AUTOCROSS
ORSZÁGOS BAJNOKSÁG
2001. évi ALAPKIÍRÁSA
Készítette: az MNASZ Autocross Szakági Bizottság
Jóváhagyta: az MNASZ Intéző Bizottság
Kiadja: az MNASZ Titkárság
TARTALOMJEGYZÉK
1. ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK *
2. RÉSZTVEVŐK *
2.2. Csapatok: *
3. VERSENYJÁRMŰVEK *
3.2. Speciális előírások *
4. ORSZÁGOS BAJNOKI VERSENYEK *
5. VERSENYPÁLYÁK *
5.2. Pályalicenc *
6. A VERSENYEK ÁLTALÁNOS RENDEZÉSI FELTÉTELEI *
6.2. A versenyek dokumentumai: *
6.3. Nevezés és biztosítás *
6.4. Hivatalos jelzések , reklámok a versenyautókon *
6.5. Az MNASZ média jogaira vonatkozó szabályok *
6.6. Gépkönyvezés, technikai és adminisztratív átvétel *
6.7. Betétprogramok *
7. A BAJNOKSÁG VERSENYEINEK LEBONYOLÍTÁSA *
7.2. Futamok *
Selejtezők és döntők általános szabályai *
7.3. Döntő futamok *
7.4. Rajtfelállás, rajt *
7.5. Leintés *
7.6. Park Fermé *
7.7. A versenyek értékelése *
7.8. Eredménykifüggesztés, óvás *
7.9. A versenyek díjazása *
7.10. Egyéb előírások: *
8. AZ ÉVES BAJNOKSÁG ÉRTÉKELÉSE *
8.2. DIV 3. géposztály értékelés *
8.3. Egyéb: *
8.4. Csapatverseny értékelése *
9. AZ ÉVES BAJNOKSÁG DÍJAZÁSA *
10. AUTOCROSS Junior Országos Bajnokság *
11. Mellékletek: *
2. sz. Melléklet: Pályalicenc *
3. sz. Melléklet: Nevezési lap *
4. sz. Melléklet: AC OB versenyeinek időtervei /ajánlás/ *
5. sz. Melléklet: AC OB besorolási rendje az edzésidők alapján *
6.sz. Melléklet: Rajtrács méretek *1
12. AUTOCROSS II. osztályú, területi kupa versenyeinek alapkiírása 22
1.1. A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség /MNASZ/ 2001. évre kiírja mind egyéni, mind csapatversenyben az AUTOCROSS Országos Bajnokságot /OB/.
Az egyéni versenyek az alábbi divíziókban és géposztályokban kerülnek kiírásra:
AUTOCROSS gépkocsik
- DIV. 1. (itt indulhat a DIV.4. "H" csoport, a nemzeti szabályok szerint)
.
A megengedett korrigált maximális hengerűrtartalom 4000 cm3.
1.2. A jelen szabályzatban jelzett Szabálykönyv /SZK/ megnevezés alatt a MNASZ-nál mindenkor érvényes szabálykönyvet, valamint az MNASZ hivatalos körleveleiben megjelent szabálymódosítások összességét kell érteni.
A jelen Szabályzattól való eltérést, évközi módosítást csak az MNASZ Intéző Bizottsága engedélyezhet.
1.3. A rendező vagy a rendezvényen tisztséget betöltő szövetségi tisztségviselő köteles, a rendezvényen történt személyi sérüléses baleset esetén, a lehető legrövidebb időn belül értesíteni a szakág vezetőjét, a Szövetség Elnökét és Alelnökét.
A bekövetkezett balesetekről a Szövetséget írásban is tájékoztatni kell. Ennek elmulasztása elmarasztalást vonhat maga után.
1.4. A rendezőkre vonatkozó előírásokat megszegő rendezőket az AUTOCROSS Szakági Bizottság /ACB/ a kaució teljes összegéig terjedő pénzbüntetéssel sújthatja.
1.5. Az OB valamennyi versenyére az MNASZ által kiadott Tisztségviselői Igazolványok és Pályabelépők érvényesek és ennek a bajnoki futamok rendezői kötelesek érvényt szerezni.
Nevezési joga van az OB valamennyi versenyére azoknak a sportegyesületeknek, sportkluboknak, szakosztályoknak, stb. /továbbiakban: nevezőknek/, akik az 2001. évre AUTOCROSS szakágra érvényes, I. osztályú, nevezői licenccel rendelkeznek.
A nevező, versenyzőt /versenyzőket/ ill. csapatot nevezhet az itt közöltek figyelembe vételével.
A versenyeken AUTOCROSS jelölésű 2001-re érvényes, A, B, C, licenccel rendelkező versenyzők indulhatnak.
Versenyző lehet, aki a 16. életévét betöltötte és jogosítvánnyal rendelkezik ill. ha nem, akkor alkalmasságát, a szakág által kijelölt szakemberek előtt bizonyította, amit jegyzőkönyvbe foglaltak.
18. év alatti versenyző max. 1600 cm3-es motorral ellátott járművel állhat rajthoz.
A licenc kiadásának feltétele a minimumvizsga letétele vagy a szakágban 2000-ben érvényes licenccel rendelkezés. A minimumvizsga díja: külön főtitkári körlevélként megjelenő díjtáblázat tartalmazza, a továbbiakban: díjtáblázat.
Egy csapat 3 főből áll, divízióktól és géposztályoktól függetlenül, beleértve az junior versenyzőket is.
A csapatversenyben az érintett csapat 2 legjobb versenyzőjének eredménye kerül értékelésre.
A nevezőnek jogában áll az év első versenyének nevezési zárlata előtt:
- év elején lehetőség van több mint 3 versenyző megnevezésére egy csapaton belül
Erről előre írásban kell megállapodást kötniük a versenyzűkkel, s arról az ACB-ot tájékoztatni kell.
(Az olyan nevező, ahol megvan a 3 fő a csapatnevezéshez nem nevezhet idegen nevező versenyzőjével, amennyiben mind a három fő részt vesz a rendezvényen.)
Egy versenyző, csak ugyanannak a csapatnak lehet tagja egész évre vonatkozóan.
A gépkocsinak és a versenyruházatnak meg kell felelni az alábbi technikai előírásoknak.
3.1. Általános technikai előírások
A gépkocsiknak meg kell felelniük a vonatkozó nemzetközi és hazai előírásoknak, valamint érvényes, az MNASZ Technikai Bizottsága által kiállított gépkönyvvel kell rendelkezniük.
A versenyzők gépkocsijukkal, versenyruházatukkal és bukósisakjukkal az érvényes gépkönyv megszerzése érdekében az előirt gépkönyvezési időpontok valamelyikén, vagy a versenyek előtti műszaki és adminisztratív átvételt megelőző gépkönyvezési lehetőségen kell, hogy megjelenjenek.
A gépkönyvezés díja: díjtáblázat.
Nem megfelelően felkészített versenyautóval a megjelenés, ismételt gépkönyvezésre való utasítás díja: díjtáblázat.
Gépkönyvezésre egy nap csak egyszer lehet megjelenni.
A gépkönyvezésen továbbra is bejelölik ill. érvényesítik a váz és motorszámokat.
Az OB-ban résztvevő járművekre az 2001.évben kiadott technikai szabályokban leírt előírások vonatkoznak.
A kiadott hivatalos versenynaptár tartalmazza, s melyek között FIA Közép-Európai Zóna Trófea futammal együtt bonyolítottak is találhatók.
A pálya meg kell hogy feleljen a SZK-ben leírtaknak, valamint az "Autocross és Rallycross pályák biztonsági előírásai" c. kiadványban leírtaknak.
