AUTOCROSS ORSZÁGOS BAJNOKSÁG
2002. évi ALAPKIÍRÁSA

Készítette: az MNASZ Autocross Szakági Bizottság
Jóváhagyta: az MNASZ Intéző Bizottság
Kiadja: az MNASZ Titkárság

 

        

TARTALOMJEGYZÉK

1. ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK
2. RÉSZTVEVŐK
        2.1. Versenyzők
        
2.2. Csapatok
3. VERSENYJÁRMŰVEK
        
3.1. Általános technikai előírások
        
3.2. Speciális előírások
4. ORSZÁGOS BAJNOKI VERSENYEK
5. VERSENYPÁLYÁK
        
5.1. A versenypályákra vonatkozó kiegészítő előírások
        
5.2. Pályalicenc
6. A VERSENYEK ÁLTALÁNOS RENDEZÉSI FELTÉTELEI
        
6.1. Versenykiírás
        
6.2. A versenyek dokumentumai
        
6.3. Nevezés és biztosítás
        
6.4. Hivatalos jelzések, reklámok a versenyautókon
        
6.5. Az MNASZ média jogaira vonatkozó szabályok
        
6.6. Gépkönyvezés, technikai és adminisztratív átvétel
      
  6.7. Betétprogramok
7. A BAJNOKSÁG VERSENYEINEK LEBONYOLÍTÁSA
        
7.1. Edzés
        
7.2. Futamok
        
7.3. Döntő futamok
        
7.4. Rajtfelállás, rajt
        
7.5. Leintés
        
7.6. Park Fermé
        
7.7. A versenyek értékelése
        
7.8. Eredménykifüggesztés, óvás
        
7.9. A versenyek díjazása
        
7.10. Egyéb előírások
8. AZ ÉVES BAJNOKSÁG ÉRTÉKELÉSE
        
8.1. A DIV 1. értékelése
        
8.2. DIV 3. géposztály értékelés
        
8.3. Egyéb
        
8.4. Csapatverseny értékelése
9. AZ ÉVES BAJNOKSÁG DÍJAZÁSA
10. AUTOCROSS JUNIOR ORSZÁGOS BAJNOKSÁG
11. MELLÉKLETEK:
        
1. sz. Melléklet: Autocross versenykiírás minta
        
2. sz. Melléklet: Pályalicenc
        
3. sz. Melléklet: Nevezési lap
        
4. sz. Melléklet: AC OB versenyeinek időtervei /ajánlás/
        
5. sz. Melléklet: AC OB besorolási rendje az edzésidők, illetve az előfutamok helyezései alapján
12. AUTOCROSS II. OSZTÁLYÚ, TERÜLETI, KUPA VERSENYEINEK ALAPKIÍRÁSA

 

 

 

1. ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK

1.1. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség /MNASZ/ 2002. évre kiírja mind egyéni, mind csapatversenyben az AUTOCROSS Országos Bajnokságot /OB/.

Az egyéni versenyek az alábbi divíziókban és géposztályokban kerülnek kiírásra:

A megengedett korrigált maximális hengerűrtartalom 4000 cm3.

1.2. A jelen szabályzatban jelzett Szabálykönyv /SZK/ megnevezés alatt a MNASZ-nál mindenkor érvényes szabálykönyvet, valamint az MNASZ hivatalos körleveleiben megjelent szabálymódosítások összességét kell érteni.
A jelen Szabályzattól való eltérést, évközi módosítást csak az MNASZ Intéző Bizottsága engedélyezhet.

1.3. A rendező vagy a rendezvényen tisztséget betöltő szövetségi tisztségviselő köteles, a rendezvényen történt személyi sérüléses baleset esetén, a lehető legrövidebb időn belül értesíteni a szakág vezetőjét, a Szövetség Elnökét és Alelnökét.
A bekövetkezett balesetekről a Szövetséget írásban is tájékoztatni kell. Ennek elmulasztása elmarasztalást vonhat maga után.

1.4. A rendezőkre vonatkozó előírásokat megszegő rendezőket az AUTOCROSS Szakági Bizottság /ACB/ a kaució teljes összegéig terjedő pénzbüntetéssel sújthatja.

1.5. Az OB valamennyi versenyére az MNASZ által kiadott versenyzői licencek, igazolványok és pályabelépők érvényesek és ennek a bajnoki futamok rendezői kötelesek érvényt szerezni.

2. RÉSZTVEVŐK

A köztartozás kizárja a versenyzést

Az IB a sportról szóló 2000. évi CXLV. törvény értelmezése során megállapította, hogy a Sporttörvény 32.§-ának előírásait, mely a verseny-rendszeren való részvétel általános feltételeit szabályozza, az MNASZ versenyrendszerére is alkalmazni kell. A Sporttörvény 32.§ (1) bekezdése értelmében a versenyrendszerben csak az a sportszervezet (sportegyesület vagy sportvállalkozás) indulhat, amelynek nincs 90 napnál régebben lejárt köztartozása, illetékes szerve számviteli törvény szerinti beszámolóját már elfogadta, és e tényeket igazolja

Nevezési joga van az OB valamennyi versenyére azoknak a sportegyesületeknek, sportkluboknak, szakosztályoknak, stb. /továbbiakban: nevezőknek/, akik a 2002. évre AUTOCROSS szakágra érvényes, I. osztályú, nevezői licenccel rendelkeznek.
A nevező, versenyzőt /versenyzőket/ ill. csapatot nevezhet az itt közöltek figyelembe vételével.

2.1. Versenyzők

A versenyeken AUTOCROSS jelölésű 2002-re érvényes, A, B, C, licenccel rendelkező versenyzők indulhatnak.
Versenyző lehet, aki a 16. életévét betöltötte, és jogosítvánnyal rendelkezik ill. ha nem, akkor alkalmasságát, a szakág által kijelölt szakemberek előtt bizonyította, amit jegyzőkönyvbe foglaltak.
18. év alatti versenyző max. 1600 cm3-es motorral ellátott járművel állhat rajthoz.
A licenc kiadásának feltétele a minimumvizsga letétele, vagy a szakágban 2001-ben érvényes licenccel rendelkezés. A minimumvizsga díja: külön főtitkári körlevélként megjelenő díjtáblázat tartalmazza, a továbbiakban: díjtáblázat.

2.2. Csapatok

Egy csapat 3 főből áll, divízióktól és géposztályoktól függetlenül, beleértve a juniorversenyzőket is.
A csapatversenyben az érintett csapat 2 legjobb versenyzőjének eredménye kerül értékelésre.
A nevezőnek jogában áll az év első versenyének nevezési zárlata előtt:

Erről előre írásban kell megállapodást kötniük a versenyzőkkel, s arról az ACB-ot tájékoztatni kell.
(Az olyan nevező, ahol megvan a 3 fő a csapatnevezéshez nem nevezhet idegen nevező versenyzőjével, amennyiben mind a három fő részt vesz a rendezvényen.)
Egy versenyző csak ugyanannak a csapatnak lehet tagja egész évre vonatkozóan.

3. VERSENYJÁRMŰVEK

A gépkocsinak és a versenyruházatnak meg kell felelni az alábbi technikai előírásoknak.

3.1. Általános technikai előírások

A gépkocsiknak meg kell felelniük a vonatkozó nemzetközi és hazai előírásoknak, valamint érvényes, az MNASZ Technikai Bizottsága által kiállított gépkönyvvel kell rendelkezniük.
A versenyzők gépkocsijukkal, versenyruházatukkal és bukósisakjukkal az érvényes gépkönyv megszerzése érdekében az előirt gépkönyvezési időpontok valamelyikén, vagy a versenyek előtti műszaki és adminisztratív átvételt megelőző gépkönyvezési lehetőségen (pótdíj nélküli) kell, hogy megjelenjenek.
A gépkönyvezés díja: díjtáblázat.

Nem megfelelően felkészített versenyautóval a megjelenés, ismételt gépkönyvezésre való utasítás díja: díjtáblázat.
Gépkönyvezésre egy nap csak egyszer lehet megjelenni.
A gépkönyvezésen továbbra is bejelölik ill. érvényesítik a váz és motorszámokat.

3.2. Speciális előírások

Az OB-ban résztvevő járművekre a 2002.évben kiadott technikai szabályokban leírt előírások vonatkoznak.

