  • Minden előfutamban a versenyzők helyezésük szerint az alábbi pontokat kapják:

    1. hely 1 pont 4. hely 4 pont 7. hely 7 pont

    2. hely 2 pont 5. hely 5 pont 8. hely 8 pont

    3. hely 3 pont 6. hely 6 pont 9. hely 9 pont

    a leintéstől függetlenül.

    Azok a versenyzők, aki bár rajthoz álltak, azonban egy kört sem teljesítettek, az adott futamra érvényes legrosszabb helyezési számnak megfelelő pontot kapják.

    Egy géposztályba 9-18 indulóig, kétfelé-, 19-27 indulóig három felé, 28-36 indulóig négy felé osztva sorolják a versenyzőket – 5. Sz. melléklet.

    Minden versenyzőnek a két legjobb eredményét veszik figyelembe és ennek alapján sorrendbe rakják őket. Ez a sorrend az alapja a döntőbe jutásnak. A döntőbe csak azok a versenyzők kerülnek, akik két előfutamban legalább egy-egy kört teljesítenek.

    Amennyiben két versenyzőnek az összesített előfutam pontszáma azonos, úgy közöttük a kieső futam jobb helyezése, ha az is azonos, a jobb időeredményt dönt, amit az edzés alatt értek el.

    Döntők:

    Két döntő futam van minden géposztály részére úgy, hogy egy döntőben max. 10 gép-

    kocsi vehet részt.

  • A rajtfelállás 3-2-3-2 elrendezésű.

    Az előfutamok alapján az első nyolc az “A” döntőbe, míg a 9-18. Helyezettek a “B” döntőbe kerülnek.

    A “B” döntő első két helyezettje továbbjut az “A” döntőbe, az utolsó két rajtkockába.

    Ha a géposztályban rajtolók száma kevesebb, mint 12 úgy nincs “B” döntő.

  • Ha csak egy döntő van, akkor oda 10 versenyző kerül.

    A bemelegítő kör után a döntőbe első rajtkockára bejutott versenyző kiválasztja a saját rajtkockáját, a második választhat a maradék két hely között. Ugyanezt a rendszert kell alkalmazni a 2, 3, 4 sor esetén is.

    A döntő futamokban rajthoz nem álló versenyző az adott döntő futam 10.helyezési számáért járó pontot kapja, az indulók számától függetlenül. Ha két vagy több versenyző van, aki képtelen elindulni, akkor az előfutamokban elért besorolásuk alapján kell sorrendjüket megállapítani. Ha a döntőből ki van zárva egy versenyző, akkor a 9.helyért járó ponttól kezdve alkalmazandó a sorrend megállapítása. Mindezek a Parc Ferme szabályok betartása mellett érvényesek. Az 1 kört sem teljesítő, de elrajtolt versenyző, az adott futam utolsó helyezettje.

    Döntő futamok:

    A végső sorrendet a döntőben elért eredmény adja.

    A döntő futam(ok) résztvevői kötelesek - a leintés után – a rendezők által kijelölt és biztosított parc ferme területre elhelyezni autóikat (az I-II. helyezettek a tiszteletkör után). A parc ferme időtartamát a verseny vezetőbírója határozza meg.

    Az “A” döntő futamból kizárt versenyző a 10.helyért járó pontot kapja.

    Rajtfelállás, rajt

    A rajtfelállási sorrend megállapítása az előfutamokra a Futamok pontban leírtak alapján történik. A döntő rajtfelállása az előfutamokban elért eredmény alapján történik.

    A géptároló helyről a megfelelő sorrendben egyenként kell a rajtvonalra beengedni a versenyzőket. A rajthoz bevonuló versenyzők a szerelőket a versenyautón nem szállíthatják.

    Az előfutamokban a rajtfelállás a korábbiakban leírtak alapján történik.

    A döntő futamokban a versenyzők a rajtsorukon belül a rajthelyüket szabadon választhatják. A rajtnál nem jelentkező versenyző helyét üresen kell hagyni.

    A felállítási alakzat az előfutamoknál 3-3-3, a sorok közötti távolság 6 m. A döntőkben –“A” és “B”-nél – a rajtolási alakzat 3-2-3-2 formájú, és a sorok közötti távolságnak 6 méternek kell lennie.

