AUTOCROSS
ORSZÁGOS BAJNOKSÁG 2002. évi ALAPKIÍRÁSA |
Készítette: az MNASZ
Autocross Szakági Bizottság
Jóváhagyta: az MNASZ Intéző Bizottság
Kiadja: az MNASZ Titkárság
TARTALOMJEGYZÉK
1. ÁLTALÁNOS
SZABÁLYOK
2. RÉSZTVEVŐK
2.1. Versenyzők
2.2. Csapatok
3.
VERSENYJÁRMŰVEK
3.1. Általános technikai előírások
3.2. Speciális előírások
4. ORSZÁGOS
BAJNOKI VERSENYEK
5.
VERSENYPÁLYÁK
5.1. A versenypályákra vonatkozó kiegészítő
előírások
5.2. Pályalicenc
6. A VERSENYEK
ÁLTALÁNOS RENDEZÉSI FELTÉTELEI
6.1. Versenykiírás
6.2. A versenyek dokumentumai
6.3. Nevezés és biztosítás
6.4. Hivatalos jelzések, reklámok a
versenyautókon
6.5. Az MNASZ média jogaira vonatkozó szabályok
6.6. Gépkönyvezés, technikai és adminisztratív
átvétel
6.7.
Betétprogramok
7. A
BAJNOKSÁG VERSENYEINEK LEBONYOLÍTÁSA
7.1. Edzés
7.2. Futamok
7.3. Döntő futamok
7.4. Rajtfelállás, rajt
7.5. Leintés
7.6. Park Fermé
7.7. A versenyek értékelése
7.8. Eredménykifüggesztés, óvás
7.9. A versenyek díjazása
7.10. Egyéb előírások
8. AZ ÉVES
BAJNOKSÁG ÉRTÉKELÉSE
8.1. A DIV 1. értékelése
8.2. DIV 3. géposztály értékelés
8.3. Egyéb
8.4. Csapatverseny értékelése
9. AZ ÉVES
BAJNOKSÁG DÍJAZÁSA
10. AUTOCROSS
JUNIOR ORSZÁGOS BAJNOKSÁG
11.
MELLÉKLETEK:
1. sz. Melléklet: Autocross versenykiírás minta
2. sz. Melléklet: Pályalicenc
3. sz. Melléklet: Nevezési lap
4. sz. Melléklet: AC OB versenyeinek időtervei
/ajánlás/
5. sz. Melléklet: AC OB besorolási rendje az
edzésidők, illetve az előfutamok helyezései alapján
12. AUTOCROSS
II. OSZTÁLYÚ, TERÜLETI, KUPA VERSENYEINEK ALAPKIÍRÁSA
1.1. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség /MNASZ/ 2002. évre kiírja mind egyéni, mind csapatversenyben az AUTOCROSS Országos Bajnokságot /OB/.
Az egyéni versenyek az alábbi divíziókban és géposztályokban kerülnek kiírásra:
A megengedett korrigált maximális hengerűrtartalom 4000 cm3.
1.2. A
jelen szabályzatban jelzett Szabálykönyv /SZK/ megnevezés
alatt a MNASZ-nál mindenkor érvényes szabálykönyvet,
valamint az MNASZ hivatalos körleveleiben megjelent
szabálymódosítások összességét kell érteni.
A jelen Szabályzattól való eltérést, évközi módosítást
csak az MNASZ Intéző Bizottsága engedélyezhet.
1.3. A rendező vagy a
rendezvényen tisztséget betöltő szövetségi tisztségviselő
köteles, a rendezvényen történt személyi sérüléses
baleset esetén, a lehető legrövidebb időn belül értesíteni
a szakág vezetőjét, a Szövetség Elnökét és Alelnökét.
A bekövetkezett balesetekről a Szövetséget írásban is
tájékoztatni kell. Ennek elmulasztása elmarasztalást vonhat
maga után.
1.4. A rendezőkre vonatkozó előírásokat megszegő rendezőket az AUTOCROSS Szakági Bizottság /ACB/ a kaució teljes összegéig terjedő pénzbüntetéssel sújthatja.
1.5. Az OB valamennyi versenyére az MNASZ által kiadott versenyzői licencek, igazolványok és pályabelépők érvényesek és ennek a bajnoki futamok rendezői kötelesek érvényt szerezni.
A köztartozás kizárja a versenyzést
Az IB a sportról szóló 2000. évi CXLV. törvény értelmezése során megállapította, hogy a Sporttörvény 32.§-ának előírásait, mely a verseny-rendszeren való részvétel általános feltételeit szabályozza, az MNASZ versenyrendszerére is alkalmazni kell. A Sporttörvény 32.§ (1) bekezdése értelmében a versenyrendszerben csak az a sportszervezet (sportegyesület vagy sportvállalkozás) indulhat, amelynek nincs 90 napnál régebben lejárt köztartozása, illetékes szerve számviteli törvény szerinti beszámolóját már elfogadta, és e tényeket igazolja
Nevezési joga van az OB
valamennyi versenyére azoknak a sportegyesületeknek,
sportkluboknak, szakosztályoknak, stb. /továbbiakban:
nevezőknek/, akik a 2002. évre AUTOCROSS szakágra érvényes,
I. osztályú, nevezői licenccel rendelkeznek.
A nevező, versenyzőt /versenyzőket/ ill. csapatot nevezhet az
itt közöltek figyelembe vételével.
A versenyeken AUTOCROSS
jelölésű 2002-re érvényes, A, B, C, licenccel rendelkező
versenyzők indulhatnak.
Versenyző lehet, aki a 16. életévét betöltötte, és
jogosítvánnyal rendelkezik ill. ha nem, akkor alkalmasságát,
a szakág által kijelölt szakemberek előtt bizonyította, amit
jegyzőkönyvbe foglaltak.
18. év alatti versenyző max. 1600 cm3-es motorral
ellátott járművel állhat rajthoz.
A licenc kiadásának feltétele a minimumvizsga letétele, vagy
a szakágban 2001-ben érvényes licenccel rendelkezés. A
minimumvizsga díja: külön főtitkári körlevélként
megjelenő díjtáblázat tartalmazza, a továbbiakban:
díjtáblázat.
Egy csapat 3 főből áll,
divízióktól és géposztályoktól függetlenül, beleértve a
juniorversenyzőket is.
A csapatversenyben az érintett csapat 2 legjobb versenyzőjének
eredménye kerül értékelésre.
A nevezőnek jogában áll az év első versenyének nevezési
zárlata előtt:
Erről előre írásban kell
megállapodást kötniük a versenyzőkkel, s arról az ACB-ot
tájékoztatni kell.
(Az olyan nevező, ahol megvan a 3 fő a csapatnevezéshez nem
nevezhet idegen nevező versenyzőjével, amennyiben mind a
három fő részt vesz a rendezvényen.)
Egy versenyző csak ugyanannak a csapatnak lehet tagja egész
évre vonatkozóan.
A gépkocsinak és a versenyruházatnak meg kell felelni az alábbi technikai előírásoknak.
3.1. Általános technikai előírások
A gépkocsiknak meg kell
felelniük a vonatkozó nemzetközi és hazai előírásoknak,
valamint érvényes, az MNASZ Technikai Bizottsága által
kiállított gépkönyvvel kell rendelkezniük.
A versenyzők gépkocsijukkal, versenyruházatukkal és
bukósisakjukkal az érvényes gépkönyv megszerzése
érdekében az előirt gépkönyvezési időpontok valamelyikén,
vagy a versenyek előtti műszaki és adminisztratív átvételt
megelőző gépkönyvezési lehetőségen (pótdíj nélküli)
kell, hogy megjelenjenek.
A gépkönyvezés díja: díjtáblázat.
Nem megfelelően felkészített
versenyautóval a megjelenés, ismételt gépkönyvezésre való
utasítás díja: díjtáblázat.
Gépkönyvezésre egy nap csak egyszer lehet megjelenni.
A gépkönyvezésen továbbra is bejelölik ill. érvényesítik
a váz és motorszámokat.