4. ORSZÁGOS BAJNOKI VERSENYEK

Az OB versenyeket a kiadott hivatalos MNASZ versenynaptár tartalmazza, s melyek között FIA Közép-Európai Zóna Trófea futammal együtt bonyolítottak is találhatók.

5. VERSENYPÁLYÁK

A pálya meg kell hogy feleljen a SZK-ben leírtaknak, valamint az "Autocross és Rallycross pályák biztonsági előírásai" c. kiadványban leírtaknak.
Versenyt rendezni csak olyan pályán lehet, mely rendelkezik az adott évre érvényes, a MNASZ által kiadott pályalicenccel és az abban leírtaknak megfelel.

5.1. A versenypályákra vonatkozó kiegészítő előírások

5.1.1. A versenypálya rajthely kialakításának, meg kell felelnie a SZK vonatkozó előírásainak, az alábbi kiegészítésekkel:

A rajthely lehet szilárd burkolatú is, ám ez a továbbiakban nem képezheti a pálya nyomvonalát.

5.1.2. A versenypálya környékén egy megfelelő méretű, a nézők elől elzárt, kerítéssel körülhatárolt depó és melegítőpálya kialakítása, valamint a depó területén:

 

A rendezőnek versenyzőnként 1db versenyző, 4 db szerelő, 2 db szállító eszköz bejutását kell térítésmentesen, biztosítania.

5.1.3. A technikai és adminisztratív átvételre a depó területén vagy annak közvetlen közelében kell megfelelő területet biztosítani, mely fedett, talaja betonozott, mérete min.4x5m és lehetőleg megközelíti a vízszintest. Felszereléséhez biztosítani kell a rendezőknek, az előirt tűzoltó készüléket és az adminisztratív átvétel részére megfelelő körülményt /asztal, székek, stb./ A technikai és adminisztratív átvétel területe jól láthatóan körülhatárolt legyen. A rendezőnek biztosítani kell a technikai átvétel időtartama alatt a zavartalan munka feltételeit, tehát nézők és illetéktelen személyek ezen a területen nem tartózkodhatnak.

5.1.4. A pálya olyan szakaszán, ahol a veszély minimálisnak tekinthető, meg kell határozni azt a helyet, ahol a versenyzőnek információt nyújtó segítők tartózkodhatnak.
Ez természetesen nem lehet a rajt-, ill. a célvonal bírói területe, valamint olyan terület, ahol a bírói működést akadályozzák, ill. veszélyes terület.

5.1.5. A pályán minden ellenőrző pontra egy sportbírót és - a rendező által biztosított - két segítőt kell állítani.

5.1.6. Az ellenőrző pontokat el kell látni 2db kézi tűzoltó készülékkel /helyettesíti a SZK II.kötet 189.old. 7.2. pontban foglaltakat/.

5.1.7. Az ellenőrző pontokat 1m magas és 2 m hosszú szalagkorláttal vagy hasonlóan hatékony berendezéssel - földsánc, stb. - kell megvédeni.

5.1.8. Biztosítani kell, hogy az ellenőrzési pontok és a versenyirányítási hely között telefon vagy URH összeköttetés legyen. A depóbíró és a versenyirányítási hely közötti telefon, vagy URH összeköttetés biztosítása a rendező részéről kötelező.Továbbá biztosítani kell az ACB részére 2 db URH készüléket.

5.1.9. A rendezőnek biztosítani kell a verseny idejére minimum:

  • Az ACB a rendezvényeket minősíti, és az év végén elbírálja, a leggyengébbnek minősített verseny rendezőjét a következő évi bajnokság naptárából kizárhatja.
  • 5.1.10. A rendezőnek és versenyigazgatónak be kell tartania a pályainspektor utasításait. Minden futam után pályakarbantartást kell végezni. Ez alól az inspektor hozzájárulásával el lehet térni.

    5.1.11. Ezen előírások be nem tartása esetén az ACB a teljes kaució mértékéig kiszabható büntetést alkalmazhat a rendezővel szemben.

    5.1.12. Autocross versenyek versenybírói alaplétszáma:

    Amennyiben a rendező biztosít - minősített - sportbírókat a versenyre, úgy azt a bíróigényen fel kell tüntetni a következő módon:

    A Sportbírói Kollégium csak ezen adatok ismeretében tudja működésüket engedélyezni.
    A sportbíró igényt a versenykiírással egy időben kell megküldeni és annak tartalmaznia kell a bírói díj fizetésének helyét és időpontját, kétnapos verseny esetén a sportbírók elhelyezésének módját, a szállás helyét és körülményeit. Az ACB a jóváhagyott versenykiírás és a bíróigény 1-1 példányát a rendező részére visszaküldi.

    Az ACB minden verseny után pontozza a sportbírókat, melyet a Bírói Kollégium részére eljuttat.

     

    5.2. Pályalicenc

    Az ACB csak olyan pályán engedélyez versenyt, amely megfelel az előírásoknak, a pálya licenccel rendelkezik és a pályát az ACB által kijelölt személyek, a versenykiírás jóváhagyásra való elküldése előtt legalább két héttel ellenőrizték (pályabejárás), és azt a MNASZ jóváhagyta.
    A pályabejárásokkal és jóváhagyással kapcsolatos költségeket a rendező viseli.
    A pályalicenc kiadásának díjairól a díjtáblázat rendelkezik.
    Az új versenypályákat és ezek minimális sportbíró igényét az ACB erre kijelölt bizottsága vizsgálja felül és a MNASZ engedélyezi.
    A versenypályák pályalicencének érvényesítése a pályára tervezett 2002. évi első versenykiírás jóváhagyásakor történik. A pálya homológizációs dokumentumának tartalmát a mellékletben szereplő mintalap tartalmazza.
    A versenyt rendezőnek a szükséges dokumentumokat legkésőbb a versenykiírás jóváhagyásával együtt be kell nyújtani az ACB-nak, s melyhez mellékelni kell a jóváhagyási díj befizetésének másolatát, a díj befizetésének hiányában a MNASZ nem hagyja jóvá a pályalicencet. A késedelemért lerovandó büntetés mértéke, függetlenül a késedelem mértékétől: a jóváhagyási díj 100 %-a.
    Érvényes pályalicenc hiányában a verseny nem rendezhető meg, az így felmerülő költségek a rendezőt terhelik.

    6. A VERSENYEK ÁLTALÁNOS RENDEZÉSI FELTÉTELEI

    6.1. Versenykiírás

    Az egyes versenyekre szóló versenykiírást a SZK figyelembevételével kell elkészíteni a megfelelő részeire hivatkozva.
    Be kell fizetni a versenykiírás jóváhagyási díját - díjtáblázat - az MNASZ Titkárságától igényelt csekken és másolatát az ACB-hoz küldött dokumentumhoz mellékelni kell.
    A versenykiírást a dokumentumokkal együtt 2 példányban, a verseny előtt min. 45 nappal:

    kell az AUTOCROSS Szakági Bizottságnak jóváhagyás végett megküldeni. A 45 napon belüli benyújtás esetén napi 2000.- Ft késedelmi pótlékkal megemelt versenykiírás jóváhagyási díjat kell befizetni.
    A verseny előtt 21 napon belül az ACB nem fogad el versenykiírást!
    A verseny törlését a szakági bizottság döntése határozza meg.
    Az ACB által jóváhagyott versenykiírást a verseny előtt legkésőbb 15 nappal az AUTOCROSS nevezői licenccel rendelkezőknek és a Bírói Kollégiumnak meg kell küldeni. A kiírásban szükségessé vált változásokat sorszámozott és dátumozott végrehajtási utasításban kell a nevezők tudomására hozni, ezeket a hirdető táblán is ki kell függeszteni.

    6.2. A versenyek dokumentumai

    6.3. Nevezés és biztosítás

    Az OB valamennyi versenyén célszerű az egyéni nevezési zárlatnak 5 nappal a rendezvény időpontja előtt lennie. A rendezőnek a kiírásban lehetőséget kell adnia a helyszíni nevezésre,mely pótdíjmentes.
    Az OB valamennyi versenyére a 3.sz. mellékletben megadott egységes elvek alapján szerkesztett nevezési lapot kell alkalmazni.
    A versenykiíráshoz csatolt nevezési ívet írógéppel vagy nyomtatott betűkkel, pontosan kitöltve, a versenyző aláírásával, valamint a nevező bélyegző lenyomatával és aláírásával ellátva kell a verseny rendezőjének postán, a megadott nevezési határidő lejártáig visszaküldeni.
    A nevező köteles a nevezési íven az adott versenyre megbízott képviselőjét megnevezni, aki a versenyen a nevezőt hivatalosan képviseli.
    A nevezési díjat, valamint a biztosítási díját a versenykiírásnak tartalmaznia kell.
    S azt a versenyre nevezőknek a rendező részére be kell fizessék.
    A versenyre érkezett nevezési íveket köteles a rendező a technikai és adminisztratív gépátvétel idejére, ill. megkezdése előtt a technikai átvételt vezető sportbíró rendelkezésére bocsátani.