    Szükség esetén a vezetőbíró a rajtrácson álló mezőnynek az előfutamokban is próbakörre adhat engedélyt.

    A rajthoz felállt versenyzőknek jól láthatóan – táblán – be kell mutatni, hogy hány körös a futam távja.

    Az indítás fényjelző készülékkel vagy zászlóval történhet.

    A fényjelző készülék működése: a rajt előtti 10 másodpercet táblán mutatják be a versenyzőknek. A rajt pillanatát a piros lámpa felvillanása jelzi.

    Zászlós indításnál az indítójel megadása – a zászló lecsapása- előtt táblán be kell mutatni az utolsó 10 mp-et.

    A rajt indítása után a versenyzők kötelesek 30 métert egyenes irányban haladni, az összezárás Tilos!

    Hibás rajt esetén a vezetőbíró új rajtot rendel el.

    Ha egy versenyző másodszor is hibásan rajtol, kizárják az adott futamból.

    A rajt visszaintése – a vezetőbíró rádión történő utasításával és a rajthelynél feltartott piros zászló jelzésével egy időben – az összes pályaellenőri pontokon a piros zászló bemutatásával történik.

    A kizárt ill. kiállni nem tudó versenyző helyét üresen kell hagyni.

    Ha a rajtolás előtt valamelyik versenyzőnek leállt a motorja, vagy bármely okból nem tud elrajtolni és ezt karfelemeléssel jelzi, további 1-1 perc, de összesen max. 6 perc engedélyezhető.

    A futam folyamán a célvonalnál az élen haladó versenyzőtől kezdve folyamatosan be kell mutatni mindegyik versenyzőnek, hogy a futam távjából még hány kör van hátra.

    Egyéb előírások:

    A verseny (edzés) közben a pálya bármilyen okból történő elhagyása esetén:

    Kivéve:

    Menetiránnyal szemben tartósan haladni kizárás terhe mellett tilos!

    A menetirány betartása a vontató és karbantartó járművekre is kötelező, ezért a rendezőnek kötelessége ezen járművek vezetőit erről felelősséggel kioktatni.

    Idegen segítség igénybevétele kizárás terhe mellett tilos. A járművet a versenyzőn és a hivatalos sportbírókon kívül senki sem érintheti.

    A gépkocsival a célvonalon értékelhetően áthaladni csak saját erővel lehet. Tilos a járművet a pályán tolni. A vezetőbírónak jogában áll a szándékosnak ítélt ütközés vagy egyéb szabálytalan magatartás esetén az utolsó figyelmeztetés zászlójelzését vagy a szabálytalanság mértékétől függően az azonnali kizárást alkalmazni. Továbbá jogában áll a versenyzőt, társait, nézőket és ezek biztonságát veszélyeztető mértékben megrongálódott versenyautó a depóba irányítani.

    A versenybírók zászlójelzéseinek figyelembevétele minden versenyző részére kizárás terhe mellett kötelező!

    Verseny közben a bukósisak levétele az adott futam folytatását nem teszi lehetővé.

    A versenyző köteles biztonságos helyen, a versenygépkocsi közelében maradni.

    A verseny vezetőbírójának előre nem látható és bekövetkezett okok esetén jogában áll:

    A futam leinthető vagy elhalasztható (megszakítható), ha a pályát reálisan teljesíteni nem lehet, vagy időjárási helyzet (pl. villámlás), egyéb esemény (pl. baleset) közvetlen veszélyt jelenthet.

    Abban az esetben, ha a futam leállítása a táv 75 %-nak teljesítése után történik, úgy a futamot értékelni kell.

    Piros zászlóval leintett futam a vezetőbíró döntése alapján megismételhető.

    A futam(ok) elhalasztását vagy a körszámok megváltoztatását, a részt vevő nevezők vezetőivel időben közölni kell.

    Leintés:

    A futamokat leintik, amikor az élen haladó versenyző áthalad a célvonalon, a futamra előírt táv (körszám) megtétele után.

    Ezután a célvonalon áthaladó valamennyi versenyző leintésre kerül, függetlenül az általuk megtett körszámtól.

    A célvonal a leintő bíró vonalában van.

    A leintés után elvonuló versenyzők a szerelőket a versenyautón nem szállíthatják.