Versenyt rendezni csak olyan pályán lehet, mely rendelkezik az adott évre érvényes, a MNASZ által kiadott pályalicenccel és az abban leírtaknak megfelel.
5.1. A versenypályákra vonatkozó kiegészítő előírások
5.1.1.A versenypálya rajthely kialakításának meg kell felelnie a SZK vonatkozó előírásainak, az alábbi kiegészítésekkel:
- a rajthely szélességének min. 14,5 méternek kell lennie és ezt a méretet az első kanyarig biztosítani kell.
5.1.2. A versenypálya környékén egy megfelelő méretű, a nézők elől elzárt,kerítéssel körülhatárolt depó és melegítőpálya kialakítása, valamint a depó területén
kötelező.
A rendezőnek versenyzőnként 1db versenyző,4 db szerelő,2 db szállító eszköz bejutását kell térítésmentesen biztosítania.
5.1.3. A technikai és adminisztratív átvételre a depó területén vagy annak közvetlen közelében kell megfelelő területet biztosítani, mely fedett, talaja lehetőleg megközelíti a vízszintest. Felszereléséhez biztosítani kell a rendezőknek az előirt tűzoltó készüléket és az adminisztratív átvétel részére megfelelő körülményt /asztal, székek, stb./ A technikai és adminisztratív átvétel területe jól láthatóan körülhatárolt legyen. A rendezőnek biztosítani kell a technikai átvétel időtartama alatt a zavartalan munka feltételeit, tehát nézők és illetéktelen személyek ezen a területen nem tartózkodhatnak.
5.1.4. A pálya olyan szakaszán, ahol a veszély minimálisnak tekinthető meg kell határozni azt a helyet, ahol a versenyzőnek információt nyújtó segítők tartózkodhatnak.
Ez természetesen nem lehet a rajt-, ill. a célvonal bírói területe, valamint olyan terület, ahol a bírói működést akadályozzák, ill. veszélyes terület.
5.1.5. A pályán minden ellenőrző pontra egy sportbírót és - a rendező által biztosított - két segítőt kell állítani.
5.1.6. Az ellenőrző pontokat el kell látni 2db kézi tűzoltó készülékkel /helyettesíti a SZK II.kötet 189.old. 7.2. pontban foglaltakat/.
5.1.7. Az ellenőrző pontokat 1m magas és 2m hosszú szalagkorláttal vagy hasonlóan hatékony berendezéssel - földsánc, stb. - kell megvédeni.
5.1.8. Biztosítani kell, hogy az ellenőrzési pontok és a versenyirányítási hely között telefon vagy URH összeköttetés legyen. A depóbíró és a versenyirányítási hely közötti telefon, vagy URH összeköttetés biztosítása a rendező részéről kötelező.
5.1.9. A rendezőnek biztosítani kell a verseny idejére minimum
5.1.10. A rendezőnek be kell tartania a pályainspektor utasításait. Minden futam után pályakarbantartást
kell végezni. Ez alól az inspektor hozzájárulásával el lehet térni.
5.1.11. Ezen előírások be nem tartása esetén az ACB a teljes kaució mértékéig kiszabható büntetést alkalmazhat a rendezővel szemben
5.1.12. Autocross versenyek versenybírói alaplétszáma:
- technikai felügyelő /csak nemzetközi versenyen kötelező/
- vezetőbíró
- technikai gépátvétel vezetője
- technikai gépátvevő, min. 2 fő
- adminisztratív átvevő , min. 2 fő /gépátvétel után más bírói funkcióba
oszthatók/
- értékelésvezető
- időmérő, körszámoló, min. 2 fő
- /számítógépes/ értékelő 2 fő
- pályabírók vezetője
- rajtoltató- és leintőbíró
- körmutató
- rajtelőkészítő, min. 2 fő
- depóbíró
- depóösszekötő bíró
- pályabírók, /a pálya adottságainak megfelelő létszámban/
Amennyiben a rendező biztosít - minősített - sportbírókat a versenyre, úgy azt a bíróigényen fel kell tüntetni a következő módon:
- minősítése
- autocross-bírói továbbképzésének éve
- funkció, amelyre beosztani kívánják
A Sportbírói Kollégium csak ezen adatok ismeretében tudja működésüket engedélyezni.
A sportbíró igényt a versenykiírással egy időben kell megküldeni és annak tartalmaznia kell a bírói díj fizetésének helyét és időpontját, kétnapos verseny esetén a sportbírók elhelyezésének módját, a szállás helyét és körülményeit. Az ACB a jóváhagyott versenykiírás és bíróigény 1-1 példányát a rendező részére visszaküldi.
Az ACB minden verseny után pontozza a sportbírókat, melyet a Bírói Kollégium részére eljuttat.
Az ACB csak olyan pályán engedélyez versenyt, amely megfelel az előírásoknak, a pálya licenccel rendelkezik és a pályát az ACB által kijelölt személyek, a versenykiírás jóváhagyásra való elküldése előtt legalább két héttel ellenőrizték(pályabejárás), és azt a MNASZ jóváhagyta.
A pályabejárással és jóváhagyással kapcsolatos költségeket a rendező viseli.
A pályalicenc kiadásának díjairól a díjtáblázat rendelkezik.
Az új versenypályákat és ezek minimális sportbíró igényét az ACB erre kijelölt bizottsága vizsgálja felül és a MNASZ engedélyezi.
A versenypályák pályalicencének érvényesítése a pályára tervezett 2001. évi első versenykiírás jóváhagyásakor történik. A pálya homológizációs dokumentumának tartalmát a mellékletben szereplő mintalap tartalmazza.
A versenyt rendezőnek a szükséges dokumentumokat legkésőbb a versenykiírás jóváhagyásával együtt be kell nyújtani az ACB-nak, s melyhez mellékelni kell a jóváhagyási díj befizetésének másolatát, a díj befizetésének hiányában a MNASZ nem hagyja jóvá a pályalicencet. A késedelemért lerovandó büntetés mértéke, függetlenül a késedelem mértékétől: a jóváhagyási díj 100 %-a.
Érvényes pályalicenc hiányában a verseny nem rendezhető meg, az így felmerülő költségek a rendezőt terhelik.
6. A VERSENYEK ÁLTALÁNOS RENDEZÉSI FELTÉTELEI
Az egyes versenyekre szóló versenykiírást a SZK figyelembevételével kell elkészíteni a megfelelő részeire hivatkozva.
Be kell fizetni a versenykiírás jóváhagyási díját - díjtáblázat - az MNASZ Titkárságától igényelt csekken és másolatát az ACB-hoz küldött dokumentumhoz mellékelni kell.
A versenykiírást a dokumentumokkal együtt 2 példányban, a verseny előtt min. 45 nappal:
- pályarajzzal /pályalicenc adataival/
- sportbíró igénnyel
kell az AUTOCROSS Szakági Bizottságnak jóváhagyás végett megküldeni. A 45 napon belüli benyújtás esetén napi 2000.- Ft késedelmi pótlékkal megemelt versenykiírás jóváhagyási díjat kell befizetni.
A verseny előtt 21 napon belül az ACB nem fogad el versenykiírást!
A verseny törlését a szakági bizottság döntése határozza meg.
Az ACB által jóváhagyott versenykiírást a verseny előtt legkésőbb 15 nappal az AUTOCROSS nevezői licenccel rendelkezőknek meg kell küldeni. A kiírásban szükségessé vált változásokat sorszámozott és dátumozott végrehajtási utasításban kell a nevezők tudomására hozni, ezeket a hirdető táblán is ki kell függeszteni.