Az OB-ban résztvevő járművekre a 2002.évben kiadott technikai szabályokban leírt előírások vonatkoznak.
Az OB versenyeket a kiadott hivatalos MNASZ versenynaptár tartalmazza, s melyek között FIA Közép-Európai Zóna Trófea futammal együtt bonyolítottak is találhatók.
A pálya meg kell hogy feleljen a
SZK-ben leírtaknak, valamint az "Autocross és Rallycross
pályák biztonsági előírásai" c. kiadványban
leírtaknak.
Versenyt rendezni csak olyan pályán lehet, mely rendelkezik az
adott évre érvényes, a MNASZ által kiadott pályalicenccel
és az abban leírtaknak megfelel.
5.1. A versenypályákra vonatkozó kiegészítő előírások
5.1.1. A versenypálya rajthely kialakításának, meg kell felelnie a SZK vonatkozó előírásainak, az alábbi kiegészítésekkel:
A rajthely lehet szilárd burkolatú is, ám ez a továbbiakban nem képezheti a pálya nyomvonalát.
5.1.2. A versenypálya környékén egy megfelelő méretű, a nézők elől elzárt, kerítéssel körülhatárolt depó és melegítőpálya kialakítása, valamint a depó területén:
A rendezőnek versenyzőnként 1db versenyző, 4 db szerelő, 2 db szállító eszköz bejutását kell térítésmentesen, biztosítania.
5.1.3. A technikai és adminisztratív átvételre a depó területén vagy annak közvetlen közelében kell megfelelő területet biztosítani, mely fedett, talaja betonozott, mérete min.4x5m és lehetőleg megközelíti a vízszintest. Felszereléséhez biztosítani kell a rendezőknek, az előirt tűzoltó készüléket és az adminisztratív átvétel részére megfelelő körülményt /asztal, székek, stb./ A technikai és adminisztratív átvétel területe jól láthatóan körülhatárolt legyen. A rendezőnek biztosítani kell a technikai átvétel időtartama alatt a zavartalan munka feltételeit, tehát nézők és illetéktelen személyek ezen a területen nem tartózkodhatnak.
5.1.4. A pálya olyan
szakaszán, ahol a veszély minimálisnak tekinthető, meg kell
határozni azt a helyet, ahol a versenyzőnek információt
nyújtó segítők tartózkodhatnak.
Ez természetesen nem lehet a rajt-, ill. a célvonal bírói
területe, valamint olyan terület, ahol a bírói működést
akadályozzák, ill. veszélyes terület.
5.1.5. A pályán minden ellenőrző pontra egy sportbírót és - a rendező által biztosított - két segítőt kell állítani.
5.1.6. Az ellenőrző pontokat el kell látni 2db kézi tűzoltó készülékkel /helyettesíti a SZK II.kötet 189.old. 7.2. pontban foglaltakat/.
5.1.7. Az ellenőrző pontokat 1m magas és 2 m hosszú szalagkorláttal vagy hasonlóan hatékony berendezéssel - földsánc, stb. - kell megvédeni.
5.1.8. Biztosítani kell, hogy az ellenőrzési pontok és a versenyirányítási hely között telefon vagy URH összeköttetés legyen. A depóbíró és a versenyirányítási hely közötti telefon, vagy URH összeköttetés biztosítása a rendező részéről kötelező.Továbbá biztosítani kell az ACB részére 2 db URH készüléket.
5.1.9. A rendezőnek biztosítani kell a verseny idejére minimum:
5.1.10. A rendezőnek és versenyigazgatónak be kell tartania a pályainspektor utasításait. Minden futam után pályakarbantartást kell végezni. Ez alól az inspektor hozzájárulásával el lehet térni.
5.1.11. Ezen előírások be nem tartása esetén az ACB a teljes kaució mértékéig kiszabható büntetést alkalmazhat a rendezővel szemben.
5.1.12. Autocross versenyek versenybírói alaplétszáma:
Amennyiben a rendező biztosít - minősített - sportbírókat a versenyre, úgy azt a bíróigényen fel kell tüntetni a következő módon:
A Sportbírói Kollégium csak
ezen adatok ismeretében tudja működésüket engedélyezni.
A sportbíró igényt a versenykiírással egy időben kell
megküldeni és annak tartalmaznia kell a bírói díj
fizetésének helyét és időpontját, kétnapos verseny esetén
a sportbírók elhelyezésének módját, a szállás helyét és
körülményeit. Az ACB a jóváhagyott versenykiírás és a
bíróigény 1-1 példányát a rendező részére visszaküldi.
Az ACB minden verseny után pontozza a sportbírókat, melyet a Bírói Kollégium részére eljuttat.
Az ACB csak olyan pályán
engedélyez versenyt, amely megfelel az előírásoknak, a pálya
licenccel rendelkezik és a pályát az ACB által kijelölt
személyek, a versenykiírás jóváhagyásra való
elküldése előtt legalább két héttel ellenőrizték
(pályabejárás), és azt a MNASZ jóváhagyta.
A pályabejárásokkal és jóváhagyással kapcsolatos
költségeket a rendező viseli.
A pályalicenc kiadásának díjairól a díjtáblázat
rendelkezik.
Az új versenypályákat és ezek minimális sportbíró
igényét az ACB erre kijelölt bizottsága vizsgálja felül és
a MNASZ engedélyezi.
A versenypályák pályalicencének érvényesítése a pályára
tervezett 2002. évi első versenykiírás jóváhagyásakor
történik. A pálya homológizációs dokumentumának tartalmát
a mellékletben szereplő mintalap tartalmazza.
A versenyt rendezőnek a szükséges dokumentumokat legkésőbb a
versenykiírás jóváhagyásával együtt be kell nyújtani az
ACB-nak, s melyhez mellékelni kell a jóváhagyási díj
befizetésének másolatát, a díj befizetésének hiányában a
MNASZ nem hagyja jóvá a pályalicencet. A késedelemért
lerovandó büntetés mértéke, függetlenül a késedelem
mértékétől: a jóváhagyási díj 100 %-a.
Érvényes pályalicenc hiányában a verseny nem rendezhető
meg, az így felmerülő költségek a rendezőt terhelik.
6. A VERSENYEK ÁLTALÁNOS RENDEZÉSI FELTÉTELEI
Az egyes versenyekre szóló
versenykiírást a SZK figyelembevételével kell elkészíteni a
megfelelő részeire hivatkozva.
Be kell fizetni a versenykiírás jóváhagyási díját -
díjtáblázat - az MNASZ Titkárságától igényelt csekken és
másolatát az ACB-hoz küldött dokumentumhoz mellékelni
kell.
A versenykiírást a dokumentumokkal együtt 2 példányban,
a verseny előtt min. 45 nappal:
kell az AUTOCROSS Szakági
Bizottságnak jóváhagyás végett megküldeni. A 45 napon
belüli benyújtás esetén napi 2000.-
Ft késedelmi pótlékkal megemelt versenykiírás
jóváhagyási díjat kell befizetni.
A verseny előtt 21 napon belül az ACB nem fogad el
versenykiírást!
A verseny törlését a szakági bizottság döntése határozza
meg.
Az ACB által jóváhagyott versenykiírást a verseny előtt
legkésőbb 15 nappal az AUTOCROSS nevezői licenccel
rendelkezőknek és a Bírói Kollégiumnak meg kell küldeni. A
kiírásban szükségessé vált változásokat sorszámozott és
dátumozott végrehajtási utasításban kell a nevezők
tudomására hozni, ezeket a hirdető táblán is ki kell
függeszteni.
Az OB valamennyi versenyén
célszerű az egyéni nevezési zárlatnak 5 nappal a rendezvény
időpontja előtt lennie. A rendezőnek a kiírásban
lehetőséget kell adnia a helyszíni nevezésre,mely
pótdíjmentes.
Az OB valamennyi versenyére a 3.sz. mellékletben
megadott egységes elvek alapján szerkesztett nevezési lapot
kell alkalmazni.