    A tiszteletkör alatt a versenygépkocsit a szerelő is vezetheti, de azon a versenyző(kö)n kívül más személy nem tartózkodhat.

    Park Ferme

    A döntőkbe bejutott versenyzők számára kötelező a “park ferme”-be állás, feltéve, hogy a versenyző a döntő futamra kiállt (csak “A” döntő esetén).

    B döntő esetén az “A” döntőbe jutottak részére kötelező a Park Ferme, függetlenül attól hogy a versenyző rajthoz áll, vagy sem.

    Azt a versenyzőt, aki a leintés után a legrövidebb időn belül nem áll be a “park ferme”-be (kivétel tiszteletkört futók (, kizárják a versenyből.

    Amennyiben a park ferme területe a rendezvényen résztvevő különböző géposztályok és kategóriák versenyautóinak közös, a park ferme csak az utolsó futamot követő óvási határidő lejárta után oldható fel.

    A versenyek értékelése

  • Minden futam az első helyezett célvonalon történt áthaladása és leintése után 2 perc elteltével lezárul

    A versenyben részt vevő összes versenyző géposztályonként értékelésre kerül.

  • Az értékelés menete:

    Egyes futamokban azok kerülnek elsődlegesen értékelésre befutási sorrendben, akik az előírt távot teljesítették.

    Körhátrányba került ill. a futamot be nem fejező versenyzők között a teljesített körök száma a döntő, ha ez azonos akkor, aki előbb teljesítette az adott körszámot az végez előrébb.

    Az egy kört sem teljesítő versenyző az adott futam utolsó helyezettje.

    Ha két vagy több versenyző nem teljesít egy kört sem, az eredményüket a futamba kerülés sorrendje határozza meg. (Az első előfutamnál a jobb edzésidő.)

    Ha két vagy több versenyző baleset miatt nem tudja a futamot lefutni, akkor értékelésüket annak alapján kell végezni, ahogy utoljára áthaladtak a célvonalon, vagy besorolásuk alapján, ha ez az első körben történt.

    Ha az új rajtnál egy vagy több versenyző nem tud rajthoz állni, akkor értékelésüket annak alapján kell elvégezni, ahogy a leállítás előtt utoljára áthaladtak a célvonalon, ha a visszaintés az első körben történik, akkor a futamba besorolásuk szerint (mindegyik 0 körös, de nem kell alkalmazni a 0 körre vonatkozó előírást.) Ugyanígy kell eljárni az új rajt után 1 kört sem teljesítő versenyző(k)-vel szemben is, de ő(k) megelőzi(k) az újrajtnál nem jelentkező versenyzőket.

    Az AC II-osztály Duna Kupa besorolási rendje az edzésidők alapján

    9 indulóig:

     

    A

         

    B

         

    C

     
    1 2 7   4 8 3   9 5 6

    3

    4

    8

     

    6

    9

    5

     

    7

    1

    2

    5 6 9   2 7 1   8 3 4

    10-18 indulóig:

    A1

     

    A2

     

    B1

     

    B2

     

    C1

     

    C2

    1 3 13   2

    4

    14   17 9 12   16 10 11   8 15 6   7 18 5

    5

    7

    15

     

    6

    8

    16

     

    14

    1

    4

     

    18

    2

    3

     

    11

    17

    10

     

    12

    13

    9

    9 11 17   10 12 18   15 6 7   13 5 8   3 14 1   4 16 2

    19-27 indulóig:

     

    A1

         

    A2

         

    A3

     
    1 4 19   2 5 20   3 6 21

    7

    10

    22

     

    8

    11

    23

     

    9

    12

    24

    13 16 25   14 17 26   15 18 27
     
      B1       B2       B3  
    26 15 16   27 13 17   25 14 18

    21

    1

    2

     

    5

    3

    4

     

    19

    20

    6

    22 9 11   24 7 8   12 23 10
     
      C1       C2       C3  
    23 8 9   10 24 12   11 22 7

    17

    25

    15

     

    16

    27

    14

     

    18

    26

    13

    6 21 1   20 2 3   4 19 5

     

  • Betétfutamok:

    Hölgyfutam:

    Az indulók egyéni felelősségvállalása mellett bonyolítható.

    A döntők után következik. Rajtfelállás sorsolás alapján. Egy futamban hat autó indulhat. Két futam esetén döntő.