    6.3.1. Egyéni nevezés

    Egy versenyző csak egy (azonos géposztályba tartozó) AUTOCROSS autóval, egy AUTOCROSS autóval csak egy versenyző nevezhető.
    Az egyéni nevezési díj az OB versenyein: max. 10.000,-Ft (ÁFA-val)

    6.3.2. Csapat nevezés

    A nevezők a csapatnevezésüket legkésőbb a verseny megkezdése előtt 30 percig tehetik meg a verseny rendezőjének, írásban, a csapattagok nevének és rajtszámának feltüntetésével.
    A csapatnevezési díj az OB versenyein: max. 10.000,-Ft (ÁFA-val)

    6.3.3. Biztosítás

    A biztosítási díjat – 2.750,-Ft-ot (?2002)- a verseny kiírásban közölni kell és azt a nevezési díjjal együtt, kell befizetni, s a rendező felé igazolni.
    A rendező a biztosítás díjának kifizetését a versenyzőktől átvállalhatja.

    6.4. Hivatalos jelzések, reklámok a versenyautókon

    A rendező köteles a versennyel kapcsolatban megjelenő összes dokumentumon, információs-, reklám anyagon, stb. az MNASZ hivatalos emblémáját jól látható módon elhelyezni. A rendező az esemény teljes időtartama alatt köteles a pálya területén, a reklámoktól elkülönítetten, az MNASZ zászlaját elhelyezni.
    A rendező köteles a rendezvényen az MNASZ által előírt - központi sponzor zászlóját, molinóját jól látható módon elhelyezni. Az ACB által megjelölt kötelező reklámokat a rendező köteles jól látható helyen elhelyezni, illetve a műsorfüzetben 1-1 oldalt részére biztosítani.

    A bajnoki évad előtt az ACB határozza meg a versenyzők éves rajtszámát.
    A versenyzők a rajtszámot a gépkönyvük érvényesítésekor vehetik át a technikai átvevőktől.
    A bajnokság valamennyi versenyén az ACB által kiadott rajtszámok használata kötelező, amelyről a reklámfelirat nem távolítható el. Amennyiben egy versenyzőt a verseny bármely pillanatában csonkított vagy nem az előírt rajtszámok viselésén érik, úgy a sportfelügyelő/k/ pénzbírsággal sújtják.

    A rajtszám méretei:
    DIV 1
    A rajtszámnak fehér alapon feketének kell lennie. Fehér autók esetén, egy 5cm széles fekete csíkkal kell körülvenni a fehér hátteret. A fehér háttérnek legalább 50cm szélesnek és 38cm magasnak kell lennie. A fehér háttér felett, megegyező szélességben a háttérrel, 12cm magas helyet kell hagyni a kötelező hirdetésnek. A számoknak legalább 28cm magasnak kell lenniük. Minden autón lennie kell rajtszámnak, mindkét első ajtón, valamint a tetőn. A két első ajtón és a hátsó ablakokon fel kell tüntetni a versenyző nevét 6-10cm magas karakterekkel, valamint a nemzeti zászlót.

    DIV 3
    A rajtszámot versenykocsi középső részén, annak két oldalán a függőlegeshez közel eső felületen, valamint a tetőtáblán jól láthatóan kell elhelyezni.
    Tilos használni minden olyan számot, amely ezekkel összetéveszthető. A tetőn lévő számot nem éles szélű táblára kell rögzíteni, az autó középvonalában. A táblának 24x35 cm-nek kell lennie. A számnak 18 cm magas és 4 cm vastag vonalból kell állnia.
    A minden versenyautó karosszériáján, jobb és bal oldalon, fel kell tüntetni a versenyző nevét fehér karakterekkel, 6-10 cm magas betűkkel, valamint a nemzeti zászlót.

    Amennyiben a futam során a rajtszám olvashatatlanná válik, a következő futam megkezdése előtt a versenyző köteles azokat olvashatóvá tenni.

    A versenyjárműveken elhelyezhető reklámok:

    A rendezői reklám megváltható 10.000,-Ft-tal, amit a rendező részére kell befizetni.

    6.5. Az MNASZ média jogaira vonatkozó szabályok

    A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség által kiírt bajnokságok, kupák és trófeák valamennyi eseményén, - és ezen események keretében zajló bármely betétprogramokon - a nyilvános bemutatásra, illetve kereskedelmi értékesítésre szolgáló mozgófilm, videó és televíziós felvételek készítésének, valamint ezeken a rendezvényeken készített sportfotók közzétételének és értékesítésének joga az ide vonatkozó mindenkor érvényes FIA előírások figyelembe vétele mellett, egyedül és kizárólag a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséget illeti.
    Ezeken az eseményeken, - és ezen események keretében zajló betét-programokon - nyilvános bemutatásra, illetve kereskedelmi értékesítésre szolgáló mozgófilm, videó és televíziós felvételek, valamint sportfotók készítésére engedélyt csak az MNASZ, vagy az általa által megjelölt és felhatalmazott szervezet adhat ki.
    Az MNASZ 2002. évben a szakágain keresztül a versenynaptárában szereplő sport-események rendezőit hatalmazza fel és jelöli ki az engedélyek kiadására.
    A sportesemények rendezői az engedélyek kiadásánál - az IB által kiszabható pénzbüntetés terhe mellett - kötelesek betartani a következőket:

    1. Az egyes rendezők minden esetben kötelesek tájékozódni az MNASZ titkárságán az adott rendezvényre vonatkozó, eseti korlátozások felöl (pl. FIA előírások), és azokat maradéktalanul betartani. Az ilyen korlátozások rendezői részről történő figyelmen kívül hagyása maga után vonhatja a rendezvény MNASZ részéről való azonnali törlését, vagy a rendező rendezői licencének felfüggesztését, illetve visszavonását.
    2. Az egyes rendezők a felvételek készítésére vonatkozó engedélyek kiadásakor, illetve a média akkreditáláskor minden esetben kötelesek dokumentált formában (aláírás mellett) ismertetni a rendezvényre akkreditált média képviselőkkel, hogy a média jogok birtokosa az MNASZ, és ezen jogokat a rendező ideiglenesen, felhatalmazottként gyakorolja. (Az erre vonatkozó típusnyomtatvány az MNASZ titkárságán beszerezhető)
    3. A rendezőnek nincs joga a rendezvényén a média jogokban bárminemű kizárólagosságot engedélyezni, vagy kizárólagosságot harmadik félnek biztosítani.
    4. A rendező az engedélyek kiadását nem kötheti pénzdíjhoz és ezen engedélyek kiadási jogát, nem adhatja tovább pénzért, vagy bármiféle egyéb juttatásért harmadik félnek, de az egyes médiumok tevékenységét támpéldányok leadásához kötheti. Amennyiben a rendező, támpéldányok leadását írja elő, köteles ezekből egy-egy példányt a szövetség részére biztosítani. Ez alól kivételt képeznek mindazon magán és jogi személyiségű vállalkozók, akik nem tájékoztatást végeznek, hanem az általuk készített mozgó, illetve állókép egyedi értékesítését végzik. Az ilyen vállalkozók tevékenységének végzését pénzbeli díjhoz köthetik a rendezők a rendezvényükön. A díj maximális értéke vállalkozónként nem haladhatja meg az adott verseny nevezési díjának kétszeresét.
    5. A rendező saját érdekei, illetve elképzelései szerint az egyes orgánumok között nem tehet különbséget, nem kategorizálhatja őket, illetve nem diszkriminálhat közöttük, számukra azonos feltételeket köteles biztosítani.