A versenykiíráshoz csatolt nevezési ívet írógéppel vagy
nyomtatott betűkkel, pontosan kitöltve, a versenyző
aláírásával, valamint a nevező bélyegző lenyomatával és
aláírásával ellátva kell a verseny rendezőjének postán, a
megadott nevezési határidő lejártáig visszaküldeni.
A nevező köteles a nevezési íven az adott versenyre
megbízott képviselőjét megnevezni, aki a versenyen a nevezőt
hivatalosan képviseli.
A nevezési díjat, valamint a biztosítási díját a
versenykiírásnak tartalmaznia kell.
S azt a versenyre nevezőknek a rendező részére be kell
fizessék.
A versenyre érkezett nevezési íveket köteles a rendező a
technikai és adminisztratív gépátvétel idejére, ill.
megkezdése előtt a technikai átvételt vezető sportbíró
rendelkezésére bocsátani.
Egy versenyző csak egy (azonos
géposztályba tartozó) AUTOCROSS autóval, egy AUTOCROSS
autóval csak egy versenyző nevezhető.
Az egyéni nevezési díj az OB versenyein: max. 10.000,-Ft
(ÁFA-val)
A nevezők a csapatnevezésüket
legkésőbb a verseny megkezdése előtt 30 percig tehetik meg a
verseny rendezőjének, írásban, a csapattagok nevének és
rajtszámának feltüntetésével.
A csapatnevezési díj az OB versenyein: max. 10.000,-Ft
(ÁFA-val)
6.3.3. Biztosítás
A biztosítási díjat – 2.750,-Ft-ot
(?2002)- a verseny kiírásban közölni kell és azt a nevezési
díjjal együtt, kell befizetni, s a rendező felé igazolni.
A rendező a biztosítás díjának kifizetését a
versenyzőktől átvállalhatja.
6.4. Hivatalos jelzések, reklámok a versenyautókon
A rendező köteles a
versennyel kapcsolatban megjelenő összes dokumentumon,
információs-, reklám anyagon, stb. az MNASZ hivatalos
emblémáját jól látható módon elhelyezni. A rendező az
esemény teljes időtartama alatt köteles a pálya
területén, a reklámoktól elkülönítetten, az MNASZ
zászlaját elhelyezni.
A rendező köteles a rendezvényen az MNASZ által
előírt - központi sponzor zászlóját, molinóját jól
látható módon elhelyezni. Az ACB által megjelölt kötelező
reklámokat a rendező köteles jól látható helyen elhelyezni,
illetve a műsorfüzetben 1-1 oldalt részére biztosítani.
A bajnoki évad előtt az ACB
határozza meg a versenyzők éves rajtszámát.
A versenyzők a rajtszámot a gépkönyvük érvényesítésekor
vehetik át a technikai átvevőktől.
A bajnokság valamennyi versenyén az ACB által kiadott
rajtszámok használata kötelező, amelyről a reklámfelirat
nem távolítható el. Amennyiben egy versenyzőt a verseny
bármely pillanatában csonkított vagy nem az előírt
rajtszámok viselésén érik, úgy a sportfelügyelő/k/
pénzbírsággal sújtják.
A rajtszám méretei:
DIV 1
A rajtszámnak fehér alapon feketének kell lennie.
Fehér autók esetén, egy 5cm széles fekete csíkkal kell
körülvenni a fehér hátteret. A fehér háttérnek legalább
50cm szélesnek és 38cm magasnak kell lennie. A fehér háttér
felett, megegyező szélességben a háttérrel, 12cm magas
helyet kell hagyni a kötelező hirdetésnek. A számoknak
legalább 28cm magasnak kell lenniük. Minden autón lennie kell
rajtszámnak, mindkét első ajtón, valamint a tetőn. A két
első ajtón és a hátsó ablakokon fel kell tüntetni a
versenyző nevét 6-10cm magas karakterekkel, valamint a nemzeti
zászlót.
DIV 3
A rajtszámot versenykocsi középső részén, annak
két oldalán a függőlegeshez közel eső felületen, valamint
a tetőtáblán jól láthatóan kell elhelyezni.
Tilos használni minden olyan számot, amely ezekkel
összetéveszthető. A tetőn lévő számot nem éles szélű
táblára kell rögzíteni, az autó középvonalában. A
táblának 24x35 cm-nek kell lennie. A számnak 18 cm magas és 4
cm vastag vonalból kell állnia.
A minden versenyautó karosszériáján, jobb és bal oldalon,
fel kell tüntetni a versenyző nevét fehér karakterekkel, 6-10
cm magas betűkkel, valamint a nemzeti zászlót.
Amennyiben a futam során a rajtszám olvashatatlanná válik, a következő futam megkezdése előtt a versenyző köteles azokat olvashatóvá tenni.
A versenyjárműveken elhelyezhető reklámok:
A rendezői reklám megváltható 10.000,-Ft-tal, amit a rendező részére kell befizetni.
6.5. Az MNASZ média jogaira vonatkozó szabályok
A Magyar Nemzeti Autósport
Szövetség által kiírt bajnokságok, kupák és trófeák
valamennyi eseményén, - és ezen események keretében zajló
bármely betétprogramokon - a nyilvános bemutatásra, illetve
kereskedelmi értékesítésre szolgáló mozgófilm, videó és
televíziós felvételek készítésének, valamint ezeken a
rendezvényeken készített sportfotók közzétételének és
értékesítésének joga az ide vonatkozó mindenkor érvényes
FIA előírások figyelembe vétele mellett, egyedül és
kizárólag a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséget illeti.
Ezeken az eseményeken, - és ezen események keretében zajló
betét-programokon - nyilvános bemutatásra, illetve
kereskedelmi értékesítésre szolgáló mozgófilm, videó és
televíziós felvételek, valamint sportfotók készítésére
engedélyt csak az MNASZ, vagy az általa által megjelölt és
felhatalmazott szervezet adhat ki.
Az MNASZ 2002. évben a szakágain keresztül a
versenynaptárában szereplő sport-események rendezőit
hatalmazza fel és jelöli ki az engedélyek kiadására.
A sportesemények rendezői az engedélyek kiadásánál - az IB
által kiszabható pénzbüntetés terhe mellett - kötelesek
betartani a következőket:
6.6. Gépkönyvezés, technikai és adminisztratív átvétel
Helyét és idejét a
versenykiírás tartalmazza.
A versenyek edzése előtt gépkönyvezési lehetőséget kell
biztosítani és technikai valamint adminisztratív átvételt
kell tartani. A gépkönyvezési lehetőség időpontját úgy
kell meghatározni, hogy az a technikai átvételi időpont
előtt legyen.
Az 1. OB futam esetében a gépkönyvezést, az edzést
megelőző napon, a 2. és további OB futamok esetén
lehetőség szerint az előző napon - a gépkönyvezendő autók
számának figyelembe vételével - kell megtartani!
A versenyző kizárás terhe mellett köteles a technikai és
adminisztratív átvétel megkezdése előtt a technikai
gépátvétel vezetőjének minden olyan fontosabb műszaki
változást jelenteni, amely a gépkönyvezési állapottól
eltér /pl. fődarab cserék, futómű-, fékrendszer- vagy váz
átalakítás, stb./
A kiirt gépátvételi időpont vége után még 1 óráig a
versenygépet 5.000,-Ft pénzbüntetés mellett lehet átvenni.
Nagyobb késés esetén az átvételről vagy át nem vételről,
vagy nagyobb pénzbüntetés melletti átvételről a verseny
felügyelője /testülete/ dönt, de a büntetés megfizetése
kötelező.
Azok a versenyzők, akik az előirt időben az átvételeken nem
jelennek meg, nem vehetnek részt az edzésen és versenyen.
A rendező az OB versenyének
hivatalos időtartamára csak olyan betétprogramokat szervezhet,
amelyeket az ACB előzetesen jóváhagyott. Az ACB “Hobby
kategória” néven felhatalmazást ad a rendezőknek a
betétfutamok szervezésére. Az itt induló autóknak meg kell
felelni az AC II. osztályú kupa sorozat technikai
előírásainak.