6.2. A versenyek dokumentumai:
- versenykiírás, /végrehajtási utasítások/
- sportbírói igény
- rendezői létszám és beosztási terv
- a jóváhagyási díj befizetésének igazolása
Az OB valamennyi versenyén célszerű az egyéni nevezési zárlatnak 5 nappal a rendezvény időpontja előtt lennie. A rendező a kiírásban lehetőséget adhat, indokolt esetben, a helyszíni nevezésre,( melynek díja: a nevezési díj )
Az OB valamennyi versenyére a 3.sz. mellékletben megadott egységes elvek alapján szerkesztett nevezési lapot kell alkalmazni.
A versenykiíráshoz csatolt nevezési ívet írógéppel vagy nyomtatott betűkkel, pontosan kitöltve, a versenyző aláírásával, valamint a nevező bélyegző lenyomatával és aláírásával ellátva kell a verseny rendezőjének postán, a megadott nevezési határidő lejártáig visszaküldeni.
A nevező köteles a nevezési íven az adott versenyre megbízott képviselőjét megnevezni, aki a versenyen a nevezőt hivatalosan képviseli.
A nevezési díjat, valamint a biztosítási díját a versenykiírásnak tartalmaznia kell.
S azt a versenyre nevezőknek a rendező részére be kell fizessék.
A versenyre érkezett nevezési íveket köteles a rendező a technikai és adminisztratív gépátvétel idejére, ill. megkezdése előtt a technikai átvételt vezető sportbíró rendelkezésére bocsátani.
Egy versenyző csak egy (azonos géposztályba tartozó) AUTOCROSS autóval, egy AUTOCROSS autóval csak egy versenyző nevezhető.
Az egyéni nevezési díj az OB versenyein: max. 10.000,-Ft (ÁFA-val)
A nevezők a csapatnevezésüket legkésőbb a verseny megkezdése előtt 30 percig tehetik meg a verseny rendezőjének, írásban, a csapattagok nevének és rajtszámának feltüntetésével.
A csapatnevezési díj az OB versenyein: max. 10.000,-Ft (ÁFA-val)
6.3.3. Biztosítás
A biztosítási díjat a verseny kiírásban közölni kell és azt a nevezési díjjal együtt kell befizetni, s a rendező felé igazolni.
A rendező a biztosítás díjának kifizetését a versenyzőktől átvállalhatja.
6.4. Hivatalos jelzések , reklámok a versenyautókon
A rendező köteles a versennyel kapcsolatban megjelenő összes dokumentumon, információs-, reklám anyagon, stb. az MNASZ hivatalos emblémáját jól látható módon elhelyezni. A rendező az esemény teljes időtartama alatt köteles a pálya területén, a reklámoktól elkülönítetten, az MNASZ zászlaját elhelyezni.
A rendező köteles a rendezvényen az MNASZ által előírt - központi- sponzor zászlóját, molinóját jól látható módon elhelyezni.
A bajnoki évad előtt az ACB határozza meg a versenyzők éves rajtszámát.
A versenyzők a rajtszámot a gépkönyvük érvényesítésekor vehetik át a technikai átvevőktől.
A bajnokság valamennyi versenyén az ACB által kiadott rajtszámok használata kötelező, amelyről a reklámfelirat nem távolítható el. Amennyiben egy versenyzőt a verseny bármely pillanatában csonkított vagy nem az előírt rajtszámok viselésén érik, úgy a sportfelügyelő/k/ pénzbírsággal sújtják.
A rajtszám méretei:
DIV 1:
A rajtszámnak fehér alapon feketének kell lennie. Fehér autók esetén, egy 5cm széles fekete csíkkal kell körülvenni a fehér hátteret. A fehér háttérnek legalább 50cm szélesnek és 38cm magasnak kell lennie. A fehér háttér felett, megegyező szélességben a háttérrel, 12cm magas helyet kell hagyni a kötelező hirdetésnek. A számoknak legalább 28cm magasnak kell lenniük. Minden autón lennie kell rajtszámnak, mindkét első ajtón, valamint a tetőn. A két első ajtón és a hátsó ablakokon fel kell tüntetni a versenyző nevét 6-10cm magas karakterekkel, valamint a nemzeti zászlót.
Div.3:
A rajtszámot versenykocsi középső részén, annak két oldalán a függőlegeshez közel eső felületen, valamint a tetőtáblán jól láthatóan kell elhelyezni.
Tilos használni minden olyan számot, amely ezekkel összetéveszthető. A tetőn lévő számot nem éles szélű táblára kell rögzíteni, az autó középvonalában. A táblának 24x35 cm-nek kell lennie. A számnak 18 cm magas és 4 cm vastag vonalból kell állnia.
A minden versenyautó karosszériáján, jobb és bal oldalon, fel kell tüntetni a versenyző nevét fehér karakterekkel, 6-10 cm magas betűkkel, valamint a nemzeti zászlót.
Amennyiben a futam során a rajtszám olvashatatlanná válik, a következő futam megkezdése előtt a versenyző köteles azokat olvashatóvá tenni.
A versenyjárműveken elhelyezhető reklámok:
- az egyes versenyek rendezői max. 3 db reklám viselését írhatják elő a részt vevőknek, amelyek összfelülete nem haladhatja meg a 0,5 négyzetmétert és azok előírt elhelyezése nem lehet a rajtszám 10 cm-es körzetében.
A rendezői reklám megváltható 10.000,-Ft-tal, amit a rendező részére kell befizetni.
6.5. Az MNASZ média jogaira vonatkozó szabályok
A Magyar Nemzeti Autósport Szövetség által kiírt bajnokságok, kupák és trófeák valamennyi eseményén, - és ezen események keretében zajló bármely betétprogramokon - a nyilvános bemutatásra, illetve kereskedelmi értékesítésre szolgáló mozgófilm, videó és televíziós felvételek készítésének, valamint ezeken a rendezvényeken készített sportfotók közzétételének és értékesítésének joga az ide vonatkozó mindenkor érvényes FIA előírások figyelembe vétele mellett, egyedül és kizárólag a Magyar Nemzeti Autósport Szövetséget illeti.
Ezeken az eseményeken, - és ezen események keretében zajló betét-programokon - nyilvános bemutatásra, illetve kereskedelmi értékesítésre szolgáló mozgófilm, videó és televíziós felvételek, valamint sportfotók készítésére engedélyt csak az MNASZ, vagy az általa által megjelölt és felhatalmazott szervezet adhat ki.
Az MNASZ 2001. évben a szakágain keresztül a versenynaptárában szereplő sport-események rendezőit hatalmazza fel és jelöli ki az engedélyek kiadására.
6.6. Gépkönyvezés, technikai és adminisztratív átvétel
Helyét és idejét a versenykiírás tartalmazza.
A versenyek edzése előtt gépkönyvezési lehetőséget kell biztosítani és technikai valamint adminisztratív átvételt kell tartani. A gépkönyvezési lehetőség időpontját úgy kell meghatározni, hogy az a technikai átvételi időpont előtt legyen.
Az 1. OB futam esetében a gépkönyvezést az edzést megelőző napon, a 2-3. OB futam esetén lehetőség szerint az előző napon - a gépkönyvezendő autók számának figyelembe vételével - kell megtartani!
A versenyző kizárás terhe mellett köteles a technikai és adminisztratív átvétel megkezdése előtt a technikai gépátvétel vezetőjének minden olyan fontosabb műszaki változást jelenteni, amely a gépkönyvezési állapottól eltér /pl. fődarab cserék, futómű-, fékrendszer- vagy váz átalakítás, stb./
A kiirt gépátvételi időpont vége után még 1 óráig a versenygépet 5.000,-Ft pénzbüntetés mellett lehet átvenni. Nagyobb késés esetén az átvételről vagy át nem vételről, vagy nagyobb pénzbüntetés melletti átvételről a verseny felügyelője /testülete/ dönt, de a büntetés megfizetése kötelező.