    Rajt: A rajt után minden versenyző köteles legalább 30 méter egyenesen haladni, kivétel ha egy versenyautó bent ragadt a rajtnál.

    Időkérés maximum 5 perc.

    Pontozás:

  • I. hely 20 pont

    II. hely 15 pont

    III. hely 12 pont

    IV. hely 10 pont

    V. hely 8 pont

    VI. hely 7 pont

    VII. hely 6 pont

    VIII. hely 5 pont

    IX. hely 4 pont

    X. hely 3 pont

    XI. hely 2 pont

    XII. hely 1 pont

  • Csapatversenyben a csapat 3 legjobb eredménye számít. Ezek összeadott pontjai adják a csapat pontszámát.

    Rajtszámok:

    A 2001.év eredményei alapján osztják ki. Mindenki az elért helyezésének megfelelő számot kapja.

  • Trabant kategória egy illetve kétjegyű számok

    Kiskategória: 100-al kezdődő

    Középkategória 200-al kezdődő

    Nagykategória: 300-al kezdődő

    Szuper kategória 400-al kezdődő

  • A rajtszám 50x40 cm-es fehér alapon fekete számokkal. A DUNA KUPA AUTOCROSS felirat kötelező. Az ábra szerint kell elhelyezni. A feliratot a szervező biztosítja
  • DUNA KUPA

    rajtszám

    AUTOCROSS

    Új versenyző esetén a sorban következő nagyobb számokat adják. A vezető nevét fel kell tüntetni a vezető oldali ajtón, vagy a vezető feletti karosszériatetőn, szabvány betűkkel. Nagysága kb. 5 cm.

    Díjazás: Az első három helyezettnek serleget, koszorút és oklevelet köteles adni a rendező.

    Vezetői magatartás a versenypályán:

  • A versenyautóban csak a vezető ülhet.
  • Minden versenyzőnek minimum vizsgát kel tenni versenyszabály ismeretből. Sikeres vizsga esetén fényképes igazolványt kap a versenyző és ezt minden nevezésnél be kell mutatni.

    Előzés:

    1. A verseny során az a kocsi, amely egyedül van a pályán, annak teljes szélességét igénybe veheti. Attól a pillanattól kezdve, hogy egy másik jármű tartósan vagy akár időszakosan gyorsabb, a versenyzőnek lehetővé kell tennie az előzést, lehetőleg az egyenes szakaszon, úgy hogy szorosan a versenypálya valamelyik szegélye mentén halad.
    2. Amennyiben úgy látszik, hogy a leelőzni kívánt jármű vezetője visszapillantó tükrét nem tudja teljes mértékben használni, úgy a pályabíróknak a kék zászló jelzésével őt értesíteni kell arról, hogy egy másik jármű követi, illetve előzni akarja. A versenyző, aki a kék zászlójelzést nem veszi figyelembe, a sportfelügyelők által kiszabott, a kiírásban közölt büntetéssel sújtható Ennek többszöri ismétlődése esetén a vétkest a versenybíró döntése alapján ki lehet zárni.
    3. A kanyarokat, valamint azok bejárati és kijárati területeit a versenyzők korlátozás nélkül használhatják. Az előzés jobbról vagy balról egyaránt történhet, a pillanatnyi lehetőségek szerint. Minden olyan manőver, amellyel egy versenyző akadályozza (pl. hirtelen irányváltoztatás, feltartás, veszélyes vezetésmód, stb.) szigorúan tilos, és a szabálytalanságok súlya és gyakorisága szerint pontlevonás vagy a futamból való kizárást von maga után.
    4. Minden szándékos akadályozási manőver, amelyet egy vagy több vezető idéz elő, attól függetlenül, hogy van-e közös érdekük vagy nincs, tilos. Az állandó egymás mellett vagy retesz alakú haladás csak akkor engedélyezett, ha jármű nem kísérel meg előzést.
    5. A cikk-cakkban való haladás is akadályozásnak minősül, így büntetése is ennek megfelelő.
    6. Súlyos vezetéstechnikai hibák ismétlődése esetén vagy a jármű feletti uralom hiányában (pl. pályaelhagyás) az illető versenyző a versenyből kizárható.
    7. A versenyzők a verseny során egyedül is kizárólag csak a versenypályát használhatják. Ittas vezetés Tilos, kizárás és eltiltás jár érte.