A betétprogramok leírását és időtervét a
versenykiírással azonos időben kell az ACB-nak jóváhagyásra
megküldeni.
7. A BAJNOKSÁG VERSENYEINEK LEBONYOLÍTÁSA
A versenyek egy- ill. kétnaposak lehetnek. A gépátvétel és az edzés, valamint a verseny időpontjának meghatározása a rendező egyesület joga, azonban az ACB a 4. sz mellékletben javaslatot tesz a lebonyolítás időtervére vonatkozóan.
Két hivatalos mért edzés
biztosítása kötelező.A Zóna versenyekkel együtt
bonyolított OB futamokon a szabadedzés lehetősége kötelező,
a többi versenyen ajánlott. Az
edzésfutamokon létszámtól függően 4-6 autó lehet egyszerre
a pályán, a hirdetőtáblára kifüggesztett besorolás
szerint, a táv 5 kör.
A két edzés legjobb körideje határozza meg a versenyző első
futambeli rajtpozícióját.
Mindegyik versenyzőnek kötelező legalább 1 mért kört
teljesíteni az edzések során.
Ennek nem teljesítése esetén a versenyző nem indulhat a
versenyen! A különböző divíziók autói nem futhatnak
együtt.
A verseny előtt valamennyi versenyzőnek kötelező részt
vennie a versenyzői eligazításon, a részvételt a
jelenléti ív aláírásával is igazolni kell.
Távolmaradás esetén 2.000,-Ft büntetést kell befizetni az
ACB részére.
Egynapos verseny esetén a délelőtti edzés befejezése és a
verseny kezdete között legalább 1/2 órás pihenőt kell
biztosítani. Ha a verseny kétnapos, úgy a második napon a
versenyt megelőzően a versenybe, ill. az előfutamokba jutottak
részére, nem kötelezően - max. 3 körös - szabad edzési
lehetőséget célszerű biztosítani.
Az edzés ill. a verseny nem lehet olyan délutáni időpontra
beállítva, amely a látási viszonyokat a késői befejezés
miatt zavarhatja.
Az elő- és a döntő futamok körszáma a pálya hosszától függően kerül megállapításra, de az előfutamok távjának 3-5 km közé kell esni, és 5-7 km közé a döntő futamoknak. (általában: előfutam 5-6 kör; döntő 7-8 kör).
Selejtezők és döntők általános szabályai
Amennyiben egy géposztályon
belül az indulók száma 11-től 20 indulóig van, úgy a
géposztályban az egyes selejtező csoportokat két felé, ha 21
és 30 között, akkor 3 felé kell osztani.
A DIV 1-ben a 2 kerék és 4 kerék hajtású autók együtt
futnak.
Az "A" selejtezőbe a besorolás az edzés
eredmény alapján történik. A "B" selejtezőkbe az
"A" helyezései alapján, míg a "C"-be a
"B" helyezései alapján sorolják a versenyzőket.
A selejtezők és a döntők rajtrácsai 10 autóból állnak, 4
sorban, 3-2-3-2 alakzatban. A legjobb versenyző választja meg a
pole pozíciót. A második legjobb választhat a fennmaradó
helyek között stb. Ez a választási lehetőség a 2., 3., és
4. sorra is vonatkozik, de sort változtatni nem lehet.
A rajtrács helyeket a földön kell jelölni. A soroknak min. 8m
távolságra kell lenniük. (Lásd! 6.sz.mellékletet)
Selejtezők
Az OB versenyeken a kategóriák
lebonyolítása rotáció szerint cserélődnek. Minden
géposztályban három selejtezőnek kell lennie.
A selejtezők összetételét az alábbiak szerint kell
meghatározni:
Az edzés és a selejtező futamok után elkészítik a
versenyzők listáját, az elsőtől az utolsó helyezettig. Ez a
következő besorolás alapja.
Az indulókat max 1 autónyi különbséggel, lehetőleg azonos
számú csoportokra kell osztani. Egy csoportban a max. indulók
száma 10 lehet.
A versenyzők a következőképpen kvalifikálják magukat a
futamokba:
Ha egy géposztályban pl. 3 futam van, az első versenyzőé a
pole pozíció az első futamban, a másodiké a pole pozíció a
második futamban, a harmadik versenyzőé a harmadik futamban. A
negyedik versenyzőé a második hely az első futamban, az
ötödiké a második hely a második futamban, stb., az utolsó
versenyzőig.(Lásd! 5.sz.melléklet)
A meg nem jelent autó helye üresen marad. A rajtrácsot fel
kell tüntetni a hivatalos hirdető táblán, legalább 30
perccel a selejtező futam rajtja előtt.
Minden futamban, a versenyzőket a teljesített körök száma
alapján értékelik. Azoknál a versenyzőknél, akik azonos
számú kört teljesítettek, a célvonalon történő
áthaladási idő a döntő. Az első helyezett versenyző 1
pontot, a második 2 pontot, a harmadik 3 pontot kap stb., ha
legalább 1 teljes kört megtettek. Azok a versenyzők, akik
rajtolnak, de nem teljesítenek egy teljes kört, 12 pontot
kapnak.
( Rajtolni" azt jelenti, hogy az autó megjelenik a
rajtrácson versenykész állapotban, és saját motorerejéből,
külső segítség nélkül rajtol). Azok a versenyzők, akik nem
rajtolnak, vagy nem állnak rajthoz, nem értékelhetők.
Csak azok a versenyzők indulhatnak az "A" és
"B" döntőkben, akik 2 futamot értékelhetően
teljesítettek.
A besorolását a selejtező
futamok végén állítják fel, a két legjobb eredmény
helyezési pontjai alapján. Azonos pont esetén, a kieső
harmadik eredményt a körszámok alapján veszik figyelembe. Ha
még mindig azonosság áll fenn, akkor bármely futam
leggyorsabb ideje a döntő.
Lesz egy "A" döntő az első 10 helyezettel, illetve,
ha több, mint 14 autó kvalifikálta magát egy
géposztályban, akkor "A" és "B" döntő
van. Ebben az esetben, az első 8 indul az "A"
döntőben, a többiek pedig a "B" döntőben. A
"B" döntő első két helyezettje bejut az
"A" döntőbe.
A döntő futamokban egy kört sem teljesítő, valamint a
döntőben rajthoz nem álló, vagy el nem rajtoló versenyző az
adott döntő futam utolsó helyéért járó pontot kapja. Ha
két vagy több versenyző van aki képtelen elindulni, akkor az
előfutamokban elért besorolásuk alapján kell sorrendjüket
megállapítani. Mindezek a Parc Fermé szabályok betartása
mellett érvényesek.
A döntő futamból kizárt versenyző az utolsó helyért
járó pontot kapja, az indulók létszámától függően,
megelőzve azon versenyzőket, akik nem rajtoltak el.
A zóna trófea versennyel együtt megrendezett OB futamokon
a döntőbe be nem jutott versenyzők, helyosztó futamon vesznek
részt, s az ebben elért eredményük alapján kapják az OB
bajnoki pontjaikat.
A végső sorrendet a döntőben
elért eredmény adja.
A döntő futam/ok/ résztvevői kötelesek - a leintés
után - a rendezők által kijelölt és biztosított Parc
Fermé területre elhelyezni autóikat /az I-III. helyezettek
a tiszteletkör után/. A Parc Fermé időtartamát a verseny
vezetőbírója határozza meg.
Ha valamelyik versenyző nem áll rajthoz a döntőben, a Parc
Fermébe állás akkor is kötelező!
A rajtfelállási sorrend
megállapítása az előfutamokra a 7.2. pontban leírtak
alapján történik.
A döntő rajtfelállása az előfutamokban elért eredmény
alapján történik.
7.4.1. A géptároló
helyről a megfelelő sorrendben egyenként kell a rajtvonalra
beengedni a versenyzőket. A rajthoz bevonuló versenyzők a
szerelőket a versenyautón nem szállíthatják.