Azok a versenyzők, akik az előirt időben az átvételeken nem jelennek meg, nem vehetnek részt az edzésen és versenyen.
A rendező az OB versenyének hivatalos időtartamára csak olyan betétprogramokat szervezhet, amelyeket az ACB előzetesen jóváhagyott.
A betétprogramok leírását és időtervét a versenykiírással azonos időben kell az ACB-nak jóváhagyásra megküldeni.
7. A BAJNOKSÁG VERSENYEINEK LEBONYOLÍTÁSA
A versenyek egy- ill. kétnaposak lehetnek. A gépátvétel és az edzés, valamint a verseny időpontjának meghatározása a rendező egyesület joga, azonban az ACB a 4. sz mellékletben javaslatot tesz a lebonyolítás időtervére vonatkozóan.
Két hivatalos mért edzés biztosítása kötelező. Az edzésfutamokon létszámtól függően 4-6 autó lehet egyszerre a pályán, a hirdetőtáblára kifüggesztett besorolás szerint, a táv 5 kör.
A két edzés legjobb körideje határozza meg a versenyző első futam beli rajtpozícióját.
Mindegyik versenyzőnek kötelező legalább 1 mért kört teljesíteni az edzések során.
Ennek nem teljesítése esetén a versenyző nem indulhat a versenyen!
A különböző divíziók autói nem futhatnak együtt.
A verseny előtt valamennyi versenyzőnek kötelező részt vennie a versenyzői eligazításon, a részvételt a jelenléti ív aláírásával is igazolni kell.
Távolmaradás esetén 2.000,-Ft büntetést kell befizetni az ACB részére.
Egynapos verseny esetén a délelőtti edzés befejezése és a verseny kezdete között legalább 1/2 órás pihenőt kell biztosítani. Ha a verseny kétnapos, úgy a második napon a versenyt megelőzően a versenybe, ill. az előfutamokba jutottak részére, nem kötelezően - max. 3 körös - szabad edzési lehetőséget célszerű biztosítani.
Az edzés ill. a verseny nem lehet olyan délutáni időpontra beállítva, amely a látási viszonyokat a késői befejezés miatt zavarhatja.
Az elő- és a döntő futamok körszáma a pálya hosszától függően kerül megállapításra, de az előfutamok távjának 3-5 km közé kell esni, és 5-7 km közé a döntő futamoknak. (általában: előfutam 5-6 kör; döntő 7-8 kör).
Selejtezők és döntők általános szabályai
A DIV 1-ben a 2 kerék és 4 kerék hajtású autók együtt futnak.
Az "A" selejtezőbe a besorolás az edzés eredmény alapján történik. A "B" selejtezőkbe az "A" helyezései alapján, míg a "C"-be a "B" helyezései alapján sorolják a versenyzőket.
A selejtezők és a döntők rajtrácsai 10 autóból állnak, 4 sorban, 3-2-3-2 alakzatban. A legjobb versenyző választja meg a pole pozíciót. A második legjobb választhat a fennmaradó helyek között stb. Ez a választási lehetőség a 2., 3., és 4. sorra is vonatkozik, de sort változtatni nem lehet.
A rajtrács helyeket a földön kell jelölni. A soroknak min. 8m távolságra kell lenniük. (LÁSD 6.SZ.MELLÉKLET)
Selejtezők
Minden géposztályban három selejtezőnek kell lennie.
A selejtezők összetételét az alábbiak szerint kell meghatározni:
Az edzés és a selejtező futamok után elkészítik a versenyzők listáját, az elsőtől az utolsó helyezettig. Ez a következő besorolás alapja.
Az indulókat max 1 autónyi különbséggel, lehetőleg azonos számú csoportokra kell osztani. Egy csoportban a max. indulók száma 10 lehet.
A versenyzők a következőképpen kvalifikálják magukat a futamokba:
A nem megjelent autó helye üresen marad. A rajtrácsot fel kell tüntetni a hivatalos hirdető táblán, legalább 30 perccel a selejtező futam rajtja előtt.
Minden futamban, a versenyzőket a teljesített körök száma alapján értékelik. Azoknál a versenyzőknél, akik azonos számú kört teljesítettek, a célvonalon történő áthaladási idő a döntő. Az első helyezett versenyző 1 pontot, a második 2 pontot, a harmadik 3 pontot kap stb., ha legalább 1 teljes kört megtettek. Azok a versenyzők, akik rajtolnak, de nem teljesítenek egy teljes kört, 12 pontot kapnak.
( Rajtolni" azt jelenti, hogy az autó megjelenik a rajtrácson versenykész állapotban, és saját motorerejéből, külső segítség nélkül rajtol). Azok a versenyzők, akik nem rajtolnak,vagy nem állnak rajthoz, nem értékelhetők.
Csak azok a versenyzők indulhatnak az "A" és "B" döntőkben, akik 2 futamot értékelhetően teljesítettek.
Mindezek a Parc Fermé szabályok betartása mellett érvényesek.
Az "A" döntő futamból kizárt versenyző a 10. helyért járó pontot kapja.
7.3. Döntő futamok
A végső sorrendet a döntőben elért eredmény adja.
A döntő futam/ok/ résztvevői kötelesek - a leintés után - a rendezők által kijelölt és biztosított Parc Fermé területre elhelyezni autóikat /az I-III. helyezettek a tiszteletkör után/. A Parc Fermé időtartamát a verseny vezetőbírója határozza meg.
Ha valamelyik versenyző nem áll rajthoz a döntőben, a Parc Fermébe állás akkor is kötelező!
A rajtfelállási sorrend megállapítása az előfutamokra a 7.2. pontban leírtak alapján történik.
A döntő rajtfelállása az előfutamokban elért eredmény alapján történik.
7.4.1. A géptároló helyről a megfelelő sorrendben egyenként kell a rajtvonalra beengedni a versenyzőket. A rajthoz bevonuló versenyzők a szerelőket a versenyautón nem szállíthatják.
Szükség esetén a vezetőbíró a rajtrácson álló mezőnynek az előfutamokban is próbakörre adhat engedélyt.
A rajthoz felállt versenyzőknek jól láthatóan - táblán - be kell mutatni, hogy hány körös a futam távja.
7.4.2. Az indítás fényjelző készülékkel vagy zászlóval történhet.
A fényjelző készülék működése: a rajt előtti 10 másodpercet táblán mutatják be a versenyzőknek, kb. 10 mp múlva felvillan a piros lámpa.
A rajt pillanatát a piros lámpa felvillanása jelzi.
Zászlós indításnál az indítójel megadása - a zászló lecsapása - előtt táblán be kell mutatni az utolsó 10 mp-et.
7.4.3. Hibás rajt esetén a vezetőbíró új rajtot rendel el.
Ha egy versenyző másodszor is hibásan rajtol, kizárják az adott futamból.
A rajt visszaintése - a vezetőbíró rádión történő utasításával és a rajthelynél feltartott piros zászló jelzésével egy időben - az összes pályaellenőri pontokon a piros zászló bemutatásával történik.
A kizárt ill. kiállni nem tudó versenyző helyét üresen kell hagyni.
7.4.4. Ha a rajtolás előtt valamelyik versenyzőnek leállt a motorja vagy bármely okból nem tud elrajtolni és ezt karfelemeléssel jelzi, további 1-1 perc, de összesen max. 2 perc engedélyezhető.