     

    Leállás:

    1. A versenypályát elhagyni szándékozó jármű vezetőjének az erre vonatkozó szándékét kellő időben jeleznie kell (pl. kézfeltartás), és felelős azért, hogy ez a manőver semmiféle veszélyt nem okozzon. Ilyen esetekben a kihajtáshoz mindig a legrövidebb úton kell haladni.
    2. Amennyiben a vezető önszántából vagy egyéb okból kénytelen a járművet leállítani, akkor a verseny normális lefolyását nem zavarhatja. Amennyiben a versenyzőnek magának nem sikerül a járművet a veszélyes helyről eltávolítani, úgy a sportbírók kötelessége intézkedni a megfelelő segítségről. Abban az esetben, ha a versenyző idegen segítség nélkül ismét versenybe tud állni anélkül, hogy jogtalan előnyhöz jutna, akkor a versenyből nem zárják ki.
    3. A pályán mindenféle javítást kizárólag csak a jármű vezetője végezhet, és kizárólag a járművön lévő szerszámokkal és alkatrészekkel.
    4. A versenypályán minden üzemanyag-feltöltés is a futamból való azonnali kizárást jelent.
    5. A leállt járművet csak a vezető és az illetékes sportbíró érintheti. Ellenkező esetben a futamból kizárják.
    6. Szigorúan tilos a leállt járművet a versenypályán végigtolni vagy a célvonalon ily módon áthaladni. Ennek megszegése a futamból való kizárást vonja maga után.
    7.  
    8. A versenypályán a versenyző által magára hagyott jármű kizártnak tekinthető.
    9. A versenyző amennyiben verseny közben leveszi a bukósisakját, feladja a futamot, de nem zárja ki magát a pontszerzésből

     

    1. Üközés:
    2. Minden formában Tilos, amennyiben a rendezők szándékosságot látnak a versenyző kizárható.
    3. Pályaelhagyás:
    4. Pályaelhagyásnak minősül, ha egy gépkocsi négy kerekével áthalad a pályát határoló vonalon.

      Kizárást akkor von maga után, ha a versenyzőnek ebből jogtalan előnye származik.

    5. Idegen segítség:
    6. Idegen segítségnek minősül, ha a versenyzőn kívül más idegen személy a versenyautót tolással beinditja, a megakadt versenyautót az akadályról letolja. Ha a felborult autót a versenyző saját erejéből talpra állítja, a saját önindítójával elindítja és műszakilag megfelelő állapotban van, akkor folytathatja a versenyt. Amennyiben a vezetőbíró úgy itéli meg, hogy a versenyautó műszakilag nem megfelelő kiintheti a futamból.
    7. Borulás:
    8. Bármelyik futamban, ha valaki saját hibájából felborul, a megismételt futamban az utolsó rajthelytől indul. Döntő futamban ha valaki a táv 75 %-a után felborul, a futam utolsó helyezettje lesz. Értékelés az utolsó befejezett kör sorrendje, kivéve a borult versenyzőt.
    9. Parc Fermé: (zárt parkoló)
  • Minden pontszerző versenyző köteles a döntő futam után beállítani az autóját az óvási határidő lejártáig. Az autókhoz Tilos hozzányúlni.
  • Viselkedés a depóban:

    1. A depóban a versenyző köteles, a rendezők által jelzett helyen a versenyautóval beparkolni.
    2. A gépátvételig a versenyzőknek a gépkocsi mellett kell tartózkodni és a rendező utasítására a műszaki átvizsgálásra a bizottság ellenőrző helyére kiállni, majd a kijelölt helyre visszaállni.
    3. A depóban indokolatlanul közlekedni Tilos. Indokolt esetben is csak 5 km/h sebességgel haladhat. Autót kipróbálni a depón kívül lehet. Erről a rendező tájékoztatja a versenyzőket.
    4. A pályára behajtani csak a sportbírók utasítására lehet.