Szükség esetén a vezetőbíró a rajtrácson álló mezőnynek
az előfutamokban is próbakörre adhat engedélyt.
A rajthoz felállt versenyzőknek jól láthatóan - táblán -
be kell mutatni, hogy hány körös a futam távja.
7.4.2. Az indítás
fényjelző készülékkel vagy zászlóval történhet.
A fényjelző készülék működése: a rajt előtti 10
másodpercet táblán mutatják be a versenyzőknek, kb. 10 mp
múlva felvillan a piros lámpa.
A rajt pillanatát a piros lámpa felvillanása jelzi.
Zászlós indításnál az indítójel megadása - a
zászló lecsapása - előtt táblán be kell mutatni az utolsó
10 mp-et.
7.4.3. Hibás rajt
esetén a vezetőbíró új rajtot rendel el.
Ha egy versenyző másodszor is hibásan rajtol, kizárják az
adott futamból, de megelőzi azokat, akik nem rajtoltak el.
A rajt visszaintése - a vezetőbíró rádión történő
utasításával és a rajthelynél feltartott piros zászló
jelzésével egy időben - az összes pályaellenőri pontokon a
piros zászló bemutatásával történik.
A kizárt ill. kiállni nem tudó versenyző helyét üresen kell
hagyni.
7.4.4. Ha a rajtolás
előtt valamelyik versenyzőnek leállt a motorja, vagy bármely
okból nem tud elrajtolni és ezt karfelemeléssel jelzi,
további 1-1 perc, de összesen max. 2 perc engedélyezhető.
Ebben az esetben 1 szerelő segíthet a rajtrácson, kivétel az
üzemanyag utántöltése.
A futam folyamán a célvonalnál az élen haladó versenyzőtől
kezdve folyamatosan be kell mutatni mindegyik versenyzőnek, hogy
a futam távjából még hány kör van hátra.
7.4.5. Egyéb előírások
A verseny /edzés/ közben a pálya bármilyen okból
történő elhagyása esetén:
Menetiránnyal szemben tartósan
haladni kizárás terhe mellett tilos!
A menetirány betartása a vontató és karbantartó járművekre
is kötelező, ezért a rendezőnek kötelessége ezen járművek
vezetőit erről felelősséggel kioktatni.
Idegen segítség igénybevétele kizárás terhe mellett tilos.
A járművet a versenyzőn és a hivatalos sportbírón kívül
senki sem érintheti.
A gépkocsival a célvonalon értékelhetően áthaladni csak
saját erővel lehet. Tilos a járművet a pályán tolni. A
vezetőbírónak jogában áll a szándékosnak ítélt
ütközés vagy egyéb szabálytalan magatartás esetén az
utolsó figyelmeztetés zászlójelzését vagy a
szabálytalanság mértékétől függően az azonnali kizárást
alkalmazni. Továbbá jogában áll a versenyzőt, társait,
nézőket és ezek biztonságát veszélyeztető mértékben
megrongálódott versenyautót, a depóba irányítani.
A versenybirok zászlójelzéseinek figyelembevétele, minden
versenyző részére, kizárás terhe mellett kötelező!
Verseny közben a bukósisak levétele az adott futam
folytatását nem teszi lehetővé.
A versenyző köteles biztonságos helyen, a verseny gépkocsi
közelében maradni.
A verseny vezetőbírójának előre nem látható és
bekövetkezett okok esetén jogában áll:
A futam leinthető vagy
elhalasztható /megszakítható/, ha a pályát reálisan
teljesíteni nem lehet, vagy időjárási helyzet /pl.
villámlás/, egyéb esemény /pl. baleset/ közvetlen veszélyt
jelenthet.
Abban az esetben, ha a futam leállítása a táv 75%-nak
teljesítése után történik, úgy a futamot értékelni kell.
Piros zászlóval leállított futam a vezetőbíró döntése
alapján megismételhető.
Ha baleset miatt kell a futamot leállítani, az új rajt
felállásnál előnyben kell részesíteni azokat a
versenyzőket, akik elrajtoltak, azokkal szemben, akik nem
rajtoltak el.
Egy baleset miatt leállított, megismételt futamra az időtervben
következő futam után kerül sor.
A futam/ok/ elhalasztását vagy a körszámok
megváltoztatását a résztvevő nevezők vezetőivel időben
közölni kell.
Abban az esetben, ha a teljes verseny elmarad a versennyel
kapcsolatos összes döntés és értékelés az ACB véleménye
és/vagy döntése alapján történik.
A futamokat leintik, amikor az
élen haladó versenyző áthalad a célvonalon, a futamra
előírt táv /körszám/ megtétele után.
Ezután a célvonalon áthaladó valamennyi versenyző leintésre
kerül, függetlenül az általuk megtett körszámtól.
A verseny leállítása a felügyelők többségi szavazata
alapján történik, vagy a versenyigazgató döntése alapján.
A verseny leállítására használt jelzések a következők
lehetnek:
Ha a verseny végét jelző jelet előbb alkalmazzák, mielőtt
az élen lévő autó teljesítené az előírt körszámot, a
felügyelők elrendelhetik az újraindítást. Ha a verseny
végét jelző jel késik (több kört futnak az előírtnál),
az értékelést a kiírás szerinti körszám alapján és az
akkori sorrendben kell elvégezni, kivéve, ha a
versenykiírásban más szerepel.
A leintés után elvonuló versenyzők a szerelőket a
versenyautón nem szállíthatják.
A tiszteletkör alatt a verseny gépkocsit csak a versenyző
vezetheti, és azon más személy nem tartózkodhat.
A döntőkbe bejutott
versenyzők számára kötelező a Park Fermé-be állás.
Azt a versenyzőt, aki a leintés után a legrövidebb időn
belül nem áll be a Park Fermé-be /kivétel tiszteletkört
futók, és a "B" döntőből az "A"
döntőbe felkerülő versenyzők/, kizárják a versenyből. A
döntőből kizárt versenyző részére is kötelező a Parc
Fermé (fekete zászló esetében is)
Amennyiben a Park Fermé területe a rendezvényen résztvevő
különböző divíziók és géposztályok versenyautóinak
közös, a Park Fermé csak az utolsó futamot követő óvási
határidő lejárta után oldható fel.
Minden futam az első helyezett
célvonalon történt áthaladása és leintése után 2 perc
elteltével lezárul.
A versenyben részt vevő összes versenyző, DIV 1-ben abszolút
és 2 kerék hajtás szerint, DIV 3-ban géposztályonként
értékelésre kerül.
A DIV 1-ben a meghajtás szerinti díjazás csak akkor áll
fenn, ha a 2 kerék hajtású csoportban az
indulók száma eléri, vagy meghaladja az 5 főt! Kevesebb
induló esetén csak abszolút értékelés van.
7.7.1. Az értékelés menete
Egyes futamokban azok kerülnek
értékelésre befutási sorrendben, akik az előirt távot
teljesítették.
Körhátrányba került ill. a futamot be nem fejező versenyzők
között a teljesített körök száma, ha ez azonos a rövidebb
idő dönt.
Az egy kört sem teljesítő versenyző az adott futam utolsó
helyezettje.
Ha az új rajtnál egy vagy több versenyző nem tud rajthoz
állni, akkor értékelésüket annak alapján kell elvégezni,
hogy rajtoltak,de egy kört sem teljesítettek.
Az előfutamok eredményei alapján, a döntőbe nem került
versenyzők is kapnak bajnoki pontokat, amennyiben az
előfutamokat értékelhetően fejezték be.
Bajnoki pontot a versenyzők az alábbiak szerint kapnak:
1. helyezett: 20 pont | 9. helyezett: 8 pont |
2. helyezett: 17 pont | 10. helyezett: 7 pont |
3. helyezett: 15 pont | 11. helyezett: 6 pont |
4. helyezett: 13 pont | 12. helyezett: 5 pont |
5. helyezett: 12 pont | 13. helyezett: 4 pont |
6. helyezett: 11 pont | 14. helyezett: 3 pont |
7. helyezett: 10 pont | 15. helyezett: 2 pont |
8. helyezett: 9 pont | 16-18. helyezett: 1 pont |
7.7.2. A bajnoki csapatverseny értékelése
Az egyes csapatok által szerzett
pont a két legjobb csapattag géposztály abszolút
sorrendben elért helyezési számainak összege.