    6.6. Gépkönyvezés, technikai és adminisztratív átvétel

    Helyét és idejét a versenykiírás tartalmazza.
    A versenyek edzése előtt gépkönyvezési lehetőséget kell biztosítani és technikai valamint adminisztratív átvételt kell tartani. A gépkönyvezési lehetőség időpontját úgy kell meghatározni, hogy az a technikai átvételi időpont előtt legyen.
    Az 1. OB futam esetében a gépkönyvezést, az edzést megelőző napon, a 2. és további OB futamok esetén lehetőség szerint az előző napon - a gépkönyvezendő autók számának figyelembe vételével - kell megtartani!
    A versenyző kizárás terhe mellett köteles a technikai és adminisztratív átvétel megkezdése előtt a technikai gépátvétel vezetőjének minden olyan fontosabb műszaki változást jelenteni, amely a gépkönyvezési állapottól eltér /pl. fődarab cserék, futómű-, fékrendszer- vagy váz átalakítás, stb./
    A kiirt gépátvételi időpont vége után még 1 óráig a versenygépet 5.000,-Ft pénzbüntetés mellett lehet átvenni. Nagyobb késés esetén az átvételről vagy át nem vételről, vagy nagyobb pénzbüntetés melletti átvételről a verseny felügyelője /testülete/ dönt, de a büntetés megfizetése kötelező.
    Azok a versenyzők, akik az előirt időben az átvételeken nem jelennek meg, nem vehetnek részt az edzésen és versenyen.

    6.7. Betétprogramok

    A rendező az OB versenyének hivatalos időtartamára csak olyan betétprogramokat szervezhet, amelyeket az ACB előzetesen jóváhagyott. Az ACB “Hobby kategória” néven felhatalmazást ad a rendezőknek a betétfutamok szervezésére. Az itt induló autóknak meg kell felelni az AC II. osztályú kupa sorozat technikai előírásainak.
    A betétprogramok leírását és időtervét a versenykiírással azonos időben kell az ACB-nak jóváhagyásra megküldeni.

    7. A BAJNOKSÁG VERSENYEINEK LEBONYOLÍTÁSA

    A versenyek egy- ill. kétnaposak lehetnek. A gépátvétel és az edzés, valamint a verseny időpontjának meghatározása a rendező egyesület joga, azonban az ACB a 4. sz mellékletben javaslatot tesz a lebonyolítás időtervére vonatkozóan.

    7.1. Edzés

    Két hivatalos mért edzés biztosítása kötelező.A Zóna versenyekkel együtt bonyolított OB futamokon a szabadedzés lehetősége kötelező, a többi versenyen ajánlott. Az edzésfutamokon létszámtól függően 4-6 autó lehet egyszerre a pályán, a hirdetőtáblára kifüggesztett besorolás szerint, a táv 5 kör.
    A két edzés legjobb körideje határozza meg a versenyző első futambeli rajtpozícióját.
    Mindegyik versenyzőnek kötelező legalább 1 mért kört teljesíteni az edzések során.
    Ennek nem teljesítése esetén a versenyző nem indulhat a versenyen! A különböző divíziók autói nem futhatnak együtt.
    A verseny előtt valamennyi versenyzőnek kötelező részt vennie a versenyzői eligazításon, a részvételt a jelenléti ív aláírásával is igazolni kell.
    Távolmaradás esetén 2.000,-Ft büntetést kell befizetni az ACB részére.
    Egynapos verseny esetén a délelőtti edzés befejezése és a verseny kezdete között legalább 1/2 órás pihenőt kell biztosítani. Ha a verseny kétnapos, úgy a második napon a versenyt megelőzően a versenybe, ill. az előfutamokba jutottak részére, nem kötelezően - max. 3 körös - szabad edzési lehetőséget célszerű biztosítani.
    Az edzés ill. a verseny nem lehet olyan délutáni időpontra beállítva, amely a látási viszonyokat a késői befejezés miatt zavarhatja.

    7.2. Futamok

    Az elő- és a döntő futamok körszáma a pálya hosszától függően kerül megállapításra, de az előfutamok távjának 3-5 km közé kell esni, és 5-7 km közé a döntő futamoknak. (általában: előfutam 5-6 kör; döntő 7-8 kör).

    Selejtezők és döntők általános szabályai

    Amennyiben egy géposztályon belül az indulók száma 11-től 20 indulóig van, úgy a géposztályban az egyes selejtező csoportokat két felé, ha 21 és 30 között, akkor 3 felé kell osztani.
    A DIV 1-ben a 2 kerék és 4 kerék hajtású autók együtt futnak.
    Az "A" selejtezőbe a besorolás az edzés eredmény alapján történik. A "B" selejtezőkbe az "A" helyezései alapján, míg a "C"-be a "B" helyezései alapján sorolják a versenyzőket.
    A selejtezők és a döntők rajtrácsai 10 autóból állnak, 4 sorban, 3-2-3-2 alakzatban. A legjobb versenyző választja meg a pole pozíciót. A második legjobb választhat a fennmaradó helyek között stb. Ez a választási lehetőség a 2., 3., és 4. sorra is vonatkozik, de sort változtatni nem lehet.
    A rajtrács helyeket a földön kell jelölni. A soroknak min. 8m távolságra kell lenniük. (Lásd! 6.sz.mellékletet)

    Selejtezők

    Az OB versenyeken a kategóriák lebonyolítása rotáció szerint cserélődnek. Minden géposztályban három selejtezőnek kell lennie.
    A selejtezők összetételét az alábbiak szerint kell meghatározni:
    Az edzés és a selejtező futamok után elkészítik a versenyzők listáját, az elsőtől az utolsó helyezettig. Ez a következő besorolás alapja.
    Az indulókat max 1 autónyi különbséggel, lehetőleg azonos számú csoportokra kell osztani. Egy csoportban a max. indulók száma 10 lehet.
    A versenyzők a következőképpen kvalifikálják magukat a futamokba:
    Ha egy géposztályban pl. 3 futam van, az első versenyzőé a pole pozíció az első futamban, a másodiké a pole pozíció a második futamban, a harmadik versenyzőé a harmadik futamban. A negyedik versenyzőé a második hely az első futamban, az ötödiké a második hely a második futamban, stb., az utolsó versenyzőig.(Lásd! 5.sz.melléklet)
    A meg nem jelent autó helye üresen marad. A rajtrácsot fel kell tüntetni a hivatalos hirdető táblán, legalább 30 perccel a selejtező futam rajtja előtt.
    Minden futamban, a versenyzőket a teljesített körök száma alapján értékelik. Azoknál a versenyzőknél, akik azonos számú kört teljesítettek, a célvonalon történő áthaladási idő a döntő. Az első helyezett versenyző 1 pontot, a második 2 pontot, a harmadik 3 pontot kap stb., ha legalább 1 teljes kört megtettek. Azok a versenyzők, akik rajtolnak, de nem teljesítenek egy teljes kört, 12 pontot kapnak.
    ( Rajtolni" azt jelenti, hogy az autó megjelenik a rajtrácson versenykész állapotban, és saját motorerejéből, külső segítség nélkül rajtol). Azok a versenyzők, akik nem rajtolnak, vagy nem állnak rajthoz, nem értékelhetők.
    Csak azok a versenyzők indulhatnak az "A" és "B" döntőkben, akik 2 futamot értékelhetően teljesítettek.

    Döntők

    A besorolását a selejtező futamok végén állítják fel, a két legjobb eredmény helyezési pontjai alapján. Azonos pont esetén, a kieső harmadik eredményt a körszámok alapján veszik figyelembe. Ha még mindig azonosság áll fenn, akkor bármely futam leggyorsabb ideje a döntő.
    Lesz egy "A" döntő az első 10 helyezettel, illetve, ha több, mint 14 autó kvalifikálta magát egy géposztályban, akkor "A" és "B" döntő van. Ebben az esetben, az első 8 indul az "A" döntőben, a többiek pedig a "B" döntőben. A "B" döntő első két helyezettje bejut az "A" döntőbe.
    A döntő futamokban egy kört sem teljesítő, valamint a döntőben rajthoz nem álló, vagy el nem rajtoló versenyző az adott döntő futam utolsó helyéért járó pontot kapja. Ha két vagy több versenyző van aki képtelen elindulni, akkor az előfutamokban elért besorolásuk alapján kell sorrendjüket megállapítani. Mindezek a Parc Fermé szabályok betartása mellett érvényesek.
    A döntő futamból kizárt versenyző az utolsó helyért járó pontot kapja, az indulók létszámától függően, megelőzve azon versenyzőket, akik nem rajtoltak el.
    A zóna trófea versennyel együtt megrendezett OB futamokon a döntőbe be nem jutott versenyzők, helyosztó futamon vesznek részt, s az ebben elért eredményük alapján kapják az OB bajnoki pontjaikat.