    A versenyautók műszaki előírásai:

    2002. január 1-től minden versenyautónak gyártmányazonosnak kell lenni, kivétel: azok a versenyautók, amelyek az előbbi versenyévadokban gépkönyvvel rendelkeztek.2003-tól csak gyártmányazonos autó indulhat.(karosszéria és motor egy gyártótól származik)

    1. Gépkönyv. Minden versenyautó az év elején gépkönyvet kap. Ehhez szükséges az autóról egy fénykép (12,5 x 8,5 cm). Ebben feltüntetik a gépkocsi hengerűrtartalmát és egyéb adatokat. Az ebben beállt változásokat a versenyző köteles a következő gépátvételen bejelenteni.
    2. Karosszéria. Az eredeti karosszéria külső formáját meg kell tartani, kivétel a sárvédőket, s a megengedett aerodinamikai eszközöket. Ablaktörlő használata javasolt. A karosszéria tetőnek zártnak kell lennie.
    3. Alváz: Az alváz nem változtatható.
    4. Ajtók, motorháztető és csomagtértető. Ezek anyaga a két első ajtó kivételével tetszőleges. A vezető felőli ajtónak eredetinek kell lennie. A hátsó ajtókat hegesztéssel lehet rögzíteni. A motorháztető és a csomagtértető zsanérjai leszerelhetők, de ebben az esetben 4 ponton rögzíteni kell és kívülről nyithatóvá kell tenni. Amennyiben valamelyik a verseny közben kinyílik az autó kiinthető a futamból.
    5. Aerodinamikai eszközök: Nem nyúlhatnak túl a karosszérián.
    6. Sárvédők: A sárvédők anyaga és formája szabadon választható. A sárvédőnek a kereket fednie kell legalább 1/3 részben az abroncs teljes szélességében. Anyagvastagság max. 1 mm. Nem megengedett a sárvédők túlzott megerősítése (pl. csővel, zártszelvénnyel.
    7. Lámpák: az összes gyári lámpa leszerelhető, de ennek nyílásait le kell fedni.
    8. Motor: Szabadon választható. A motort az eredeti helyen kell elhelyezni. Feltöltött motor kizárva. Csak személygépkocsi motor használható.
    9. Belső rész: Burkolata szabadon választható, lehetőleg tűzálló legyen. A műszerfalnak sarkai, élei nem lehetnek. A vezetőülésnek az eredeti helyén kell maradni. A motorteret és a csomagteret (üzemanyagtank) tűzfallal kell elválasztani.
    10. Tüzelőanyag, olaj- és hűtővíztartályok: Ezeket a tűzfallal kell szigetelni a vezetőfülkétől úgy, hogy szivárgás esetén folyadék ne jusson be a vezetőfülkébe. Üzemanyagtank vagy eredeti, vagy a karosszéria burkolattól minimum 30 cm-re kell elhelyezni a vezetőfülkén kívül.
    11. Akkumulátor: Biztonságos módon rögzíteni kell. Amennyiben a vezetőfülkében van, szivárgásmentes burkolattal kell ellátni.
    12. Futómű: Szabadon választható.
    13. Erőátvitel: Szabadon választható.
    14. Vizhűtő: Szabadon választható, elhelyezése a vezetőfülkétől elszigetelve.
    15. Fékek: Szabadon választhatók. (Egy pedállal működtetett, kétkörös féknek kell lennie.)
    16. Mechanikai alkatrészek: Semmilyen alkatrész nem nyúlhat ki a kocsi eredeti karosszériáján.
    17. Lökhárítók: Eredeti gyári vagy semmilyen.
    18. Vezetőülés: Ajánlott rögzíteni a felső részét a bukócsőhöz.
    19. Bukócső: Rajzot és méreteket mellékelünk, oldalmerevítő kötelező. Mérete 50 x 2 vagy 48 x 2,5 mm-es húzott (varratmentes) acélcső.
    20. Kipufogó: Szabadón választható. A vezetőfülkében nem vezethető be.
    21. Ablakok: Ragasztott szélvédő vagy rács kötelező. Amennyiben rács van felszerelve szemüveg használata kötelező. Bal első ajtóüveg, vagy rács kötelező. A rácsot nyithatóra kell megcsinálni. A többi üveg elhagyható. A rács mérete maximum 20 x 20 mm, vastagsága minimum 2 mm
    22. Motortér megerősítése (Motorvédelem) A doblemezek keresztirányban erősíthetők.
    23. Féklámpa. A hátsó ablak vízszintes középvonalába felszerelve, 2 db.