Egy-egy bajnoki futamon a csapatverseny csak akkor kerül
értékelésre, ha legalább három csapat nevezett.
A csapatok az alábbiak szerint kapnak bajnoki pontot:
1. helyezett 9 pont
2. helyezett 6 pont
3. helyezett 4 pont
4. helyezett 3 pont
5. helyezett 2 pont
6. helyezett 1 pont
A csapatverseny győztese a
legkevesebb pontot szerzett csapat, a többiek növekvő
sorrendben következnek.
Holtverseny esetén a csapat harmadik tagjának jobb eredménye,
majd a csapattagok több jobb eredménye számit.
7.8. Eredménykifüggesztés, óvás
A rendezőnek a versenykiírásban
ismertetni kell, hogy az ideiglenes eredménylistát mikor és
hol függesztik ki. Az ideiglenes eredménylista
kifüggesztésétől számítva 30 perc az óvási idő.
Az értékelés ill. szabálytalanság elleni óvást a SZK-ben
leírtak szerint lehet benyújtani.
A technikai óvásokra is a SZK-ben leírtak az irányadók.
Technikai óvást a technikai átvételtől az óvási idő
lejártáig lehet benyújtani.
A nevezők, ha a verseny során /futamokon/ szabálytalanság
történik, az ezzel kapcsolatos észrevételeiket az eset után
azonnal leadhatják írásban.
A versenyzőket a verseny tartama alatt csak a nevező, vagy
meghatalmazottja képviselheti. A versenyző saját
személyében, észrevétele vagy óvása ügyében nem járhat
el.
Minden óvást írásban, nevezői aláírással és az óvási
díj egyidejű befizetésével lehet megtenni.
Amennyiben az óvott eseményről videó felvétel áll
rendelkezésre, a felügyelő(k)nek jogában áll a döntés
meghozatalában azt felhasználni.
Az óvási díj:
A versenykiírásban a rendező
egyesület köteles meghatározni a tiszteletdíjazás
formáját.
A DIV 1.-ben abszolút ill. 2 kerék hajtású autók, a
DIV 3. géposztályok és a csapat, 1-3. helyezettjének
díjazása kötelező a verseny rangjához illő
tiszteletdíjakkal.
A DIV 1-ben a meghajtás szerinti díjazás csak akkor áll
fenn, ha a 2 kerék hajtású csoportban az
indulók száma eléri, vagy meghaladja az 5 főt! Kevesebb
induló esetén csak abszolút díjazás van.
Összevont OB és Zóna verseny rendezése esetén a
rendezőnek mindkét eseményt külön-külön díjaznia kell.
A zóna díjazásnál DIV 1-ben csak
abszolút díjazás van!
A rendező a résztvevőknek pénzdíjazást is kiírhat.
A verseny rendezője lehetőség szerint gondoskodjon arról,
hogy az első három helyezett babérkoszorú díjazásban is
részesüljön.
A verseny díjkiosztóját az utolsó futam győztes
versenyzőjének leintése után 15 percen belül le kell
bonyolítani kivéve, ha bármelyik nevező - 3 percen belül -
szóban óvási szándékot jelent be!
A verseny rendezője köteles a verseny után az értékelőktől kapott hivatalos eredménylistát sokszorosítani és legkésőbb 48 órán belül elküldeni az:
Zóna Trófea futam esetén a rendező köteles, vagy a verseny befejeztével, vagy az azt követő 10 napon belül a résztvevő külföldi versenyzőknek a vonatkozó Zóna Trófea eredményeket megküldeni.
8. AZ ÉVES BAJNOKSÁG ÉRTÉKELÉSE
Az egyes OB versenyeken szerzett pontok alapján történik.
A DIV 1. géposztály értékelésben legtöbb pontot szerzett versenyző a Magyar Köztársaság Autocross Bajnoka a DIV 1-ben, illetve DIV 1. 2 kerék hajtású csoportban.
8.2. DIV 3. géposztály értékelés
A géposztály értékelésben a legtöbb pontot szerzett versenyző a Magyar Köztársaság Autocross Bajnoka DIV 3. az 1. géposztályban ill. a 2. géposztályban címet nyeri el.
Ha valamelyik divízióban,
géposztályban ill. csoportban 5 főnél
kevesebb versenyző indul a versenyek 50%-án, a legtöbb pontot
szerzett versenyző a “Magyar Köztársaság
Legeredményesebb Autocross Versenyzője” címet nyeri el
az adott divízióban ill. géposztályban vagy csoportban.
Holtverseny esetén a több jobb helyezés számít. Amennyiben a
holtverseny továbbra is fennáll, a versenyzők azonos
helyezettek.
/Ha a holtverseny díjazott helyen áll fenn, külön-külön
kapnak tiszteletdíjat a versenyzők és az összeadott
pénzdíjat megosztják közöttük/.
A bajnokság értékelése az összes verseny
figyelembevételével történik.
A csapatsorrend megállapítása
az Országos Bajnokság versenyein szerzett csapatbajnoki pontok
összesítése alapján történik.
A csapatversenynél is az egyéni versenyre vonatkozó
minuszolás alkalmazandó.
A legtöbb pontot szerzett csapat az első. Pontegyenlőség
esetén az egyéni holtversenyre érvényes szabályokat kell
alkalmazni.
Az éves értékelésben az első helyen végzett csapat elnyeri
a Magyar Köztársaság Autocross Csapatbajnoka címet.
A csapatbajnokságban legalább öt induló csapat szükséges az
1-3. helyezés kiadásához, kevesebb induló esetén a díjak
száma arányosan csökken (4 induló: 1-2 helyezett; 3 induló:
csak 1. helyezett, ennél kevesebb induló esetén a
csapatverseny nem kerül kiértékelésre).
Tiszteletdíjazás:
10. AUTOCROSS Junior Országos Bajnokság
AUTOCROSS
JUNIOR ORSZÁGOS BAJNOKSÁG
2002. ÉVI KIÍRÁSA
1. ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK
1.1. Az MNASZ 2002.évre az
egyéni junior versenyzők részére kiírja a Junior Országos
Bajnokságot /JOB/
A Junior OB-ban géposztály beosztás nincs.
1.2. Megegyezik az OBSZ-ban leírtakkal.
2. RÉSZTVEVŐK
Részt vehetnek a szakág által,
a minimum vizsgát követően kiadott AUTOCROSS UTÁNPÓTLÁS
-”UC”- licenccel rendelkező versenyzők.
Ez a licenc más szakágban való versenyzésre nem jogosít.
Versenyzők: versenyző lehet az a 10-18 életév
közötti fiatal, aki alkalmasságát a szakág által kijelölt
szakemberek előtt bizonyította, amit jegyzőkönyvbe foglaltak.
16. életévtől lehetőség van a felnőtt DIV3/1600ccm
géposztályban való indulásra.
A 11. év alatti versenyzők a Zóna Trófea versenyében nem
értékelhetők, illetve külföldön nem indulhatnak.
A korhatár elbírálásánál a betöltés éve a mérvadó.
A minimumvizsga díja: díjtáblázat.
A Junior OB-ban indulók az MNASZ Technikai Bizottsága által
kiállított gépkönyvvel rendelkező cross-autóval állhatnak
rajthoz.
3. VERSENYJÁRMŰVEK
A gépkocsinak és a versenyruházatnak meg kell felelni az alábbi technikai előírásoknak:
3.1. Általános előírások
A gépkocsiknak meg kell felelni
az FIA J függelék 279 pontjában leírtaknak a 3.2.pont alatti
módosításokkal.