A futam folyamán a célvonalnál az élen haladó versenyzőtől kezdve folyamatosan be kell mutatni mindegyik versenyzőnek, hogy a futam távjából még hány kör van hátra.
7.4.5. Egyéb előírások
A verseny /edzés/ közben a pálya bármilyen okból történő elhagyása esetén:
- ha nem az elhagyás helyén ill. az elhagyás elôtti pályaszakaszon tér vissza
és ebből jogtalan előnyt szerez a versenyző,
kizárják az adott futamból.
Kivéve:
- ha az elhagyás helyén való visszatérést a pálya adottsága nem teszi lehe-
tővé,
- ha a pálya elhagyása közben a pálya szélét jelölő karót nem kerülte kívülről
a versenyző,
- ha a pályabíró jelentés alapján kiderül, hogy a pálya elhagyása nem juttatta
jogtalan előnyhöz a versenyzőt.
Menetiránnyal szemben tartósan haladni kizárás terhe mellett tilos!
A menetirány betartása a vontató és karbantartó járművekre is kötelező, ezért a rendezőnek kötelessége ezen járművek vezetőit erről felelősséggel kioktatni.
Idegen segítség igénybevétele kizárás terhe mellett tilos. A járművet a versenyzőn és a hivatalos sportbírón kívül senki sem érintheti.
A gépkocsival a célvonalon értékelhetően áthaladni csak saját erővel lehet. Tilos a járművet a pályán tolni. A vezetőbírónak jogában áll a szándékosnak ítélt ütközés vagy egyéb szabálytalan magatartás esetén az utolsó figyelmeztetés zászlójelzését vagy a szabálytalanság mértékétől függően az azonnali kizárást alkalmazni. Továbbá jogában áll a versenyzőt, társait, nézőket és ezek biztonságát veszélyeztető mértékben megrongálódott versenyautót, a depóba irányítani.
A versenybirok zászlójelzéseinek figyelembevétele, minden versenyző részére, kizárás terhe mellett kötelező!
Verseny közben a bukósisak levétele az adott futam folytatását nem teszi lehetővé.
A versenyző köteles biztonságos helyen, a versenygépkocsi közelében maradni.
A verseny vezetőbírójának előre nem látható és bekövetkezett okok esetén jogában áll:
- a futamot elhalasztani
- a körök számát megváltoztatni
A futam leinthető vagy elhalasztható /megszakítható/, ha a pályát reálisan teljesíteni nem lehet, vagy időjárási helyzet /pl. villámlás/, egyéb esemény /pl. baleset/ közvetlen veszélyt jelenthet.
Abban az esetben, ha a futam leállítása a táv 75%-nak teljesítése után történik, úgy a futamot értékelni kell.
Piros zászlóval leállított futam a vezetőbíró döntése alapján megismételhető.
Ha baleset miatt kell a futamot lleállítani, az új rajt felállásnál előnyben kell részesíteni azokat a versenyzőket,akik elrajtoltak,azokkal szemben,
akik nem rajtoltak el.
Egy baleset miatt leállított, megismételt futamra az időtervben következő futam után kerül sor.
A futam/ok/ elhalasztását vagy a körszámok megváltoztatását a résztvevő nevezők vezetőivel időben közölni kell.
Abban az esetben, ha a teljes verseny elmarad a versennyel kapcsolatos összes döntés és értékelés az ACB véleménye és/vagy döntése alapján történik.
A futamokat leintik, amikor az élen haladó versenyző áthalad a célvonalon, a futamra előírt táv /körszám/ megtétele után.
Ezután a célvonalon áthaladó valamennyi versenyző leintésre kerül, függetlenül az általuk megtett körszámtól.
A verseny leállítása a felügyelők többségi szavazat alapján történik, vagy a versenyigazgató döntése alapján. A verseny leállítására használt jelzések a következők lehetnek:
Ha a verseny végét jelző jelet előbb alkalmazzák, mielőtt az élen lévő autó teljesítené az előírt körszámot, a felügyelők elrendelhetik az újraindítást. Ha a verseny végét jelző jel késik (több kört futnak az előírtnál), az értékelést a kiírás szerinti körszám alapján és az akkori sorrendben kell elvégezni, kivéve, ha a versenykiírásban más szerepel.
A leintés után elvonuló versenyzők a szerelőket a versenyautón nem szállíthatják.
A tiszteletkőr alatt a versenygépkocsit csak a versenyző vezetheti, és azon más személy nem tartózkodhat.
A döntőkbe bejutott versenyzők számára kötelező a Park Fermé-be állás.
Azt a versenyzőt, aki a leintés után a legrövidebb időn belül nem áll be a Park Fermé-be /kivétel tiszteletkört futók,és a "B" döntőből az "A" döntőbe felkerülő versenyzők/, kizárják a versenyből.
Amennyiben a Park Fermé területe a rendezvényen résztvevő különböző divíziók és géposztályok versenyautóinak közös, a Park Fermé csak az utolsó futamot követő óvási határidő lejárta után oldható fel.
Minden futam az első helyezett célvonalon történt áthaladása és leintése után 2 perc elteltével lezárul.
A versenyben részt vevő összes versenyző, DIV 1-ben abszolút és 2 kerék hajtás szerint, DIV 3-ban géposztályonként értékelésre kerül.
A DIV 1-ben a meghajtás szerinti díjazás csak akkor áll fenn, ha a 2 kerék hajtású csoportban az indulók száma eléri,vagy meghaladja az 5 főt! Kevesebb induló esetén csak abszolút értékelés van.
7.7.1. Az értékelés menete
Egyes futamokban azok kerülnek értékelésre befutási sorrendben, akik az előirt távot teljesítették.
Körhátrányba került ill. a futamot be nem fejező versenyzők között a teljesített körök száma, ha ez azonos a rövidebb idő dönt.
Az egy kört sem teljesítő versenyző az adott futam utolsó helyezettje.
Ha az új rajtnál egy vagy több versenyző nem tud rajthoz állni, akkor értékelésüket annak alapján kell elvégezni,hogy rajtoltak,de egy kört sem teljesítettek
Az előfutamok eredményei alapján, a döntőbe nem került versenyzők is kapnak bajnoki pontokat, amennyiben az előfutamokat értékelhetően fejezték be.
Bajnoki pontot a versenyzők az alábbiak szerint kapnak:
2. helyezett 17 pont 10. helyezett 7 pont
3. helyezett 15 pont 11. helyezett 6 pont
4. helyezett 13 pont 12. helyezett 5 pont
5. helyezett 12 pont 13. helyezett 4 pont
6. helyezett 11 pont 14. helyezett 3 pont
7. helyezett 10 pont 15. helyezett 2 pont
8. helyezett 9 pont 16-18. helyezett 1 pont
7.7.2. A bajnoki csapatverseny értékelése
Az egyes csapatok által szerzett pont a két legjobb csapattag géposztály abszolút sorrendben elért helyezési számainak összege.
Egy-egy bajnoki futamon a csapatverseny csak akkor kerül értékelésre, ha legalább három csapat nevezett.
A csapatok az alábbiak szerint kapnak bajnoki pontot:
2. helyezett 6 pont
3. helyezett 4 pont
4. helyezett 3 pont
5. helyezett 2 pont
6. helyezett 1 pont
A csapatverseny győztese a legkevesebb pontot szerzett csapat, a többiek növekvő sorrendben következnek.
Holtverseny esetén a csapat harmadik tagjának jobb eredménye, majd a csapattagok több jobb eredménye számit.