    7.3. Döntő futamok

    A végső sorrendet a döntőben elért eredmény adja.
    A döntő futam/ok/ résztvevői kötelesek - a leintés után - a rendezők által kijelölt és biztosított Parc Fermé területre elhelyezni autóikat /az I-III. helyezettek a tiszteletkör után/. A Parc Fermé időtartamát a verseny vezetőbírója határozza meg.
    Ha valamelyik versenyző nem áll rajthoz a döntőben, a Parc Fermébe állás akkor is kötelező!

    7.4. Rajtfelállás, rajt

    A rajtfelállási sorrend megállapítása az előfutamokra a 7.2. pontban leírtak alapján történik.
    A döntő rajtfelállása az előfutamokban elért eredmény alapján történik.

    7.4.1. A géptároló helyről a megfelelő sorrendben egyenként kell a rajtvonalra beengedni a versenyzőket. A rajthoz bevonuló versenyzők a szerelőket a versenyautón nem szállíthatják.
    Szükség esetén a vezetőbíró a rajtrácson álló mezőnynek az előfutamokban is próbakörre adhat engedélyt.
    A rajthoz felállt versenyzőknek jól láthatóan - táblán - be kell mutatni, hogy hány körös a futam távja.

    7.4.2. Az indítás fényjelző készülékkel vagy zászlóval történhet.
    A fényjelző készülék működése: a rajt előtti 10 másodpercet táblán mutatják be a versenyzőknek, kb. 10 mp múlva felvillan a piros lámpa.
    A rajt pillanatát a piros lámpa felvillanása jelzi.
    Zászlós indításnál az indítójel megadása - a zászló lecsapása - előtt táblán be kell mutatni az utolsó 10 mp-et.

    7.4.3. Hibás rajt esetén a vezetőbíró új rajtot rendel el.
    Ha egy versenyző másodszor is hibásan rajtol, kizárják az adott futamból, de megelőzi azokat, akik nem rajtoltak el.
    A rajt visszaintése - a vezetőbíró rádión történő utasításával és a rajthelynél feltartott piros zászló jelzésével egy időben - az összes pályaellenőri pontokon a piros zászló bemutatásával történik.
    A kizárt ill. kiállni nem tudó versenyző helyét üresen kell hagyni.

    7.4.4. Ha a rajtolás előtt valamelyik versenyzőnek leállt a motorja, vagy bármely okból nem tud elrajtolni és ezt karfelemeléssel jelzi, további 1-1 perc, de összesen max. 2 perc engedélyezhető. Ebben az esetben 1 szerelő segíthet a rajtrácson, kivétel az üzemanyag utántöltése.
    A futam folyamán a célvonalnál az élen haladó versenyzőtől kezdve folyamatosan be kell mutatni mindegyik versenyzőnek, hogy a futam távjából még hány kör van hátra.

    7.4.5. Egyéb előírások
    A verseny /edzés/ közben a pálya bármilyen okból történő elhagyása esetén:


  • Kivéve:
  • Menetiránnyal szemben tartósan haladni kizárás terhe mellett tilos!
    A menetirány betartása a vontató és karbantartó járművekre is kötelező, ezért a rendezőnek kötelessége ezen járművek vezetőit erről felelősséggel kioktatni.
    Idegen segítség igénybevétele kizárás terhe mellett tilos. A járművet a versenyzőn és a hivatalos sportbírón kívül senki sem érintheti.
    A gépkocsival a célvonalon értékelhetően áthaladni csak saját erővel lehet. Tilos a járművet a pályán tolni. A vezetőbírónak jogában áll a szándékosnak ítélt ütközés vagy egyéb szabálytalan magatartás esetén az utolsó figyelmeztetés zászlójelzését vagy a szabálytalanság mértékétől függően az azonnali kizárást alkalmazni. Továbbá jogában áll a versenyzőt, társait, nézőket és ezek biztonságát veszélyeztető mértékben megrongálódott versenyautót, a depóba irányítani.
    A versenybirok zászlójelzéseinek figyelembevétele, minden versenyző részére, kizárás terhe mellett kötelező!
    Verseny közben a bukósisak levétele az adott futam folytatását nem teszi lehetővé.
    A versenyző köteles biztonságos helyen, a verseny gépkocsi közelében maradni.
    A verseny vezetőbírójának előre nem látható és bekövetkezett okok esetén jogában áll:

    A futam leinthető vagy elhalasztható /megszakítható/, ha a pályát reálisan teljesíteni nem lehet, vagy időjárási helyzet /pl. villámlás/, egyéb esemény /pl. baleset/ közvetlen veszélyt jelenthet.
    Abban az esetben, ha a futam leállítása a táv 75%-nak teljesítése után történik, úgy a futamot értékelni kell.
    Piros zászlóval leállított futam a vezetőbíró döntése alapján megismételhető.
    Ha baleset miatt kell a futamot leállítani, az új rajt felállásnál előnyben kell részesíteni azokat a versenyzőket, akik elrajtoltak, azokkal szemben, akik nem rajtoltak el.
    Egy baleset miatt leállított, megismételt futamra az időtervben következő futam után kerül sor.
    A futam/ok/ elhalasztását vagy a körszámok megváltoztatását a résztvevő nevezők vezetőivel időben közölni kell.
    Abban az esetben, ha a teljes verseny elmarad a versennyel kapcsolatos összes döntés és értékelés az ACB véleménye és/vagy döntése alapján történik.

    7.5. Leintés

    A futamokat leintik, amikor az élen haladó versenyző áthalad a célvonalon, a futamra előírt táv /körszám/ megtétele után.
    Ezután a célvonalon áthaladó valamennyi versenyző leintésre kerül, függetlenül az általuk megtett körszámtól.
    A verseny leállítása a felügyelők többségi szavazata alapján történik, vagy a versenyigazgató döntése alapján.
    A verseny leállítására használt jelzések a következők lehetnek:
    Ha a verseny végét jelző jelet előbb alkalmazzák, mielőtt az élen lévő autó teljesítené az előírt körszámot, a felügyelők elrendelhetik az újraindítást. Ha a verseny végét jelző jel késik (több kört futnak az előírtnál), az értékelést a kiírás szerinti körszám alapján és az akkori sorrendben kell elvégezni, kivéve, ha a versenykiírásban más szerepel.
    A leintés után elvonuló versenyzők a szerelőket a versenyautón nem szállíthatják.
    A tiszteletkör alatt a verseny gépkocsit csak a versenyző vezetheti, és azon más személy nem tartózkodhat.

    7.6. Park Fermé

    A döntőkbe bejutott versenyzők számára kötelező a Park Fermé-be állás.
    Azt a versenyzőt, aki a leintés után a legrövidebb időn belül nem áll be a Park Fermé-be /kivétel tiszteletkört futók, és a "B" döntőből az "A" döntőbe felkerülő versenyzők/, kizárják a versenyből. A döntőből kizárt versenyző részére is kötelező a Parc Fermé (fekete zászló esetében is)
    Amennyiben a Park Fermé területe a rendezvényen résztvevő különböző divíziók és géposztályok versenyautóinak közös, a Park Fermé csak az utolsó futamot követő óvási határidő lejárta után oldható fel.

    7.7. A versenyek értékelése

    Minden futam az első helyezett célvonalon történt áthaladása és leintése után 2 perc elteltével lezárul.
    A versenyben részt vevő összes versenyző, DIV 1-ben abszolút és 2 kerék hajtás szerint, DIV 3-ban géposztályonként értékelésre kerül.
    A DIV 1-ben a meghajtás szerinti díjazás csak akkor áll fenn, ha a 2 kerék hajtású csoportban az indulók száma eléri, vagy meghaladja az 5 főt! Kevesebb induló esetén csak abszolút értékelés van.

    7.7.1. Az értékelés menete

    Egyes futamokban azok kerülnek értékelésre befutási sorrendben, akik az előirt távot teljesítették.
    Körhátrányba került ill. a futamot be nem fejező versenyzők között a teljesített körök száma, ha ez azonos a rövidebb idő dönt.
    Az egy kört sem teljesítő versenyző az adott futam utolsó helyezettje.
    Ha az új rajtnál egy vagy több versenyző nem tud rajthoz állni, akkor értékelésüket annak alapján kell elvégezni, hogy rajtoltak,de egy kört sem teljesítettek.
    Az előfutamok eredményei alapján, a döntőbe nem került versenyzők is kapnak bajnoki pontokat, amennyiben az előfutamokat értékelhetően fejezték be.