A versenyzők gépkocsijukkal, versenyruházatukkal és
bukósisakjukkal az érvényes technikai jóváhagyás
megszerzése érdekében az előirt időpontok valamelyikén,
vagy a versenyek előtti technikai és adminisztratív átvételt
megelőző átvételi lehetőségen kell, hogy megjelenjenek.
Gépkönyvezésre egy nap csak egyszer lehet megjelenni. A
gépkönyvezésen továbbra is bejelölik ill. érvényesítik a
váz és motorszámokat.
3.2. Speciális előírások
A JOB-ban résztvevő járművekre az MNASZ Technikai Bizottsággal előzetesen egyeztetett előírások vonatkoznak az alábbi kiegészítésekkel:
4. JUNIOR OB VERSENYEK
Az AUTOCROSS Országos Bajnoki eseményekkel egy időben.
5. VERSENYPÁLYÁK, OBSZ szerint.
6. A VERSENYEK ÁLTALÁNOS RENDEZÉSI FELTÉTELEI
OBSZ szerint.
6.1. Nevezés és biztosítás
A versenykiíráshoz csatolt
nevezési ívet írógéppel vagy nyomtatott betűkkel, pontosan
kitöltve, a versenyző aláírásával, valamint az egyesületi
bélyegző lenyomatával és az SE elnök vagy
szakosztályvezető aláírásával ellátva kell a verseny
rendezőjének postán a megadott nevezési határidő
lejártáig visszaküldeni.
Amennyiben a rendező a biztosítási díjat a versenyen
résztvevőkkel kívánja befizettetni, úgy annak összegét a
versenykiírásnak tartalmaznia kell. S azt a versenyre
nevezőknek, a rendező részére be kell fizessék.
A Junior OB-ban versenyzőknek a nevezési díj: 5000,-Ft
6.2. Hivatalos jelzések, reklámok
Megegyezik az OBSz-ben leírtakkal (6.4. DIV 3. előírásai)
6.3. Gépkönyvezés, technikai és adminisztratív átvétel
Helyét és idejét a
versenykiírás tartalmazza.
A versenyző kizárás terhe mellett köteles a technikai és
adminisztratív átvétel megkezdése előtt a technikai
gépátvétel vezetőjének minden olyan fontosabb műszaki
változást jelenteni, amely a technikai jóváhagyási
állapottól eltér /pl. fődarab cserék, futómű
átalakítás, fékrendszer vagy váz átalakítás, stb./
7. Junior OB VERSENYEK LEBONYOLÍTÁSA, OBSZ 7. pont szerint.
7.1. Futamok
Megegyezik az OBSz-ben
leírtakkal.
A futamok távja 3-4000m, a döntők távja 4-5000 m.
Pontozás az OBSz 7.7.1. pont szerint.
7.2. A versenyek díjazása
A Junior OB 1-3. helyezettjének díjazása a verseny rangjához illő tiszteletdíjakkal történik.
8. A Junior OB értékelése
Az egyes versenyeken szerzett pontok alapján történik. A Junior OB-ban I. helyezést szerzett versenyző a Magyar Köztársaság Junior Autocross Bajnoka címet nyeri el.
Holtverseny esetén a több jobb
helyezés számít. Amennyiben a holtverseny továbbra is
fennáll, a versenyzők azonos helyezettek.
/Ha a holtverseny díjazott helyen áll fenn, külön-külön
kapnak tiszteletdíjat a versenyzők, és az összeadott
pénzdíjat megosztják közöttük/.
A bajnokság értékelése az összes verseny
figyelembevételével történik.
9. AZ ÉVES DÍJAZÁS
Tiszteletdíjazás: 1-3. helyezett
részére.
A JOB-ban az 1-3. helyezés akkor kerül kiadásra, ha a
versenyek legalább 75%-án min. 5 induló van. Kevesebb induló
esetén a kiadásra kerülő díjak száma arányosan csökken.
/4 induló: 1-2 hely, 3 induló: csak 1.hely, ez alatt nem kerül
díjazásra/
Budapest, 2002. január 1.
Botka Endre sk.
szakágvezető
1. sz. Melléklet: Autocross versenykiírás minta
AUTOCROSS versenykiírás
A verseny neve: AUTOCROSS
Országos Bajnokság .............. futama
/a(z)................................................................
kupáért/
- helye:
...................................................................
- ideje: 2002. ....................................
A verseny rendezője:
...................................................................................
- címe:
......................................................................................
- Tel./fax száma:
.............................................................
Versenyiroda címe:
.....................................................................................
- Tel./fax száma:
.............................................................
Nevezési zárlat: 2002. ...............................nap 24.
óra (postabélyegző kelte)
/helyszíni nevezés: van - nincs/
Szervező Bizottság elnöke:
.............................................................................
A verseny tisztségviselői:
Sportfelügyelő(k):
....................................................................
Vezetőbíró:
....................................................................
Technikai gépátvétel vezető:
.................................................................
Értékelés vezető:
....................................................................
Pályabírók vezetője:
....................................................................
Gépkönyvezés helye:
.......................................................................................
- ideje: 2002.
...........................................................
Technikai átvétel helye:
....................................................................................
- ideje: 2002.
...........................................................
Adminisztratív átvétel helye:
.............................................................................
- ideje: 2002.
...........................................................
Edzések:
Szabadedzés:
...................................................................
Időmérő edzés:
..................................................................
Versenyzők eligazításának helye:
...............................................
- ideje: 2002.
...........................................................
Verseny kezdete: 2002.
..............................................................óra
Döntők tervezett kezdési időpontja:
..............................................óra
Parc Fermé: a döntő futam leintése után
..................................perc
Ideiglenes eredménylista
kifüggesztésének helye:
...........................................................................................................
- ideje:
..........................................................................
Óvási idő: 30 perc.
Eredményhirdetés helye:
.....................................................................................
- ideje: a döntők lefutása után 5 perccel.
Díjkiosztó helye:
...................................................................................................
- ideje: 2002
...............................................
A verseny résztvevői:
Nevezés: a versenykiíráshoz csatolt nevezési ívet írógéppel, vagy nyomtatott nagybetűkkel pontosan kitöltve kell eljuttatni a nevező és a versenyző aláírásával, valamint nevező bélyegzőlenyomatával és megbízottjának aláírásával ellátva kell eljuttatni a verseny rendezőjének.
Egyéni nevezési díj:
...................................Ft.
Csapatnevezési díj: ....................................Ft.
Biztosítás:
...................................................Ft.
Futamok távja: Előfutamok: ..............kör Döntők:
.........................
A verseny díjazása: - DIV 1:
........................... DIV 3. géposztály:
...........................
- Csapat: ................................................
- Junior: ......................…........................
Jogfenntartás és az indulók
felelôssége: a rendező fenntartja magának azt a jogot, hogy a
SzK megfelelő rendelkezéseit kivéve a jelen kiírás
előírásait megváltoztassa.
Ebben az esetben a bekövetkezett változásokról a
résztvevőket dátummal ellátott, számozott végrehajtási
utasítással tájékoztassák.
A rendező fenntartja magának azt a jogot, hogy a versenyen
résztvevő autókra ....... db reklámhordozót elhelyez.
A résztvevők a nevezési ív aláírásával alávetik magukat
a versenykiírás, a végrehajtási utasítás, valamint a FIA
és az MNASZ vonatkozó előírásainak.
Versenyzők a nevezési ív aláírásával kijelentik, hogy a
rendezővel szemben kártérítési igényt nem támasztanak,
ill. kártérítési igényükről lemondanak.
Dátum: 2002. ..............................................
Rendező aláírása, bélyegző lenyomata.
Jóváhagyta: Az MNASZ AUTOCROSS Szakági Bizottsága .................. számon.
Dátum, aláírás, bélyegzőlenyomat,
PÁLYALICENC
A pálya tulajdonosa:
.............................................................................................
- címe:
.........................................................................................................
A verseny rendezője:
...........................................................................................
- címe:
.......................................................................................................
- telefon:
...................................................
A verseny titkára:
.................................................................................................