7.8. Eredménykifüggesztés, óvás
A rendezőnek a versenykiírásban ismertetni kell, hogy az ideiglenes eredménylistát mikor és hol függesztik ki. Az ideiglenes eredménylista kifüggesztésétől számítva 30 perc az óvási idő.
Az értékelés ill. szabálytalanság elleni óvást a SZK-ben leírtak szerint lehet benyújtani.
A technikai óvásokra is a SZK-ben leírtak az irányadók.
Technikai óvást a technikai átvételtől az óvási idő lejártáig lehet benyújtani.
A nevezők, ha a verseny során /futamokon/ szabálytalanság történik, az ezzel kapcsolatos észrevételeiket az eset után azonnal leadhatják írásban.
A versenyzőket a verseny tartama alatt csak a nevező meghatalmazottja képviselheti. A versenyző saját személyében, észrevétele vagy óvása ügyében nem járhat el.
Minden óvást írásban, nevezői aláírással és az óvási díj egyidejű befizetésével lehet megtenni.
Amennyiben az óvott eseményről videó felvétel áll rendelkezésre, a felügyelő(k)nek jogában áll a döntés meghozatalában azt felhasználni.
Az óvási díj:
- technikai kérdésekben: díjtáblázat.
A versenykiírásban a rendező egyesület köteles meghatározni a tiszteletdíjazás formáját.
A DIV 1.-ben abszolút ill.2 kerék hajtású autók , a DIV 3. géposztályok és a csapat, 1-3. helyezettjének díjazása kötelező a verseny rangjához illő tiszteletdíjakkal.
A DIV 1-ben a meghajtás szerinti díjazás csak akkor áll fenn, ha a 2 kerék hajtású csoportban az indulók száma eléri,vagy meghaladja az 5 főt! Kevesebb induló esetén csak abszolút díjazás van.
Összevont OB és Zóna verseny rendezése esetén a rendezőnek mindkét eseményt külön-külön díjaznia kell.
A zóna díjazásnál DIV 1-ben csak abszolút díjazás van!
A rendező a résztvevőknek pénzdíjazást is kiírhat.
A verseny rendezője lehetőség szerint gondoskodjon arról, hogy az első három helyezett babérkoszorú díjazásban is részesüljön.
A verseny díjkiosztóját az utolsó futam győztes versenyzőjének leintése után 15 percen belül le kell bonyolítani kivéve, ha bármelyik nevező - 3 percen belül - szóban óvási szándékot jelent be!
A verseny rendezője köteles a verseny után az értékelőktől kapott hivatalos eredménylistát sokszorosítani és legkésőbb 48 órán belül elküldeni az:
- MNASZ Autocross Szakági Bizottságának
- A versenyen résztvevő Nevezőknek.
Zóna Trófea futam esetén a rendező köteles, vagy a verseny befejeztével, vagy az azt követő 10 napon belül a résztvevő külföldi versenyzőknek a vonatkozó Zóna Trófea eredményeket megküldeni.
8. AZ ÉVES BAJNOKSÁG ÉRTÉKELÉSE
Az egyes OB versenyeken szerzett pontok alapján történik.
A DIV 1. géposztály értékelésben legtöbb pontot szerzett versenyző a Magyar Köztársaság Autocross Bajnoka a DIV 1-ben illetve DIV 1. 2 kerék hajtású csoportban.
8.2. DIV 3. géposztály értékelés
A géposztály értékelésben a legtöbb pontot szerzett versenyző a Magyar Köztársaság Autocross Bajnoka DIV 3. az 1. géposztályban ill. a 2. géposztályban címet nyeri el.
Ha valamelyik divízióban , géposztályban ill. csoportban 5 főnél kevesebb versenyző indul a versenyek 50%-án, a legtöbb pontot szerzett versenyző a “Magyar Köztársaság Legeredményesebb Versenyzője” címet nyeri el az adott divízióban ill. géposztályban vagy csoportban.
Holtverseny esetén a több jobb helyezés számít,beleértve a minuszolt versenyeket is. Amennyiben a holtverseny továbbra is fennáll, a versenyzők azonos helyezettek.
/Ha a holtverseny díjazott helyen áll fenn, külön-külön kapnak tiszteletdíjat a versenyzők és az összeadott pénzdíjat megosztják közöttük/.
A bajnokság értékelése a megrendezésre került versenyek számának figyelembevételével történik, az alábbiak szerint:
legalább 7 futam esetén összes eredmény mínusz 1 legrosszabb
Az a verseny is minuszolható, ahol a versenyző nem állt rajthoz.
A versenyből való kizárás nem minuszolható!.
A csapatsorrend megállapítása az Országos Bajnokság versenyein szerzett csapatbajnoki pontok összesítése alapján történik.
A csapatversenynél is az egyéni versenyre vonatkozó minuszolás alkalmazandó.
A legtöbb pontot szerzett csapat az első. Pontegyenlőség esetén az egyéni holtversenyre érvényes szabályokat kell alkalmazni.
Az éves értékelésben az első helyen végzett csapat elnyeri a Magyar Köztársaság Autocross Csapatbajnoka címet.
A csapatbajnokságban legalább öt induló csapat szükséges az 1-3. helyezés kiadásához, kevesebb induló esetén a díjak száma arányosan csökken (4 induló: 1-2 helyezett; 3 induló: csak 1. helyezett, ennél kevesebb induló esetén a csapatverseny nem kerül kiértékelésre).
Tiszteletdíjazás: - DIV 1. 2 kerék hajtás ill.abszolút - 1-3 helyezett
- DIV 3. 1. ill. 2. géposztály - 1-3. helyezett
- csapat - 1-3. helyezett
10. AUTOCROSS Junior Országos Bajnokság
AUTOCROSS
JUNIOR ORSZÁGOS BAJNOKSÁG
2001. ÉVI KIÍRÁSA
1. ÁLTALÁNOS SZABÁLYOK
A Junior OB-ban géposztály beosztás nincs.
1.2. Megegyezik az OBSZ-ban leírtakkal.
2. RÉSZTVEVŐK
Részt vehetnek a szakág által, a minimum vizsgát követően kiadott AUTOCROSS UTÁNPÓTLÁS -”UC”- licenccel rendelkező versenyzők.
Ez a licenc más szakágban való versenyzésre nem jogosít.
Versenyzők: versenyző lehet az a 10-18 életév közötti fiatal, aki alkalmasságát a szakág által kijelölt szakemberek előtt bizonyította, amit jegyzőkönyvbe foglaltak.
16. életévtől lehetőség van a felnőtt DIV3/1600ccm géposztályban való indulásra.
A 11. év alatti versenyzők a Zóna Trófea versenyében nem értékelhetők, illetve külföldön nem indulhatnak.
A korhatár elbírálásánál a betöltés éve a mérvadó.
A minimumvizsga díja: díjtáblázat.
A Junior OB-ban indulók az MNASZ Technikai Bizottsága által kiállított gépkönyvvel rendelkező cross-autóval állhatnak rajthoz.
3. VERSENYJÁRMŰVEK
A gépkocsinak és a versenyruházatnak meg kell felelni az alábbi technikai előírásoknak:
3.1. Általános előírások
A gépkocsiknak meg kell felelni az FIA J függelék 279 pontjában leírtaknak a 3.2.pont alatti módosításokkal.
A versenyzők gépkocsijukkal, versenyruházatukkal és bukósisakjukkal az érvényes technikai jóváhagyás megszerzése érdekében az előirt időpontok valamelyikén, vagy a versenyek előtti technikai és adminisztratív átvételt megelőző átvételi lehetőségen kell, hogy megjelenjenek.