    Bajnoki pontot a versenyzők az alábbiak szerint kapnak:

    1. helyezett: 20 pont 9. helyezett: 8 pont
    2. helyezett: 17 pont 10. helyezett: 7 pont
    3. helyezett: 15 pont 11. helyezett: 6 pont
    4. helyezett: 13 pont 12. helyezett: 5 pont
    5. helyezett: 12 pont 13. helyezett: 4 pont
    6. helyezett: 11 pont 14. helyezett: 3 pont
    7. helyezett: 10 pont 15. helyezett: 2 pont
    8. helyezett: 9 pont 16-18. helyezett: 1 pont

    7.7.2. A bajnoki csapatverseny értékelése

    Az egyes csapatok által szerzett pont a két legjobb csapattag géposztály abszolút sorrendben elért helyezési számainak összege.
    Egy-egy bajnoki futamon a csapatverseny csak akkor kerül értékelésre, ha legalább három csapat nevezett.

    A csapatok az alábbiak szerint kapnak bajnoki pontot:

    1. helyezett 9 pont
    2. helyezett 6 pont
    3. helyezett 4 pont
    4. helyezett 3 pont
    5. helyezett 2 pont
    6. helyezett 1 pont

    A csapatverseny győztese a legkevesebb pontot szerzett csapat, a többiek növekvő sorrendben következnek.
    Holtverseny esetén a csapat harmadik tagjának jobb eredménye, majd a csapattagok több jobb eredménye számit.

    7.8. Eredménykifüggesztés, óvás

    A rendezőnek a versenykiírásban ismertetni kell, hogy az ideiglenes eredménylistát mikor és hol függesztik ki. Az ideiglenes eredménylista kifüggesztésétől számítva 30 perc az óvási idő.
    Az értékelés ill. szabálytalanság elleni óvást a SZK-ben leírtak szerint lehet benyújtani.
    A technikai óvásokra is a SZK-ben leírtak az irányadók.
    Technikai óvást a technikai átvételtől az óvási idő lejártáig lehet benyújtani.
    A nevezők, ha a verseny során /futamokon/ szabálytalanság történik, az ezzel kapcsolatos észrevételeiket az eset után azonnal leadhatják írásban.
    A versenyzőket a verseny tartama alatt csak a nevező, vagy meghatalmazottja képviselheti. A versenyző saját személyében, észrevétele vagy óvása ügyében nem járhat el.
    Minden óvást írásban, nevezői aláírással és az óvási díj egyidejű befizetésével lehet megtenni.
    Amennyiben az óvott eseményről videó felvétel áll rendelkezésre, a felügyelő(k)nek jogában áll a döntés meghozatalában azt felhasználni.

    Az óvási díj:

    7.9. A versenyek díjazása

    A versenykiírásban a rendező egyesület köteles meghatározni a tiszteletdíjazás formáját.
    A DIV 1.-ben abszolút ill. 2 kerék hajtású autók, a DIV 3. géposztályok és a csapat, 1-3. helyezettjének díjazása kötelező a verseny rangjához illő tiszteletdíjakkal.
    A DIV 1-ben a meghajtás szerinti díjazás csak akkor áll fenn, ha a 2 kerék hajtású csoportban az indulók száma eléri, vagy meghaladja az 5 főt! Kevesebb induló esetén csak abszolút díjazás van.
    Összevont OB és Zóna verseny rendezése esetén a rendezőnek mindkét eseményt külön-külön díjaznia kell.
    A zóna díjazásnál DIV 1-ben csak abszolút díjazás van!
    A rendező a résztvevőknek pénzdíjazást is kiírhat.
    A verseny rendezője lehetőség szerint gondoskodjon arról, hogy az első három helyezett babérkoszorú díjazásban is részesüljön.
    A verseny díjkiosztóját az utolsó futam győztes versenyzőjének leintése után 15 percen belül le kell bonyolítani kivéve, ha bármelyik nevező - 3 percen belül - szóban óvási szándékot jelent be!

    7.10. Egyéb előírások

    A verseny rendezője köteles a verseny után az értékelőktől kapott hivatalos eredménylistát sokszorosítani és legkésőbb 48 órán belül elküldeni az:

    Zóna Trófea futam esetén a rendező köteles, vagy a verseny befejeztével, vagy az azt követő 10 napon belül a résztvevő külföldi versenyzőknek a vonatkozó Zóna Trófea eredményeket megküldeni.

    8. AZ ÉVES BAJNOKSÁG ÉRTÉKELÉSE

    Az egyes OB versenyeken szerzett pontok alapján történik.

    8.1. A DIV 1. értékelése

    A DIV 1. géposztály értékelésben legtöbb pontot szerzett versenyző a Magyar Köztársaság Autocross Bajnoka a DIV 1-ben, illetve DIV 1. 2 kerék hajtású csoportban.

    8.2. DIV 3. géposztály értékelés

    A géposztály értékelésben a legtöbb pontot szerzett versenyző a Magyar Köztársaság Autocross Bajnoka DIV 3. az 1. géposztályban ill. a 2. géposztályban címet nyeri el.

    8.3. Egyéb

    Ha valamelyik divízióban, géposztályban ill. csoportban 5 főnél kevesebb versenyző indul a versenyek 50%-án, a legtöbb pontot szerzett versenyző a “Magyar Köztársaság Legeredményesebb Autocross Versenyzője” címet nyeri el az adott divízióban ill. géposztályban vagy csoportban.
    Holtverseny esetén a több jobb helyezés számít. Amennyiben a holtverseny továbbra is fennáll, a versenyzők azonos helyezettek.
    /Ha a holtverseny díjazott helyen áll fenn, külön-külön kapnak tiszteletdíjat a versenyzők és az összeadott pénzdíjat megosztják közöttük/.
    A bajnokság értékelése az összes verseny figyelembevételével történik.

           

    8.4. Csapatverseny értékelése

    A csapatsorrend megállapítása az Országos Bajnokság versenyein szerzett csapatbajnoki pontok összesítése alapján történik.
    A csapatversenynél is az egyéni versenyre vonatkozó minuszolás alkalmazandó.
    A legtöbb pontot szerzett csapat az első. Pontegyenlőség esetén az egyéni holtversenyre érvényes szabályokat kell alkalmazni.
    Az éves értékelésben az első helyen végzett csapat elnyeri a Magyar Köztársaság Autocross Csapatbajnoka címet.
    A csapatbajnokságban legalább öt induló csapat szükséges az 1-3. helyezés kiadásához, kevesebb induló esetén a díjak száma arányosan csökken (4 induló: 1-2 helyezett; 3 induló: csak 1. helyezett, ennél kevesebb induló esetén a csapatverseny nem kerül kiértékelésre).

    9. AZ ÉVES BAJNOKSÁG DÍJAZÁSA

    Tiszteletdíjazás:

    10. AUTOCROSS Junior Országos Bajnokság

    AUTOCROSS
    JUNIOR ORSZÁGOS BAJNOKSÁG
    2002. ÉVI KIÍRÁSA

    1. ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK

    1.1. Az MNASZ 2002.évre az egyéni junior versenyzők részére kiírja a Junior Országos Bajnokságot /JOB/
    A Junior OB-ban géposztály beosztás nincs.

    1.2. Megegyezik az OBSZ-ban leírtakkal.

    2. RÉSZTVEVŐK

    Részt vehetnek a szakág által, a minimum vizsgát követően kiadott AUTOCROSS UTÁNPÓTLÁS -”UC”- licenccel rendelkező versenyzők.
    Ez a licenc más szakágban való versenyzésre nem jogosít.
    Versenyzők: versenyző lehet az a 10-18 életév közötti fiatal, aki alkalmasságát a szakág által kijelölt szakemberek előtt bizonyította, amit jegyzőkönyvbe foglaltak.
    16. életévtől lehetőség van a felnőtt DIV3/1600ccm géposztályban való indulásra.
    A 11. év alatti versenyzők a Zóna Trófea versenyében nem értékelhetők, illetve külföldön nem indulhatnak.
    A korhatár elbírálásánál a betöltés éve a mérvadó.
    A minimumvizsga díja: díjtáblázat.
    A Junior OB-ban indulók az MNASZ Technikai Bizottsága által kiállított gépkönyvvel rendelkező cross-autóval állhatnak rajthoz.