      23/a. Porlámpa. A hátsó függőleges és vízszintes középvonalában felszerelve, 1 db

      Féklámpa Porlámpa féklámpa

    24. Áramtalanító kapcsoló: Úgy kell elhelyezni, hogy a vezető tudja működtetni és külső kapcsolási lehetőség is legyen. Ez bowdennel megoldható. A külső működtető helye a bal sárvédőn, a szélvédő előtt. A kapcsolót jelölni kell. Áramtalanítás után a motornak le kell állnia. A porlámpának gyújtás nélkül is működnie kell.
    25. Biztonsági öv: Négypontos, “E” szabványú, megfelelően rögzítve.
    26. Sárfogó gumik: a hátsó és a meghajtott kerekek mögé kötelező. Úgy kell elhelyezni, hogy a kereket eltakarja és a földtől 5 cm távolságra legyen.
    27. Kerekek: Macimum 250 mm széles lehet. Hólánc nem megengedett.
    28. Visszapillantó tükör: Bal oldali külső-belső kötelező.
    29. Köbcenti határ ellenőrzése: Minden versenyző köteles hozzájárulni. Először olajfeltöltéssel, ha ez nem hoz megnyugtató eredményt, akkor hengerfej leszereléssel. Ezt a versenyzőknek vagy a szerelőjének kell leszerelni. Semmiféle kártérítés nincs. Aki csal, az összes addigi pontjait elveszíti és két további versenytő eltiltják.

    Az ellenőrzést elrendelheti a vezetőbíró, saját döntése alapján, vagy óvás után.

    Személyei feltételek:

    Zárt ruházat, zárt, lehetőleg magas szárú cipő, rács esetén szemüveg, kesztyű, “E” jelű bukósisak.

    Akinek jogosítványa nincs, de betöltötte a 16. Életévét 1 évig a kiskategóriában indulhat. Az egy év letelte után a szervezők a versenyző magatartása és eredménye alapján eldöntik, hogy a magasabb kategóriába lépését engedélyezik-e a versenyzőnek.

     

    A 17. Életévét be nem töltött versenyzők, csak a kiskategóriában versenyezhetnek, de nevezésükhöz a szülők személyes megjelenése, és írásban történő engedélye szükséges. Trabant kategóriában 14 éves kortól indulhatnak, szülői engedéllyel.

    A versenybírók döntései nem óvhatók meg!!!

     

    RENDEZŐBIZOTTSÁG

     

     

    Kádár N. István 6223 Soltszentimre, Hősök tere 1. T.: 78/445-320

    Nyáradi István 7140 Bátaszék, Bonyhádi u. 17. T.: 74/491-383, Fax: 74/591-012, Mobil: 30/9872-535

    Sereg János 7026 Madocsa, Kossuth L. u. 1. T.: 75/330-564, Mobil: 20/9135-763

    Tóth Zoltán 2463 Tordas, Köztársaság u. 5. T.:22/467-647, Mobil.: 30/9698-327

    Kalmár Tibor 7143 Őcsény, Kinizsi u. 13. Mobil: 20/3357-118, Fax.: 74/311-243

    Nagy Gábor 2424 Előszállás- Daruhegy, Fő u. 53/d T: Mobil 70/2202-432

    Pusztai István 7150 Bonyhád, Deák u. 28. T: 74/452-575, Mobil: 30/3008-665

    Nagy Gyula 6753 Szeged – Tápé Budai Nagy A. u. 19. T: 62/496_731, Mobil 20/9414-732

     

     

    TECHNIKAI-GÉPÁTVEVŐ BIZOTTSÁG

    Kalmár Tibor, Sereg János, Tóth Zoltán, Gyutai Attila

    Őcsény Madocsa Tordas Paks

     

     

    PÁLYALICENC

     

    A pályalicencet a Duna Kupa Szervezőbizottsága érvényesíti, az ad adott évre az alábbiak szerint:

    (Az I. osztályú versenypályákat az AC Bizottság hagyja jóvá )

     

    DEPO SZABÁLYOK !

     A depoban csak a versenyzők, és a szerelők tartózkodhatnak, kivétel, ha a verseny szervezője engedélyezi a nézők depoba való belépését.

  •  
  • Megjegyzés:

     

  • A verseny szervezője, a verseny megkezdése előtt 10 nappal köteles minden induló csapatnak eljuttatni a pályarajzot, és a versenybírók nevét feltűntetni.