Gépkönyvezésre egy nap csak egyszer lehet megjelenni. A gépkönyvezésen továbbra is bejelölik ill. érvényesítik a váz és motorszámokat.
3.2. Speciális előírások
A JOB-ban résztvevő járművekre az MNASZ Technikai Bizottsággal előzetesen egyeztetett előírások vonatkoznak az alábbi kiegészítésekkel:
-Motor: a versenyautók motorja maximum 600 cm3-es, feltöltő nélküli
- Tank: FIA FT3 biztonsági tank NEM kötelező
- Súly: 2 kerék hajtás esetén: 390 kg
4 kerék hajtás esetén: 420 kg
- Tető: merev tetőlemez kötelező
- Ruházat: tűzálló ruha ajánlott
- Biztonsági öv: 6 pontos öv NEM kötelező, de ajánlott
4. JUNIOR OB VERSENYEK
Az AUTOCROSS Országos Bajnoki eseményekkel egy időben.
5. VERSENYPÁLYÁK, OBSZ szerint.
6. A VERSENYEK ÁLTALÁNOS RENDEZÉSI FELTÉTELEI,
OBSZ szerint.
6.1. Nevezés és biztosítás
A versenykiíráshoz csatolt nevezési ívet írógéppel vagy nyomtatott betűkkel, pontosan kitöltve, a versenyző aláírásával, valamint az egyesületi bélyegző lenyomatával és az SE elnök vagy szakosztályvezető aláírásával ellátva kell a verseny rendezőjének postán a megadott nevezési határidő lejártáig visszaküldeni.
Amennyiben a rendező a biztosítási díjat a versenyen résztvevőkkel kívánja befizettetni, úgy annak összegét a versenykiírásnak tartalmaznia kell. S azt a versenyre nevezőknek a rendező részére be kell fizessék.
A Junior OB-ban versenyzőknek a nevezési díj: 5000,-Ft
6.2. Hivatalos jelzések, reklámok
Megegyezik az OBSz-ben leírtakkal (6.4. DIV 3. előírásai)
6.3. Gépkönyvezés, technikai és adminisztratív átvétel
Helyét és idejét a versenykiírás tartalmazza.
A versenyző kizárás terhe mellett köteles a technikai és adminisztratív átvétel megkezdése előtt a technikai gépátvétel vezetőjének minden olyan fontosabb műszaki változást jelenteni, amely a technikai jóváhagyási állapottól eltér /pl. fődarab cserék, futómű átalakítás, fékrendszer vagy váz átalakítás, stb./
7. Junior OB VERSENYEK LEBONYOLÍTÁSA, OBSZ 7. pont szerint.
7.1. Futamok
Megegyezik az OBSz-ben leírtakkal.
A futamok távja 3-4000m, a döntők távja 4-5000 m.
Pontozás az OBSz 7.7.1. pont szerint.
7.2. A versenyek díjazása
A Junior OB 1-3. helyezettjének díjazása a verseny rangjához illő tiszteletdíjakkal történik.
8. A Junior OB értékelése
Az egyes versenyeken szerzett pontok alapján történik. A Junior OB-ban I. helyezést szerzett versenyző a Magyar Köztársaság Junior Autocross Bajnoka címet nyeri el.
Holtverseny esetén a több jobb helyezés számít,beleértve a minuszolt versenyeket is. Amennyiben a holtverseny továbbra is fennáll, a versenyzők azonos helyezettek.
/Ha a holtverseny díjazott helyen áll fenn, külön-külön kapnak tiszteletdíjat a versenyzők és az összeadott pénzdíjat megosztják közöttük/.
A bajnokság értékelése a megrendezésre került versenyek számának figyelembevételével történik, az alábbiak szerint:
legalább 7 futam esetén összes eredmény mínusz 1 legrosszabb
Az a verseny is minuszolható, ahol a versenyző nem állt rajthoz.
A versenyből való kizárás nem minuszolható!
9. AZ ÉVES DÍJAZÁS
Tiszteletdíjazás: 1-3. helyezett részére.
A JOB-ban az 1-3. helyezés akkor kerül kiadásra, ha a versenyek legalább 75%-án min. 5 induló van. Kevesebb induló esetén a kiadásra kerülő díjak száma arányosan csökken. /4 induló: 1-2 hely, 3 induló: csak 1.hely, ez alatt nem kerül kiértékelésre/
Budapest, 2001. január 1.
Botka Endre sk.
szakágvezető
1. sz. Melléklet: Autocross versenykiírás minta
AUTOCROSS versenykiírás
A verseny neve: AUTOCROSS Országos Bajnokság .............. futama
/a(z)................................................................ kupáért/
- helye: ...................................................................
- ideje: 2001. ....................................
A verseny rendezője: ...................................................................................
- címe: ......................................................................................
Tel./fax száma: .............................................................
Versenyiroda címe: .......................................................................................
Tel./fax száma: ..............................................................
Nevezési zárlat: 2001. ...............................nap 24. óra (postabélyegző kelte)
/helyszíni nevezés: van - nincs/
Szervező Bizottság elnöke: .............................................................................
A verseny tisztségviselői:
Sportfelügyelő(k): ....................................................................
Vezetőbíró: ....................................................................
Technikai gépátvétel vezető:.................................................................
Értékelés vezető: ....................................................................
Pályabírók vezetője: ....................................................................
Gépkönyvezés helye: .......................................................................................
- ideje: 2001............................................................
Technikai átvétel helye: ....................................................................................
- ideje: 2001............................................................
Adminisztratív átvétel helye: .............................................................................
- ideje: 2001............................................................
Edzések:
Szabadedzés: ...................................................................
Időmérő edzés:..................................................................
Versenyzők eligazításának helye: ...............................................
- ideje: 2001............................................................
Verseny kezdete: 2001...............................................................óra
Döntők tervezett kezdési időpontja: ...........................................óra
Parc Fermé: a döntő futam leintése után ..................................perc
Ideiglenes eredménylista kifüggesztésének helye:
...........................................................................................................
- ideje: ..........................................................................
Óvási idő: 30 perc.
Eredményhirdetés helye: .....................................................................................
- ideje: a döntők lefutása után 5 perccel.
Díjkiosztó helye: ...................................................................................................
- ideje: 2001 ...............................................
A verseny résztvevői:
Nevezés: a versenykiíráshoz csatolt nevezési ívet írógéppel, vagy nyomtatott nagybetűkkel pontosan kitöltve kell eljuttatni a nevező és a versenyző aláírásával, valamint nevező bélyegzőlenyomatával és megbízottjának aláírásával ellátva kell eljuttatni a verseny rendezőjének.
Egyéni nevezési díj: ...................................Ft.
Csapatnevezési díj: ....................................Ft.
Biztosítás: ...................................................Ft.
Futamok távja: Előfutamok: ..............kör Döntők: .........................
A verseny díjazása: - DIV 1: ........................... DIV 3. géposztály: ...........................
- Csapat: ................................................
Jogfenntartás és az indulók felelôssége: a rendező fenntartja magának azt a jogot, hogy a SzK megfelelő rendelkezéseit kivéve a jelen kiírás előírásait megváltoztassa.
Ebben az esetben a bekövetkezett változásokról a résztvevőket dátummal ellátott, számozott végrehajtási utasítással tájékoztassák.
A rendező fenntartja magának azt a jogot, hogy a versenyen résztvevő autókra ....... db reklámhordozót elhelyez.
A résztvevők a nevezési ív aláírásával alávetik magukat a versenykiírás, a végrehajtási utasítás valamint a FIA és az MNASZ vonatkozó előírásainak.