    3. VERSENYJÁRMŰVEK

    A gépkocsinak és a versenyruházatnak meg kell felelni az alábbi technikai előírásoknak:

    3.1. Általános előírások

    A gépkocsiknak meg kell felelni az FIA J függelék 279 pontjában leírtaknak a 3.2.pont alatti módosításokkal.
    A versenyzők gépkocsijukkal, versenyruházatukkal és bukósisakjukkal az érvényes technikai jóváhagyás megszerzése érdekében az előirt időpontok valamelyikén, vagy a versenyek előtti technikai és adminisztratív átvételt megelőző átvételi lehetőségen kell, hogy megjelenjenek.
    Gépkönyvezésre egy nap csak egyszer lehet megjelenni. A gépkönyvezésen továbbra is bejelölik ill. érvényesítik a váz és motorszámokat.

    3.2. Speciális előírások

    A JOB-ban résztvevő járművekre az MNASZ Technikai Bizottsággal előzetesen egyeztetett előírások vonatkoznak az alábbi kiegészítésekkel:

    4. JUNIOR OB VERSENYEK

    Az AUTOCROSS Országos Bajnoki eseményekkel egy időben.

    5. VERSENYPÁLYÁK, OBSZ szerint.

    6. A VERSENYEK ÁLTALÁNOS RENDEZÉSI FELTÉTELEI

    OBSZ szerint.

    6.1. Nevezés és biztosítás

    A versenykiíráshoz csatolt nevezési ívet írógéppel vagy nyomtatott betűkkel, pontosan kitöltve, a versenyző aláírásával, valamint az egyesületi bélyegző lenyomatával és az SE elnök vagy szakosztályvezető aláírásával ellátva kell a verseny rendezőjének postán a megadott nevezési határidő lejártáig visszaküldeni.
    Amennyiben a rendező a biztosítási díjat a versenyen résztvevőkkel kívánja befizettetni, úgy annak összegét a versenykiírásnak tartalmaznia kell. S azt a versenyre nevezőknek, a rendező részére be kell fizessék.
    A Junior OB-ban versenyzőknek a nevezési díj: 5000,-Ft

    6.2. Hivatalos jelzések, reklámok

    Megegyezik az OBSz-ben leírtakkal (6.4. DIV 3. előírásai)

    6.3. Gépkönyvezés, technikai és adminisztratív átvétel

    Helyét és idejét a versenykiírás tartalmazza.
    A versenyző kizárás terhe mellett köteles a technikai és adminisztratív átvétel megkezdése előtt a technikai gépátvétel vezetőjének minden olyan fontosabb műszaki változást jelenteni, amely a technikai jóváhagyási állapottól eltér /pl. fődarab cserék, futómű átalakítás, fékrendszer vagy váz átalakítás, stb./

    7. Junior OB VERSENYEK LEBONYOLÍTÁSA, OBSZ 7. pont szerint.

    7.1. Futamok

    Megegyezik az OBSz-ben leírtakkal.
    A futamok távja 3-4000m, a döntők távja 4-5000 m.
    Pontozás az OBSz 7.7.1. pont szerint.

    7.2. A versenyek díjazása

    A Junior OB 1-3. helyezettjének díjazása a verseny rangjához illő tiszteletdíjakkal történik.

    8. A Junior OB értékelése

    Az egyes versenyeken szerzett pontok alapján történik. A Junior OB-ban I. helyezést szerzett versenyző a Magyar Köztársaság Junior Autocross Bajnoka címet nyeri el.

    Holtverseny esetén a több jobb helyezés számít. Amennyiben a holtverseny továbbra is fennáll, a versenyzők azonos helyezettek.
    /Ha a holtverseny díjazott helyen áll fenn, külön-külön kapnak tiszteletdíjat a versenyzők, és az összeadott pénzdíjat megosztják közöttük/.
    A bajnokság értékelése az összes verseny figyelembevételével történik.

    9. AZ ÉVES DÍJAZÁS

    Tiszteletdíjazás: 1-3. helyezett részére.
    A JOB-ban az 1-3. helyezés akkor kerül kiadásra, ha a versenyek legalább 75%-án min. 5 induló van. Kevesebb induló esetén a kiadásra kerülő díjak száma arányosan csökken. /4 induló: 1-2 hely, 3 induló: csak 1.hely, ez alatt nem kerül díjazásra/

    Budapest, 2002. január 1.

    Botka Endre sk.
    szakágvezető

    11. MELLÉKLETEK:

    1. sz. Melléklet: Autocross versenykiírás minta

     

    AUTOCROSS versenykiírás

    A verseny neve: AUTOCROSS Országos Bajnokság .............. futama
                   /a(z)................................................................ kupáért/
           - helye: ...................................................................
           - ideje: 2002. ....................................
    A verseny rendezője: ...................................................................................
           - címe: ......................................................................................
           - Tel./fax száma: .............................................................
    Versenyiroda címe: ..................................................................................... 
           - Tel./fax száma: .............................................................
    Nevezési zárlat: 2002. ...............................nap 24. óra (postabélyegző kelte)
            /helyszíni nevezés: van - nincs/
    Szervező Bizottság elnöke: .............................................................................
    A verseny tisztségviselői:
           Sportfelügyelő(k): ....................................................................
           Vezetőbíró: ....................................................................
           Technikai gépátvétel vezető: .................................................................
           Értékelés vezető: ....................................................................
           Pályabírók vezetője: ....................................................................
    Gépkönyvezés helye: .......................................................................................
            - ideje: 2002. ...........................................................
    Technikai átvétel helye: ....................................................................................
           - ideje: 2002. ...........................................................
    Adminisztratív átvétel helye: .............................................................................
            - ideje: 2002. ...........................................................
    Edzések:
           Szabadedzés: ...................................................................
           Időmérő edzés: ..................................................................
    Versenyzők eligazításának helye: ...............................................
           - ideje: 2002. ...........................................................
    Verseny kezdete: 2002. ..............................................................óra
    Döntők tervezett kezdési időpontja: ..............................................óra
    Parc Fermé: a döntő futam leintése után ..................................perc

    Ideiglenes eredménylista kifüggesztésének helye:
    ...........................................................................................................
           - ideje: ..........................................................................
    Óvási idő: 30 perc.
    Eredményhirdetés helye: .....................................................................................
            - ideje: a döntők lefutása után 5 perccel.
    Díjkiosztó helye: ...................................................................................................
           - ideje: 2002 ...............................................
    A verseny résztvevői:

    Nevezés: a versenykiíráshoz csatolt nevezési ívet írógéppel, vagy nyomtatott nagybetűkkel pontosan kitöltve kell eljuttatni a nevező és a versenyző aláírásával, valamint nevező bélyegzőlenyomatával és megbízottjának aláírásával ellátva kell eljuttatni a verseny rendezőjének.

    Egyéni nevezési díj: ...................................Ft.
    Csapatnevezési díj: ....................................Ft.
    Biztosítás: ...................................................Ft.
    Futamok távja: Előfutamok: ..............kör Döntők: .........................

    A verseny díjazása: - DIV 1: ........................... DIV 3. géposztály: ...........................
    - Csapat: ................................................
    - Junior: ......................…........................

    Jogfenntartás és az indulók felelôssége: a rendező fenntartja magának azt a jogot, hogy a SzK megfelelő rendelkezéseit kivéve a jelen kiírás előírásait megváltoztassa.
    Ebben az esetben a bekövetkezett változásokról a résztvevőket dátummal ellátott, számozott végrehajtási utasítással tájékoztassák.
    A rendező fenntartja magának azt a jogot, hogy a versenyen résztvevő autókra ....... db reklámhordozót elhelyez.
    A résztvevők a nevezési ív aláírásával alávetik magukat a versenykiírás, a végrehajtási utasítás, valamint a FIA és az MNASZ vonatkozó előírásainak.
    Versenyzők a nevezési ív aláírásával kijelentik, hogy a rendezővel szemben kártérítési igényt nem támasztanak, ill. kártérítési igényükről lemondanak.

    Dátum: 2002. ..............................................

    Rendező aláírása, bélyegző lenyomata.

    Jóváhagyta: Az MNASZ AUTOCROSS Szakági Bizottsága .................. számon.