A pálya hossza:
.................................................. m
szélessége: .............. -
.......................... m
szintkülönbség:
..................................... m
talaja:
.......................................................................
iránya: az óramutató járásával
................................
Pályabírók száma: ............ fő
Minimális rendezői létszám: ............ fő
Hatósági rendfenntartó: ............ fő
Rádió szükséglet: ............ db
Mentő szükséglet: ............ db
A pályalicenc melléklete: 1 db pályarajz
Rendező aláirása rendező pecsét
Érvényessége: Országos Bajnoki versenyek lebonyolítására: 2002. évben.
Budapest, 2002. ...............................................
MNASZ főtitkár
3. sz. Melléklet: Nevezési lap
AUTOCROSS ORSZÁGOS BAJNOKSÁG
Nevezési lap
A verseny neve:
..................................................................................................
Helyszíne:
......................................................
Időpontja: ..................................
Rendező postacíme:
..........................................................................................
Tel./ fax. :
.........................................................
Rajtszám: .................. DIV 3.* DIV 1.* Junior*
Nevező: | Versenyző: | |
Név: | ||
Cím: | ||
Telefon: | ||
Licenc száma |
A nevező által megbízott
képviselő neve:
.......................................................
A versenygépkocsi adatai:
Gyártmány: | Motor típusa: |
Űrtartalom: | Hajtott kerekek száma: |
Alulírottak
aláírásunkkal igazoljuk, hogy a MNASZ AUTOCROSS
alapkiírásában és a versenykiírásban foglalt feltételeket,
előírásokat megismertük, egyben kötelezzük magunkat, hogy
az abban leírtak szerint járunk el a rendezvény teljes
időtartama alatt.
Ezen nevezési lapon megadott adatok a valóságnak megfelelnek
és a nevezett gépkocsik megfelelnek az adott szabályokban
leírtaknak.
NEVEZŐ
aláírása:
|
Versenyző aláírása: |
* kérjük megjelölni !
4. sz. Melléklet: AC OB versenyeinek időtervei /ajánlás/
1. Egynapos rendezvény:
700- 730
Gépkönyvezés (csak a 2. versenytől kezdődően)
730-1000 Adminisztratív és technikai
gépátvétel
1030-1200 Edzés
1230 A versenyzők eligazítása
1300- Előfutamok
1600- Döntők
1730 Díjkiosztó
2. Kétnapos rendezvény:
1. nap.
1100-1130 Gépkönyvezés
1130-1430 Adminisztratív és technikai
gépátvétel (az első rendezvény idején a gépkönyvezéssel
együtt)
1500-1600 szabadedzés
1600-1800 Időmérő edzés
2. nap.
900- 930 Szabadedzés
1000 Versenyzői eligazítás
1030 Előfutamok
1400 Döntők
1600 Díjkiosztó
5. sz. Melléklet: AC OB besorolási rendje az edzésidők, illetve az előfutamok helyezései alapján
10 indulóig:
A, B, C futam
1 2 3
4 5
6 7 8
9 10
11-20 indulóig
A1, B1, C1 futam
A2, B2, C2 futam
1 3 5
2 4 6
7 9 8 10
11 13 15 12 14 16
17 19 18 20
21-30 indulóig
A1, B1, C1
futam A2, B2, C2
futam A3, B3, C3 futam
1 4 7 2 5 8 3 6 9
10 13 11 14 12 15
16 19 22 17 20 23 18 21 24
25 28 26 29 27 30
6.sz.melléklet: Rajtrács méretek
a= min.14,5 m
b= 2,5 m
c= min.1m
d= 8m
12. AUTOCROSS II. osztályú kupaversenyeinek alapkiírása
AUTOCROSS II.
OSZTÁLYÚ KUPAVERSENYEINEK
2002. ÉVI KIíRÁSA
1. A MNASZ AUTOCROSS Szakág II. o. kupaversenyei
Az Autocross Szakág kiírja az
Autocross II. o. kupaverseny sorozatot a 2002. évben:
Duna Kupa néven,
melynek szervezésével megbízza az Őcsényi AMSE-t
A kupaversenyek kiírásai a
szervezőknél szerezhetők be, az önálló alapkiírás
mellékletét képezik.
A versenyek időpontjai a kupaversenyek kiírásainak
mellékleteként és a MNASZ Autocross Szakág
versenynaptárában is megjelennek.
2. Nevezői licenc (az I.o.díj 50 %-a)
Amely jogosít az MNASZ AUTOCROSS
Szakág II. osztályú kupaversenyein való részvételre,
versenyző nevezésére.
Váltania kell :
- minden bejegyzett egyesületnek
Azoknak a nevezőknek, akik a 2002. évre AUTOCROSS szakágra érvényes, I. osztályú, nevezői licenccel rendelkeznek, fenti díjat nem kell fizetni.
Díja: MNASZ díjtáblázatban
3. Versenyzői licenc, C II. AC
Amely jogosít az MNASZ AUTOCROSS
Szakág II. osztályú kupaversenyein, versenyzőként való
résztvételre.
Váltania kell:
- minden AC I.osztályú licenccel nem rendelkező
versenyzőnek, aki az AC II.o. kupaversenyein versenyzőként
kíván indulni (a licenc nem jogosít az I.o-ban való
versenyzésre),
Kiváltása a MNASZ által kiadott
és ide benyújtott licenc igénylő lap kitöltése után a
díjak egyidejű befizetésével lehetséges.
Mindazoknak, akik 2001.évre nem rendelkeztek valamilyen AC
licenccel, minimumvizsgát kell tenniük. A licenc csak a
minimumvizsgával együtt érvényes.
Díja : MNASz díjtáblázatban
A licenc szerves része a versenyzői balesetbiztosítás
díja, melynek nagysága MNASZ körlevélben kerül kiadásra.
4. Rendező(k)
Az a nevező lehet, aki 2002.
évre érvényes AC I. illetve AC II.osztályú nevezői
licenccel rendelkezik és aki felelőséget vállal a rendezvény
lebonyolításáért, illetve a versenypályáért és az AC
II.o.kupaversenyek felelős képviselőivel egyeztetett naptár
szerinti versenyt lebonyolítja.
Ezekre a rendezvényekre a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség
az AUTOCROSS Szakággal és a Bírói Kollégiummal
egyetértésben vezetőbírót jelöl ki, akinek munkáját a
rendező köteles segíteni, valamint részére a (hatályos
előírások szerinti) utiköltségtérítést + bírói díjat
helyben kifizetni. A verseny végén a kötelező
felelősségbiztosítások díját, az ehhez mellékelt
gépátvételi jkv-t , valamint a verseny végeredményét is
nevezett vezetőbírónak kell átadni. Akadályoztatás esetén
a fenti dokumentumokat és a biztosítási díjat a MNASZ
Titkárságra kell 24 órán belül megküldeni, vagy részére
eljuttatni.
A rendező köteles a versenyeken legalább 3 fő érvényes
sportbírói igazolvánnyal (közreműködői) rendelkező
sportbírót foglalkoztatni.
5. Kötelező felelősségbiztosítás
A rendezvényeken a nevezési
díjon felül kell kötni, és díját MNASZ körlevél
tartalmazza.
Ez a biztosítás harmadik személynek okozott kár esetére
nyújt fedezetet, azonban a versenyzők egymás között nem
értelmezhetők harmadik személyeknek. (Befizetése az előző
pontban leírtak szerint.)
6. A kupák díjazása
Az AC II.o.kupaversenyeinek versenyenkénti díjazását a rendezők, évvégi díjazását a kupa szervezői biztosítják, az eseményeknek megfelelő színvonalon.
7. Egyebek
Az AC II.o. kupaverseny sorozatban
elért eredmény lehetőséget ad az AUTOCROSS Országos
Bajnokságban való licenc megszerzésre és versenyzőkénti
indulásra a következő évben.
A kupaversenyek szervezői:
Duna Kupa: Őcsényi AMSE
Budapest, 2002. január 1.
Botka Endre sk.
szakágvezető