Versenyzők a nevezési ív aláírásával kijelentik, hogy a rendezővel szemben kártérítési igényt nem támasztanak, ill. kártérítési igényükről lemondanak.
Dátum: 2001...............................................
Rendező aláírása, bélyegző lenyomata.
Jóváhagyta: Az MNASZ AUTOCROSS Szakági Bizottsága .................. számon.
Dátum, aláírás, bélyegzőlenyomat,
PÁLYALICENC
A pálya tulajdonosa: .............................................................................................
- címe: ..................................................................................................................
A verseny rendezője: ...........................................................................................
- címe: .......................................................................................................
- telefon: ...................................................
A verseny titkára: .................................................................................................
A pálya hossza: .................................................. m
szélessége: .............. - .......................... m
szintkülönbség: ..................................... m
talaja: .......................................................................
iránya: az óramutató járásával ................................
Pályabírók száma: ............ fő
Minimális rendezői létszám: ............ fő
Hatósági rendfenntartó: ............ fő
Rádió szükséglet: ............ db
Mentő szükséglet: ............ db
A pályalicenc melléklete: 1 db pályarajz
A rendező büntetőjogi felelőssége tudatában kijelenti, hogy a pályán alkalmazott biztonsági berendezések megfelelnek az FIA előirásainak.
Rendező aláirása rendező pecsét
Érvényessége: Országos Bajnoki versenyek lebonyolítására: 2001. évben.
Budapest, 2001. ...............................................
MNASZ főtitkár
3. sz. Melléklet: Nevezési lap
AUTOCROSS ORSZÁGOS BAJNOKSÁG
Nevezési lap
A verseny neve: ..................................................................................................
Helyszíne: ...................................................... Időpontja: ..................................
Rendező postacíme: ..........................................................................................
Tel./ fax. : .........................................................
Rajtszám: .................. DIV 3.* DIV 1.* Junior*
Nevező: | Versenyző: | |
Név: | ||
Cím: | ||
Telefon: | ||
Licenc száma |
A nevező által megbízott képviselő neve: .......................................................
A versenygépkocsi adatai:
Gyártmány: | Motor típusa: |
Űrtartalom: | Hajtott kerekek száma: |
Alulírottak aláírásunkkal igazoljuk, hogy a MNASZ AUTOCROSS alapkiírásában és a versenykiírásban foglalt feltételeket, előírásokat megismertük, egyben kötelezzük magunkat, hogy az abban leírtak szerint járunk el a rendezvény teljes időtartama alatt.
Ezen nevezési lapon megadott adatok a valóságnak megfelelnek és a nevezett gépkocsik megfelelnek az adott szabályokban leírtaknak.
NEVEZÔ aláírása: | Versenyző aláírása: |
* kérjük megjelölni !
4. sz. Melléklet: AC OB versenyeinek időtervei /ajánlás/
1. Egynapos rendezvény:
700- 730 Gépkönyvezés (csak a 2. versenytől kezdődően)
730-1000 Adminisztratív és technikai gépátvétel
1030-1200 Edzés
1230 A versenyzők eligazítása
1300- Előfutamok
1600- Döntők
1730 Díjkiosztó
2. Kétnapos rendezvény:
1. nap.
1100-1130 Gépkönyvezés
1130-1430 Adminisztratív és technikai gépátvétel (az első
rendezvény idején a gépkönyvezéssel együtt)
1500-1700 Edzés
2. nap.
900- 930 Szabadedzés
1000 Versenyzői eligazítás
1030 Előfutamok
1400 Döntők
1600 Díjkiosztó
5. sz. Melléklet: AC OB besorolási rendje az edzésidők, illetve az előfutamok helyezései alapján
10 indulóig:
A,B, és C futam
1 2 3
4 5
6 7 8
9 10
11-20 indulóig
A1, B1, C1 A2, B2, C2
1 3 5 2 4 6
7 9 8 10
11 13 15 12 14 16
17 19 18 20
21-30 indulóig
A1,B1,C1 A2,B2,C2 A3,B3,C3
1 4 7 2 5 8 3 6 9
10 13 11 14 12 15
16 19 22 17 20 23 18 21 24
25 28 26 29 27 30
6.sz.melléklet: Rajtrács méretek
12. AUTOCROSS II. osztályú, területi, kupa versenyeinek alapkiírása
AUTOCROSS II. OSZTÁLYÚ, TERÜLETI KUPA VERSENYEINEK
2001. ÉVI KIíRÁSA
1. A MNASZ AUTOCROSS Szakág II. o., területi kupaversenyei
Az Autocross Szakág kiírja az Autocross II. o., területi kupaversenyeket az 2001. évben:
Alföld Kupa néven
melynek szervezésével megbízza a Szeghalmi TSE-t
A versenyek időpontjai a kupaversenyek kiírásainak mellékleteként és a MNASZ Autocross
Szakág versenynaptárában is megjelennek
2. Nevezői díj (az I.o.díj 50 %-a)
Amely jogosít az MNASZ AUTOCROSS Szakág II. osztályú, területi, kupa versenyein való részvételre, versenyző nevezésére.
Váltania kell : - minden bejegyzett egyesületnek
Azoknak a nevezőknek, akik az 2001. évre AUTOCROSS szakágra érvényes, I. osztályú, nevezői licenccel rendelkeznek, fenti díjat nem kell fizetni.
Díja: MNASz díjjegyzék
Amely jogosít az MNASZ AUTOCROSS Szakág II. osztályú, területi, kupa versenyein, versenyzőként való résztvételre.
- minden AC I.osztályú licenccel nem rendelkező versenyzőnek, aki az AC II.o. területi kupa versenyein versenyzőként kíván indulni (a licenc nem jogosít az I.o-ban való versenyzésre),
Kiváltása a MNASZ által kiadott és ide benyújtott licenc igénylő lap kitöltése után a díjak egyidejű befizetésével lehetséges.
Mindazoknak, akik 2000.évre nem rendelkeztek valamilyen AC licenccel, minimumvizsgát kell tenniük. A licenc csak a minimumvizsgával együtt érvényes.
Díja : MNASz díjjegyzék
4. Rendező(k)
Az a nevező lehet, aki 2001. évre érvényes AC I. illetve AC II.osztályú nevezői licenccel rendelkezik és aki felelőséget vállal a rendezvény lebonyolításáért, illetve a versenypályáért és az AC II.o.Területi Bajnokságok felelős képviselőivel egyeztetett naptár szerinti versenyt lebonyolítja.
A rendező köteles a versenyeken legalább 3 fő érvényes sportbírói igazolvánnyal (közreműködői) rendelkező sportbírót foglalkoztatni.
5. Kötelező felelősségbiztosítás
A rendezvényeken a nevezési díjon felül kell kötni, és díját MNASz körlevél tartalmazza.
Ez a biztosítás harmadik személynek okozott kár esetére nyújt fedezetet, azonban a versenyzők egymás között nem értelmezhetők harmadik személyeknek. (Befizetése az előző pontban leírtak szerint.)
6. A kupák díjazása
Az AC II.o.területi kupáinak versenyenkénti díjazását a rendezők, évvégi díjazását a kupa szervezői biztosítják, az eseményeknek megfelelő színvonalon.
7. Egyebek
Az AC II.o. területi kupáiban elért eredmény lehetőséget ad az AUTOCROSS Országos Bajnokságban való licenc megszerzésre és versenyzőkénti indulásra a következő évben.
A területi kupák szervezői:
Alföld Kupa: Szeghalmi Technikai Sportok Egyesülete
Bezsei Mária 5520 Szeghalom,Érmellék 42.
tel:06-30/340-9200
Budapest, 2001. január 1.
Botka Endre sk.
szakágvezető