    Dátum, aláírás, bélyegzőlenyomat,

    2. sz. Melléklet: Pályalicenc

    PÁLYALICENC

    A pálya tulajdonosa: .............................................................................................
           - címe: .........................................................................................................
    A verseny rendezője: ...........................................................................................
            - címe: .......................................................................................................
            - telefon: ...................................................
    A verseny titkára: .................................................................................................
    A pálya hossza: .................................................. m
            szélessége: .............. - .......................... m
            szintkülönbség: ..................................... m
            talaja: .......................................................................
            iránya: az óramutató járásával ................................
    Pályabírók száma: ............ fő
    Minimális rendezői létszám: ............ fő
    Hatósági rendfenntartó: ............ fő
    Rádió szükséglet: ............ db
    Mentő szükséglet: ............ db
    A pályalicenc melléklete: 1 db pályarajz

     

    Rendező aláirása rendező pecsét

    Érvényessége: Országos Bajnoki versenyek lebonyolítására: 2002. évben.

    Budapest, 2002. ...............................................

    MNASZ főtitkár

     

    3. sz. Melléklet: Nevezési lap

    AUTOCROSS ORSZÁGOS BAJNOKSÁG

    Nevezési lap

    A verseny neve: ..................................................................................................
    Helyszíne: ...................................................... Időpontja: ..................................
    Rendező postacíme: ..........................................................................................
    Tel./ fax. : .........................................................
    Rajtszám: .................. DIV 3.* DIV 1.* Junior*

      Nevező: Versenyző:
    Név:    
    Cím:    
    Telefon:    
    Licenc száma    

     

    A nevező által megbízott képviselő neve: .......................................................
    A versenygépkocsi adatai:

    Gyártmány: Motor típusa:
    Űrtartalom: Hajtott kerekek száma:

    Alulírottak aláírásunkkal igazoljuk, hogy a MNASZ AUTOCROSS alapkiírásában és a versenykiírásban foglalt feltételeket, előírásokat megismertük, egyben kötelezzük magunkat, hogy az abban leírtak szerint járunk el a rendezvény teljes időtartama alatt.
    Ezen nevezési lapon megadott adatok a valóságnak megfelelnek és a nevezett gépkocsik megfelelnek az adott szabályokban leírtaknak.

    NEVEZŐ aláírása:

     

    Versenyző aláírása:

    * kérjük megjelölni !

     

    4. sz. Melléklet: AC OB versenyeinek időtervei /ajánlás/

     

    1. Egynapos rendezvény:

    700- 730 Gépkönyvezés (csak a 2. versenytől kezdődően)
    730-1000 Adminisztratív és technikai gépátvétel
    1030-1200 Edzés
    1230 A versenyzők eligazítása
    1300- Előfutamok
    1600- Döntők
    1730 Díjkiosztó

    2. Kétnapos rendezvény:

    1. nap.
    1100-1130 Gépkönyvezés
    1130-1430 Adminisztratív és technikai gépátvétel (az első rendezvény idején a gépkönyvezéssel együtt)
    1500-1600 szabadedzés

    1600-1800 Időmérő edzés

     

    2. nap.
    900- 930 Szabadedzés
    1000 Versenyzői eligazítás
    1030 Előfutamok
    1400 Döntők
    1600 Díjkiosztó

    5. sz. Melléklet: AC OB besorolási rendje az edzésidők, illetve az előfutamok helyezései alapján

    10 indulóig:

    A, B, C futam
      1   2   3
        4   5  
      6   7   8
        9   10  

    11-20 indulóig

    A1, B1, C1 futam               A2, B2, C2 futam
        1    3    5                             2    4    6
          7    9                                    8    10
       11    13    15                      12    14    16
         17    19                                18    20

    21-30 indulóig

    A1, B1, C1 futam               A2, B2, C2 futam               A3, B3, C3 futam
        1    4    7                                2    5    8                        3    6    9
          10    13                                  11   14                           12    15
       16    19    22                          17    20    23                   18   21   24
          25    28                                 26    29                           27    30

    6.sz.melléklet: Rajtrács méretek

    a= min.14,5 m
    b= 2,5 m
    c= min.1m
    d= 8m

    12. AUTOCROSS II. osztályú kupaversenyeinek alapkiírása

    AUTOCROSS II. OSZTÁLYÚ KUPAVERSENYEINEK
    2002. ÉVI KIíRÁSA

    1. A MNASZ AUTOCROSS Szakág II. o. kupaversenyei

    Az Autocross Szakág kiírja az Autocross II. o. kupaverseny sorozatot a 2002. évben:
    Duna Kupa néven,
    melynek szervezésével megbízza az Őcsényi AMSE-t

    A kupaversenyek kiírásai a szervezőknél szerezhetők be, az önálló alapkiírás mellékletét képezik.
    A versenyek időpontjai a kupaversenyek kiírásainak mellékleteként és a MNASZ Autocross Szakág versenynaptárában is megjelennek.

    2. Nevezői licenc (az I.o.díj 50 %-a)

    Amely jogosít az MNASZ AUTOCROSS Szakág II. osztályú kupaversenyein való részvételre, versenyző nevezésére.
    Váltania kell :
    - minden bejegyzett egyesületnek

    Azoknak a nevezőknek, akik a 2002. évre AUTOCROSS szakágra érvényes, I. osztályú, nevezői licenccel rendelkeznek, fenti díjat nem kell fizetni.

    Díja: MNASZ díjtáblázatban

    3. Versenyzői licenc, C II. AC

    Amely jogosít az MNASZ AUTOCROSS Szakág II. osztályú kupaversenyein, versenyzőként való résztvételre.
    Váltania kell:
    - minden AC I.osztályú licenccel nem rendelkező versenyzőnek, aki az AC II.o. kupaversenyein versenyzőként kíván indulni (a licenc nem jogosít az I.o-ban való versenyzésre),

    Kiváltása a MNASZ által kiadott és ide benyújtott licenc igénylő lap kitöltése után a díjak egyidejű befizetésével lehetséges.
    Mindazoknak, akik 2001.évre nem rendelkeztek valamilyen AC licenccel, minimumvizsgát kell tenniük. A licenc csak a minimumvizsgával együtt érvényes.

    Díja : MNASz díjtáblázatban
    A licenc szerves része a versenyzői balesetbiztosítás díja, melynek nagysága MNASZ körlevélben kerül kiadásra.

    4. Rendező(k)

    Az a nevező lehet, aki 2002. évre érvényes AC I. illetve AC II.osztályú nevezői licenccel rendelkezik és aki felelőséget vállal a rendezvény lebonyolításáért, illetve a versenypályáért és az AC II.o.kupaversenyek felelős képviselőivel egyeztetett naptár szerinti versenyt lebonyolítja.
    Ezekre a rendezvényekre a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség az AUTOCROSS Szakággal és a Bírói Kollégiummal egyetértésben vezetőbírót jelöl ki, akinek munkáját a rendező köteles segíteni, valamint részére a (hatályos előírások szerinti) utiköltségtérítést + bírói díjat helyben kifizetni. A verseny végén a kötelező felelősségbiztosítások díját, az ehhez mellékelt gépátvételi jkv-t , valamint a verseny végeredményét is nevezett vezetőbírónak kell átadni. Akadályoztatás esetén a fenti dokumentumokat és a biztosítási díjat a MNASZ Titkárságra kell 24 órán belül megküldeni, vagy részére eljuttatni.
    A rendező köteles a versenyeken legalább 3 fő érvényes sportbírói igazolvánnyal (közreműködői) rendelkező sportbírót foglalkoztatni.

    5. Kötelező felelősségbiztosítás

    A rendezvényeken a nevezési díjon felül kell kötni, és díját MNASZ körlevél tartalmazza.
    Ez a biztosítás harmadik személynek okozott kár esetére nyújt fedezetet, azonban a versenyzők egymás között nem értelmezhetők harmadik személyeknek. (Befizetése az előző pontban leírtak szerint.)

    6. A kupák díjazása

    Az AC II.o.kupaversenyeinek versenyenkénti díjazását a rendezők, évvégi díjazását a kupa szervezői biztosítják, az eseményeknek megfelelő színvonalon.

    7. Egyebek

    Az AC II.o. kupaverseny sorozatban elért eredmény lehetőséget ad az AUTOCROSS Országos Bajnokságban való licenc megszerzésre és versenyzőkénti indulásra a következő évben.
    A kupaversenyek szervezői:

    Duna Kupa: Őcsényi AMSE

    Budapest, 2002. január 1.

    Botka Endre sk.
    szakágvezető